افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

پنج برابر شدن استفاده از کولر باعث افزایش 16 درصدی مصرف برق در شمال غرب کشور شده است.

  • کد خبر : 352506
پنج برابر شدن استفاده از کولر باعث افزایش 16 درصدی مصرف برق در شمال غرب کشور شده است.

به گزارش بازار توانیر، مصطفی رجبی مشهدی وی امروز (پنجشنبه 24 شهریور) مصرف برق برخی از کولرهای گازی غیراستاندارد وارداتی را دو برابر کولر گازی استاندارد دانست و اظهار داشت: اکنون مصرف برق سرمایشی کشور به 35 هزار مگاوات رسیده است که به همین میزان است. به عنوان مصرف برق کشوری مانند مصر. وی خاطرنشان […]

به گزارش بازار توانیر، مصطفی رجبی مشهدی وی امروز (پنجشنبه 24 شهریور) مصرف برق برخی از کولرهای گازی غیراستاندارد وارداتی را دو برابر کولر گازی استاندارد دانست و اظهار داشت: اکنون مصرف برق سرمایشی کشور به 35 هزار مگاوات رسیده است که به همین میزان است. به عنوان مصرف برق کشوری مانند مصر.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های انجام شده در سال 1398، تنها 2 درصد از مشترکان خانگی شمال غرب کشور از کولر استفاده می‌کردند، اما این رقم در حال حاضر به 10 درصد رسیده است که به معنای رشد 5 برابری است و همین امر منجر به افزایش رشد 16 درصدی مصرف برق در این حوزه.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان امسال تقریباً هزار مگاوات رشد مصرف برق داشته ایم که معادل تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه عدم تعادل اقتصادی صنعت برق مهمترین دلیل عدم تعادل تولید و مصرف برق در کشور است، گفت: تعرفه برق به گونه ای است که بخش های خانگی و تولیدی کشور از برق با نرخ یارانه ای استفاده می کنند. . و به همین دلیل درآمد حاصل از صنعت برق بازگشت سرمایه لازم را به همراه ندارد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در قانون پیش بینی شده است که مابه التفاوت قیمت پرداختی و تعرفه فروخته شده به مشترکان توسط دولت و از طریق اسناد خزانه سالانه به صنعت برق تخصیص یابد، گفت: در واقع ارزانی برق باعث افزایش بی رویه می شود. در مصرف و افزایش تقاضای غیرعادی برق.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در حوزه مصرف برق، هم مصرف بهینه برق و هم روند مصرف برق توسط مصرف کنندگان بزرگ باید نهادینه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.