افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

پوتین پزشکان را دعوت کرد

  • کد خبر : 330226
پوتین پزشکان را دعوت کرد

آفتاب نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مسعود المادیجیان رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس بریکس خبر داد و گمانه زنی ها مبنی بر امکان دو کشور را رد نکرد. قرارداد جامع امضا کنند. توافقنامه همکاری بلندمدت خارج از این اجلاس. کاظم جلالی افزود: […]

آفتاب نیوز:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مسعود المادیجیان رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس بریکس خبر داد و گمانه زنی ها مبنی بر امکان دو کشور را رد نکرد. قرارداد جامع امضا کنند. توافقنامه همکاری بلندمدت خارج از این اجلاس.

کاظم جلالی افزود: آقای پوتین در تماس تلفنی برای تبریک انتخاب آقای البادیشیان به ریاست جمهوری اسلامی ایران از همتای ایرانی خود برای شرکت در اجلاس بریکس دعوت کرد که رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس شرکت کنند. پذیرفته شد.

وی یادآور شد: مهمترین رویداد گروه بریکس (1 تا 3 آبان 1403) در قالب اجلاس سران در کازان (مرکز تاتارستان روسیه) برگزار می شود.

سفیر ایران در مسکو عضویت کشورمان در گروه بریکس را یکی از موفقیت های نظام دیپلماتیک برشمرد و تصریح کرد: روسیه امسال (2024) اتفاقات زیادی را در چارچوب این گروه تعریف کرده است.

ادامه داد: در حالی که از اول ژانویه 2024 (دی 1402) عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس آغاز شد. چون امسال اولین سال عضویت کشورمان در این گروه بود و همچنین به دلیل ریاست دوره ای روسیه و روابط خوبی که با این کشور داریم، کشورمان در تمامی رویدادهای بریکس در بالاترین سطح شرکت کرد.

دستور کار رهبران بریکس
جلالی افزود: سران گروه بریکس در نشست خود در کازان ضمن سخنرانی و طرح نقطه نظرات، موضوعات مهم را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. طی چند ماه گذشته و طی جلسات متعددی که در سطوح مختلف بین اعضای بریکس برگزار شد، بحث ها جمع بندی شد و محورهای این جلسات به تایید سران خواهد رسید.

وی بیان کرد: نشست 10 عضو بریکس در کازان فرصت مناسبی را برای دیدارهای دوجانبه سران کشورهای عضو فراهم می کند که در راستای توسعه روابط با سایر کشورها خواهد بود.

لحظه امضای توافقنامه جامع ایران و روسیه
در ادامه این گفتگو خبرنگار ایرنا از جلالی درباره گمانه زنی های رسانه ای درباره احتمال امضای توافقنامه همکاری بلندمدت جامع جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه سوال کرد.

سفیر ایران در روسیه در پاسخ گفت: طی دو سال و نیم گذشته کارهای زیادی برای نهایی شدن این توافق انجام شد و بازدیدهای زیادی بین مقامات دو کشور انجام شد. در نهایت مقامات حقوقی وزارت خارجه دو کشور این سند را امضا کردند.

وی ادامه داد: اکنون منتظر هستیم تا دو طرف مسائل پروتکلی را تکمیل کنند و در مرحله بعد نوبت به امضای وزرای خارجه برسد.

جلالی خاطرنشان کرد: این توافقنامه با توجه به تکمیل فرآیندهای پروتکلی به امضای روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در کازان و در حاشیه اجلاس سران بریکس خواهد رسید.

وی افزود: صمیمانه ترین آرزوی ما این است که قبل از اجلاس گروه بریکس، کار بخش پروتکل دو کشور به پایان برسد و در مذاکرات دوجانبه بین پزشکان، این توافقنامه به امضای روسای جمهور دو کشور برسد. و پوتین در حاشیه این رویداد بزرگ.

سفیر ایران در روسیه یادآور شد: این تفاهم نامه باید به تصویب مجالس دو کشور برسد تا مراحل قانونی طی شود.

گروه اقتصادهای نوظهور در سال 2006 با مشارکت برزیل، روسیه، هند و چین ایجاد شد. آفریقای جنوبی در سال 2010 به این گروه پیوست و نام این گروه متعاقبا از BRIC به BRICS تغییر کرد.

در ژانویه 1402، همزمان با ژانویه 2024، در پی تلاش های دیپلماتیک، جمهوری اسلامی ایران به همراه مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی رسماً به این اتحاد پیوستند. این در حالی است که مشارکت عربستان سعودی در نشست های بریکس ضعیف بوده است. به گفته کنستانتین کاساچف، معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه، ریاض همچنان در حال بررسی امکان حضور در گروه بریکس است.

اجلاس بعدی بریکس به عنوان مهمترین رویداد این گروه در 22 تا 24 اکتبر (1 تا 3 نوامبر 1403) در کازان مرکز تاتارستان روسیه برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.