افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

پوریا شکیبایی با کاری از مجتبی جدی وارد خانه هنرمندان شد – خبرگزاری ایران و جهان

  • کد خبر : 158058
پوریا شکیبایی با کاری از مجتبی جدی وارد خانه هنرمندان شد – خبرگزاری ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «وقتی آنقدر که باید خودمان را عذاب می دهیم» به نویسندگی مارتین کریمپ، ترجمه خاطره کردکریمی و کارگردانی مجتبی جدی از 28 آذر با لوس اجرا می شود. بازی های نقش آفرینی (بازیگران به ترتیب ورود به صحنه): پوریا شکیبایی، نازنین هاشمدار، پریسا هاشم […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «وقتی آنقدر که باید خودمان را عذاب می دهیم» به نویسندگی مارتین کریمپ، ترجمه خاطره کردکریمی و کارگردانی مجتبی جدی از 28 آذر با لوس اجرا می شود. بازی های نقش آفرینی (بازیگران به ترتیب ورود به صحنه): پوریا شکیبایی، نازنین هاشمدار، پریسا هاشم پور، پریوش حاجی قدیری، نیکا زرانی، متین مختومی، علیرضا لطفی زاده در اتاق اداری خانه هنرمندان ایران آغاز شد.

مجتبی جدی پیش از این تجربه کارگردانی نمایش هایی مانند «سادات شیرزن مرمان تیرروز»، «ادیپ افغانی»، «چشم های بسته از خواب»، «تجربه های اخیر» و «امان» را در کارنامه خود دارد. او همچنین برای اولین بار در ایران نمایش «سقصدهی به زنده آن زن» از همین نویسنده را روی صحنه برده است.

این اثر اقتباسی از رمان «پاملا یا پاداش عفت» نوشته ساموئل ریچاردسون است. مارتین کریمپ، نویسنده بریتانیایی، یکی از برجسته ترین نمایشنامه نویسان معاصر جهان است و منتقدان ادبی او را یکی از برجسته ترین نویسندگان تئاتر پست مدرن و تهاجمی می دانند.

برخی دیگر از منتقدان نیز نوع شخصیت پردازی در آثار کریمپ را با فیلم های دیوید لینچ مقایسه کرده اند و معتقدند که شخصیت های سرسخت و بی رحم آثار کریمپ یادآور شخصیت های سرسخت، خشن و پیچیده در آثار دیوید لینچ است. فرم و زبان نمایشنامه از مهم ترین ویژگی های این نویسنده به شمار می رود که می توان او را ادامه سنت دراماتیک ساموئل بکت، هارولد پینتر و سارا کین دانست. در آثار کریمپ همه چیز در مرز حرکت می کند، در مرز تاریکی و عدم اطمینان. او دیدی تاریک و تلخ از روابط انسانی دارد. هیچ یک از شخصیت های آثار او عشق و لذت را عمیقا تجربه نمی کنند و در دنیایی تلخ و تلخ زندگی می کنند. برخی از منتقدان نیز او را یکی از نمایشنامه نویسان تجربی می دانند.

از جمله عوامل این نمایش می توان به گرافیست: وحید رزاقی، طراح صحنه: پریوش حاجی قدیری، طراح صحنه و لباس: آیسن آق آتابایی، طراح نور: نازنین یاروویسی، تولید ویدئو: یوسف جوان آراست، دستیار کارگردان: ابوالفضل کریم زاده و علیرضا لطفی زاده، تهیه کننده صحنه: محمد عابدی مدیر روابط: امیر پارسائیان مهر خاطرنشان کرد.

علاقه مندان برای دیدن نمایش «وقتی همدیگر را به اندازه لازم شکنجه کرده ایم» می توانند با مراجعه به سایت تیوال بلیت این نمایش را تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.