افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

پلنگ سیدوا پس از شکار دیگری این بار در روز + فیلم

  • کد خبر : 131124
پلنگ سیدوا پس از شکار دیگری این بار در روز + فیلم

به گزارش رکنا، احمد درویش رئیس پارک ملی سعیدوا 6 آبان در این خصوص گفت: بنده به همراه محیط بانان منطقه و همیاران محیط زیست امیر شفیعی و کاوه مشیری در حین قدم زدن در این پارک ملی متوجه بقایای یک قوچ وحشی شدند که توسط پلنگ شکار شده بود. . وی ادامه داد: وی […]

به گزارش رکنا، احمد درویش رئیس پارک ملی سعیدوا 6 آبان در این خصوص گفت: بنده به همراه محیط بانان منطقه و همیاران محیط زیست امیر شفیعی و کاوه مشیری در حین قدم زدن در این پارک ملی متوجه بقایای یک قوچ وحشی شدند که توسط پلنگ شکار شده بود. .

وی ادامه داد: وی با توجه به شناخت حیات وحش منطقه و آگاهی از شکار این قوچ توسط پلنگ، دوربین تله ای را در منطقه راه اندازی کرد و موفق شدیم تصاویر زیبایی از این پلنگ ایرانی به ثبت برسانیم.

رئیس پارک ملی سیدوا یادآور شد: اوایل هفته گذشته در قسمت دیگری از پارک ملی سیدوا همین اتفاق افتاد و من به همراه محیط بانان و اعضای موسسه محیط بانان طبیعی ایران در حین رصد پارک متوجه شکار یک پلنگ شدیم. دوربین موفق به ثبت تصاویری از این گربه سان زیبا شد.

وی یادآور شد: فیلمبرداری هفته گذشته برخلاف فیلم فعلی که در پایان هفته انجام شد، در شب انجام شد.

به گزارش ایسنا، پارک ملی صیدوا بخشی از منطقه حفاظت شده پارور در شمال بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در استان سمنان بود که در سال 1393 تفکیک و به پارک ملی صیدوا ارتقا یافت.

گونه های جانوری و گیاهی مختلفی در این منطقه یافت می شود. بر اساس آخرین مشاهدات، در مناطق مرزی جنوبی البرز از جمله این پارک ملی، حضور پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای، آهو، بز، قوچ، میش، انواع سگ و گربه، خزندگان و پرندگان به ثبت رسیده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.