افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

پورعلیگنجی: تا به حال چنین احساس خارق العاده ای را تجربه نکرده ام/ گریه برای ما نیست و باید احترام بگذاریم

  • کد خبر : 19036

مرتضی پورعلیگنجی روز گذشته اولین پیروزی خود را در شهرورد تجربه کرد و در جریان این پیروزی یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. او در نیمه اول چندین مهار داشت و در نیمه دوم اشتباه خود را در پشت محوطه جریمه جبران کرد و به موقع روی دیوار دفاعی پرید و اجازه نداد ضربه مهدی […]

مرتضی پورعلیگنجی روز گذشته اولین پیروزی خود را در شهرورد تجربه کرد و در جریان این پیروزی یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود.

او در نیمه اول چندین مهار داشت و در نیمه دوم اشتباه خود را در پشت محوطه جریمه جبران کرد و به موقع روی دیوار دفاعی پرید و اجازه نداد ضربه مهدی قیدی به درون دروازه پرسپولیس راه پیدا کند.

او حالا در اولین اظهاراتش بعد از دربی به سوالات شهرورد پاسخ داد و در جریان بازی و بعد از پیروزی ابراز احساسات کرد. مرتضی از اشتباهش روی سعید مهری صحبت کرد و روایت جالبی هم از کنترل هجومی استقلال در نیمه دوم ارائه کرد.

* او بازی بسیار خوبی مقابل استقلال انجام داد و حتی می توان گفت یکی از بهترین بازی های او در پرسپولیس بود. نظر شما در مورد حس این بازی و عملکردتان چیست؟

اول از همه به همه هواداران پرشور تبریک می گویم. نمیدونی چه حس فوق العاده ای بود که واقعا از ته دل خوشحال بودم. ای کاش همه استادیوم ها پر از هوادار بود تا همه بدون توجه به نتیجه، بیایند و لذت ببرند. احساسی که در دربی دیدم در هیچ یک از بازی های دور از ایران و تیم ملی ندیده ام. احساسات زیادی وجود داشت و همه چیز فوق العاده بود. به همه هواداران، کارکنان، مدیریت تبریک می گویم. امیدوارم با تلاش بچه ها و زحماتی که انجام می دهیم، خدا کمک کند تا در پایان فصل جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببریم. در این مسابقه من یکی از 15-16 بازیکنی بودم که در زمین بازی کردم و توانستم به عنوان یک تیم کوچک مثبت عمل کنم. خدا را شکر این امر محقق شد و توانستم عملکرد خوبی داشته باشم.

* شاید تنها اشتباهی که در این دیدار کردید ضربه ای بود که از پشت محوطه جریمه زدید و با ضربه سر آن را پوشاندید. آن لحظه ای را توصیف کنید که به پشت سر ایستادید.

در آن صحنه با سعید مهری اشتباه کردم. در تمام بازی هایی که آنالیز کردیم، سعید مهری عزیز در جایی که توپ را گرفت، شوت زد. او شوت خوبی است و می تواند به چپ و راست شوت کند. وقتی توپ به پشت 18 رسید، یک لحظه گفتم که اگر بزند پنالتی است و به سمت دروازه می رود. تکل را انجام دادم و خطایی رخ داد. لحظه ای که خواستم بپرم به بچه ها گفتم سروش پایین است، فقط کمی بپرید و روی انگشتان پا فرود بیایید، چون فاصله شلیک تا هدف کم است، هدف می شود. خدا را شکر وقتی بالا رفتم توپ به سرم خورد و بیرون رفت و من هم مثل گلزنان خوشحال شدم و گفتم خدا را شکر به سرم خورد و داخل دروازه نشد. این نیز مکانی برای قدردانی است.

* با توجه به شناختی که از شما داریم، می دانیم که برنامه خود را زیاد تحلیل کرده اید. راستش از 10 به خودت چه امتیازی میدی؟

من به تیم نمره 10 می دهم چون نتیجه حاصل شد و همه بچه ها به سهم خود عمل کردند. به نظر من یک نفر در تیم کار نمی کند و همه درگیر هستند. همه خروس های داغ که همه سنگ ها را گذاشته اند. پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است و بازیکنان باکیفیتی دارد. شاید برخی بازی ها را دست کم گرفتیم و آنطور که باید فشار نیاوردیم. اگر سفت بودیم با اختلاف برنده می شدیم. به هر حال من به همه تیم ها 10 می دهم و سعی می کنم به خودم نمره ندهم.

