افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

پنیر احمقانه نیست!

  • کد خبر : 373800
پنیر احمقانه نیست!

آفتاب نیوز: همه ما باید چیزی در مورد این واقعیت شنیده باشیم که پنیر یادگیری را کاهش می دهد و مردم را احمق می کند. البته برخی از صاحب نظران نیز همانطور که در گذشته گفته اند معتقدند; پنیر عملکرد حافظه و سلول های مغزی را کاهش می دهد و به عبارتی انسان را لال […]

آفتاب نیوز:

همه ما باید چیزی در مورد این واقعیت شنیده باشیم که پنیر یادگیری را کاهش می دهد و مردم را احمق می کند.

البته برخی از صاحب نظران نیز همانطور که در گذشته گفته اند معتقدند; پنیر عملکرد حافظه و سلول های مغزی را کاهش می دهد و به عبارتی انسان را لال می کند و هنگام خوردن پنیر مقدار زیادی کلسیم وارد بدن می شود که تعادل کلسیم بدن را به هم می زند و وقتی کلسیم خون افزایش می یابد. هنگام خوردن پنیر، بدن فسفر مغز را از دست می دهد.

اما یوسف نقیایی، رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در گفت وگو با ایسنا، این مقاله را رد می کند و می گوید: جذب کلسیم در بدن به خودی خود انجام می شود. تنظیم می شود و مقدار La آن توسط خود بدن تنظیم می شود.

و می افزاید: در عین حال بسیاری از غذاها دارای فسفر هستند و در صورت نیاز بدن می توان کمبود فسفر را با مصرف آن جبران کرد.

نقیعی خاطرنشان می کند: کمبود فسفر در بدن بر خلاف ادعای برخی کارشناسان از طریق مغز تامین نمی شود بلکه از طریق خون تامین می شود.

رئیس اداره تغذیه اداره کل تغذیه استان در همین راستا مصرف پنیر در صبحانه دانش آموزان را رایگان می داند و بیان می کند: مصرف صبحانه سالم عامل مهمی در یادگیری دانش آموزان است.

به گفته وی، از آنجایی که ذخایر قند خون بدن از نظر زمانی محدود است، افراد در ساعات اولیه صبح فعالیت مغزی کمی دارند. بنابراین خوردن صبحانه می تواند این مشکل را حل کند و به یادگیری بیشتر افراد کمک کند.

نقیعی بیان می کند: برای اینکه یادگیری دانش آموزان در ساعات اولیه صبح از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، ترجیحاً صرف صبحانه در دو دوره توصیه می شود.

نکته: اشتهای کودکان در ساعات اولیه صبح کم می شود و با این حساب باید قبل از رفتن به مدرسه صبحانه سبکی مانند نان و مربا یا نان و عسل بخورند.

وی می گوید: برای صبحانه دوم، فرد باید در اولین تعطیلات مدرسه یک غذای پروتئین دار مصرف کند.

رئیس اداره تغذیه معاونت بهداشتی با بیان اینکه مصرف غذاهای پروتئینی موجب رشد بافت و مغز و احساس سیری پایدارتر در دانش آموزان می شود، ادامه می دهد: بهترین منابع پروتئینی در وعده صبحانه، غذاهایی مانند نان، پنیر و آجیل است. . نان و تخم مرغ آب پز و/یا نان و حبوبات پخته شده مانند عدس و لوبیا چشم بلبلی.

وی با اشاره به نقش موثری که میان وعده در افزایش یادگیری دانش آموزان ایفا می کند، خاطرنشان می کند: مصرف میوه و آجیل نیز می تواند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز دانش آموزان را تامین کند.

نقیعی در پایان بیان می کند: از سوی دیگر مصرف تنقلات غیرمغذی و نامناسب مانند چیپس، پفک، ساندویچ های حاوی سوسیس و کالباس و … نه تنها نیازهای تغذیه ای دانش آموز را برآورده نمی کند، بلکه از آن نیز جلوگیری می کند. مصرف وعده های غذایی اصلی بعدی در منزل

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.