افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

پوتین با امضای قرارداد مشارکت راهبردی ایران و روسیه موافقت کرد

  • کد خبر : 367900
پوتین با امضای قرارداد مشارکت راهبردی ایران و روسیه موافقت کرد

به گزارش رکنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور در مورد مفاد قرارداد مشارکت راهبردی ایران و روسیه را پذیرفت. به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پوتین بعدازظهر چهارشنبه با پیشنهاد وزارت خارجه روسیه برای امضای قرارداد مشارکت راهبردی جامع با ایران موافقت کرد. پوتین به وزارت خارجه روسیه اجازه داد […]

به گزارش رکنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور در مورد مفاد قرارداد مشارکت راهبردی ایران و روسیه را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پوتین بعدازظهر چهارشنبه با پیشنهاد وزارت خارجه روسیه برای امضای قرارداد مشارکت راهبردی جامع با ایران موافقت کرد.

پوتین به وزارت خارجه روسیه اجازه داد تا در جریان مذاکرات بین دو کشور تغییراتی را در پیش نویس ایجاد کند که ماهیتی اساسی ندارند. در سند امضا شده توسط رئیس جمهور روسیه آمده است: «من مناسب می دانم که توافق برنامه ریزی شده را در بالاترین سطح امضا کنم.

مفاد پیش نویس موافقتنامه ارائه نشده است.

پیش از این، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با تاس خاطرنشان کرد که امکان نهایی کردن متن توافق طی رایزنی‌هایی که در 21 ژوئن در مسکو برگزار شد، وجود دارد. مقامات دو کشور توافق کردند که رویه های داخلی لازم را برای آماده سازی توافق برای امضا در یکی از اجلاس های آتی آغاز کنند.

وی بیست و دوم شهریور ماه در دیدار با «علی اکبر احمدیان» نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در روسیه، روابط تهران و مسکو را راهبردی توصیف کرد و خواستار افزایش همکاری ها شد. تا حد امکان

در این دیدار که در اقامتگاه تابستانی پوتین در سن پترزبورگ برگزار شد، طرفین در مورد تمامی مسائل مربوط به روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که با حضور «سرگئی شویگو» برگزار شد، احمدیان دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ابتدای سخنان خود سلام های مقام معظم رهبری را به رئیس جمهور روسیه ابلاغ کرد.

احمدیان با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در ایران، تاکید کرد: تمرکز بر توسعه روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دوره دولت مسعود آل رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت. مدشیانو.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی همچنین آخرین روند توسعه روابط تهران – مسکو در ابعاد دوجانبه و همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی را برشمرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار روابط دوجانبه این کشور و جمهوری اسلامی ایران را راهبردی توصیف کرد.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که در سال های اخیر روابط دوستانه روسیه و ایران پویاتر شده است.

پوتین افزود: همه این پیشرفت‌ها در روابط عمدتاً با حمایت رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای صورت می‌گیرد. از شما می‌خواهم بهترین و صمیمانه‌ترین آرزوهای من را برسانید.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به نشست آتی سران گروه بریکس در روزهای اول تا سوم آبان 1403 افزود: روسیه در نشست برجام در کازان منتظر رئیس جمهور جدید ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: در نشست بریکس در کازان با رئیس جمهور ایران دیدار جداگانه ای خواهم داشت.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به روند تدوین قرارداد همکاری جامع بلندمدت بین دو کشور گفت: روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس جمهور ایران برای امضای قرارداد جدید مشارکت راهبردی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.