* در نیمه دوم استقلال با ورود بازیکنان بلند قد سعی کرد دروازه پرسپولیس را تهدید کند اما اجازه مقصر دانستن حریف را نداد. آیا این تغییر در تاکتیک های هوادار استقلال و بردن بازی در هوا را دوست داشتید؟

همه بازیکنان استقلال قابل احترام و خوب هستند اما در نیمه دوم این تیم بازیکنان خوبی آورد و بازیکنان سرعتی و 4-5 مهاجم را برای اتلاف وقت به زمین فرستاد و بازیکنان نقش کوچکشان خدا را شکر با آنالیز بازیکنان خطرناک شدند. کادرفنی، بازیکنان خوبی وارد زمین شدند تا به دفاع و هافبک کمک کنند تا هم توپ های سوم را جمع کنند و هم توپ ها را از طریق هوا بزنند. خدا را شکر بچه ها توانستند در این موضوع بهترین کار را انجام دهند.

* اینکه به شرایط ایده آل خود برگشتی، ربطی به عدم حضورت در لیست قبلی تیم ملی دارد و آیا این باعث شد انگیزه بیشتری برای اثبات خود پیدا کنی؟

در همه تیم هایی که حضور داشتم و هزار تومان گرفتم، سعی کردم تمام توانم را بدهم. البته این را نمی توان با کلمات توصیف کرد و باید با عمل نشان داد. من سعی کردم در تمام تیم ها تکل و سر بزنم. اگر سر و صورتم را ببینی معلوم است. دیدید در بازی های گذشته با جان و دل تلاش کردم که خدای ناکرده دروازه پرسپولیس از سمت من به عنوان یکی از اعضای کوچک این تیم آسیب نبیند. همه اینها برای اجرای خوب و آوردن پول حلال به سفره من و خانواده ام است. خیلی از موضوعات انگیزه را زیاد می کند اما چیزی که بیشتر روی انگیزه من تاثیر می گذارد حس حلال است که آدم می خواهد سر سفره خانواده بیاورد. اما دعوت شدن به تیم ملی و همیشه بهترین بودن در تیمی که در آن بازی می کنید نیز انگیزه زیادی دارد. به خصوص در تیم بزرگ پرسپولیس و با حضور هواداران پرشورشان که آدم از بازی در آن لذت می برد.

* پیروزی بسیار مهمی مقابل استقلال کسب کردید و پرسپولیس به صدر جدول بازگشت. فکر می کنید در نهایت چه اتفاقی می افتد؟

برد 6 امتیازی بود و جدای از دربی و بحث کری، بحث لیگ مطرح بود. به فضل خدا اگر سپاهان امتیاز بگیرد و سه بازی را ببریم حتما قهرمان می شویم. البته استقلال تیم بزرگی است و مهره های زیادی دارد. امسال لیگ جذاب شده و همه تیم ها می توانند تا هفته آخر نتیجه بگیرند و همه تیم ها نشان داده اند که می توانند نتایج غیرقابل پیش بینی بگیرند. در پایان امیدوارم بتوانیم بازی ها را ببریم و عنوان قهرمانی را به دست آوریم و من هم به عنوان یک عضو کوچک این تیم جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرم و لذت ببرم.

* در عکس هایی که بعد از بازی از شما گذاشته شد، خوشحالی بسیار خاصی داشتید که قبلا از شما ندیده بودیم. به نظر می رسد با احتیاط بیشتری در فضای پرسپولیس راه می روید.

بعد از پیروزی در پرسپولیس خوشحال بودم اما این پیروزی حس بسیار خوبی به من دست داد و از آن لذت بردم. به هر حال صدمین دربی بود و با توجه به شرایط لیگ، بازی بسیار ظریفتر بود. وقتی همه را کنار هم گذاشتم، بسیار سرگرم کننده بود و هواداران بسیار خوشحال شدند. ارزش جشن گرفتن این نتیجه را بدون پرده و رو در رو داشت و در پایان مسابقه دستش را به قول خودش بالا برد. همه خوشحال بودیم و می خواستیم بعد از بازی این خوشحالی را با هواداران تقسیم کنیم.

* با این حال جالب است که او با همه فوتبالدوستان ایرانی رابطه خوبی دارد و از هواداران دربی دوری کرده است.

گریه برای ما نیست و کسی که می خواهد مورد احترام و احترام مردم باشد نباید این کارها را انجام دهد. به هر حال ما امروز فوتبال بازی می کنیم نه فردا. باید به همه احترام گذاشت و تلاش کرد که هواداران را در زمین خوشحال کنند.

* پرسپولیس در حال حاضر در دو جام مدعی است. در جام حذفی مسابقه ای با گلغر دارید. شانس بازی مجددت با استقلال چقدر است؟

خدا را شکر پرسپولیس می تواند دو جام ببرد، اما باید تلاش کرد بازی به بازی پیش رفت. در هر صورت بدون رنج نمی توان ثروتمند شد و باید سخت کار کرد. امیدوارم تلاش کنیم و ظرفیت لازم را بدهیم تا خدا به ما خیر بدهد و بتوانیم دو جام ببریم. ما بهترین کار را انجام خواهیم داد و احتمال سقوط مجدد با استقلال وجود دارد. در هر صورت جام حذفی جام شگفتی هاست و این احتمال وجود دارد که هر تیمی در آن حضور داشته باشد اما باید تلاش کرد با اراده، تمرکز و دل برای پیروزی و صعود به فینال و قهرمانی قدم برداشت. ناگفته نماند که پرسپولیس و استقلال تیم هایی هستند که همه بازیکنان آنها تحت فشار هستند و هم مدیریت و هم کادر فنی و هم بازیکنان باید در شرایط روحی، روحی و جسمی بسیار بالایی باشند، به همین دلیل می دانیم که باید برنده شوید. در هر بازی و کسب جام در هر فصل. امیدوارم تمام تلاش خود را انجام دهیم و همه بازیکنان در انجام وظایف خود نهایت تلاش خود را بکنند تا بتوانیم در پایان فصل هواداران خود را خوشحال کنیم.

* شما بازیکن باتجربه ای در سطح ملی هستید و در دو جام ملت ها شرکت کرده اید. فکر می کنی تا کی بازی کند و آیا می توان بازیکنی شد که در سومین دوره متوالی جام ملت ها حاضر شود؟

ابتدا به آقای قلانی تبریک می گویم. به هر حال بازیکنان و مربیانی هستند که در کشور ما کار می کنند که باید به آنها تبریک گفت. من 7-8 سال ایران نبودم و باید بگویم امکانات، پول، شرایط زمین و همه امکاناتی که فوتبال می تواند داشته باشد در کشور ما وجود ندارد و با این شرایط به هر کدام درود می فرستم. هر یک از شما بازیکنان و مربیان. که در این شرایط کار می کنند. به هر حال من به آقای قلانوی تبریک می گویم و امیدوارم چه من باشم و چه نباشم تیم ما بهترین نتیجه را بگیرد و همه با هم بیرون بیاییم. خدا رحمت کرد و در دو جام جهانی و دو جام ملت ها بازی کردم و تمام تلاشم را می کنم تا دوباره برای مردم عزیزم در زمین بازی کنم و لباس تیم ملی را بپوشم. تلاش و زحمت و عملکرد از جانب من است و بقیه لطف خداست. مشتاقم برای سومین بار هم در جام ملت ها و هم در جام جهانی برای مردم عزیز کشورم بازی کنم و بدرخشم. شک نکنید برای کسب عناوین بیشتر در فوتبال باشگاهی و تیم ملی هر کاری لازم باشد انجام خواهم داد و امیدوارم خداوند در این راه کمکم کند.

* با توجه به اینکه امسال پس از مدت ها به ایران بازگشته اید و مقابل مهاجمان مختلفی بازی کرده اید، لطفاً تفاوت بازی در فوتبال ایران و لیگ های خارجی را توضیح دهید.

با توجه به شرایط مختلف از جمله شرایط زندگی، پرداخت، تسهیلات و… بازیکنان خوبی از کشورهای دیگر به کشور ما نمی آیند و متاسفانه همین امر باعث می شود که کیفیت لیگ ما آنطور که باید و شاید بهتر شود، زیرا شرایط مهیا شده است. آنها آماده نیستند مطمئنم اگر شرایط فراهم بود کشور ما آنقدر با استعداد بود که با حضور بازیکنان بزرگی که کشورهای عربی دارند می توانست در آسیا سطح بالایی داشته باشد اما با این شرایط نمی توانیم به آن سطح برسیم. ما فورواردهای خوبی داریم و همه تیم ها قابل احترام هستند و مطمئنم اگر کمی کار کنیم می توانیم تیم های خوبی داشته باشیم و در آسیا حرف های زیادی برای گفتن دارم. همانطور که دیدیم پرسپولیس دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اما متأسفانه به دلیل عدم دستمزد و شرایط حاکم نتوانست بازیکنان داخلی خود را حفظ کند و بازیکنان خارجی خوبی در اختیار داشته باشد و علاوه بر آن میلیون ها دلار ضرر کرد. قهرمانی. همه این شرایط باعث می شود که تیم های ما نتوانند در آسیا موفق شوند و به دلیل زیرساخت ها و امکانات نتوانند مانند سایر کشورها عمل کنند. امیدوارم موفق باشیم و پرچم ایران و پرسپولیس بالا باشد.

* در پایان می خواهم در مورد عکسی که باشگاه استقلال از یک صحنه کرنر منتشر کرده و از سوختن پنالتی این تیم اطمینان حاصل کرده است صحبت کنید. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس نیز در پاسخ عکسی مشابه از شما منتشر کرده است، لطفا توضیح دهید که در صحنه های کرنر چه اتفاقی می افتد.

در بحث کرنر همه کمک می کنند و در یک صحنه بازیکن استقلال پیراهن من را گرفت که می تواند پنالتی هم باشد. به نظر من چنین چیزی صحت ندارد و صحت ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.