افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

پلتفرم اتریوم چیست؟ بررسی نحوه استخراج اتریوم

  • کد خبر : 411142
پلتفرم اتریوم چیست؟ بررسی نحوه استخراج اتریوم

به گفته بازار، برای سال‌ها، عبارت «چگونه اتریوم را استخراج کنیم» یکی از متداول‌ترین جستجوها در گوگل بود. این ارز دیجیتال مانند بیت کوین از طریق ماینینگ به دست می آمد و سال ها این روش تنها راه کسب اتریوم محسوب می شد. استخراج ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم یا بیت کوین نقش کلیدی در […]

به گفته بازار، برای سال‌ها، عبارت «چگونه اتریوم را استخراج کنیم» یکی از متداول‌ترین جستجوها در گوگل بود. این ارز دیجیتال مانند بیت کوین از طریق ماینینگ به دست می آمد و سال ها این روش تنها راه کسب اتریوم محسوب می شد. استخراج ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم یا بیت کوین نقش کلیدی در اکوسیستم این ارزهای دیجیتال ایفا کرد. معدنچیان نیز به این ترتیب. پلتفرم اتریوم نامیده شد، آنها سودآور بودند. در حال حاضر این شرایط کاملا تغییر کرده و روش اثبات کار در این ارز دیجیتال به روش اثبات سهام از طریق ریگ اتریوم تغییر یافته است. پس از بررسی با ما باشید. پلتفرم اتریومبیایید با هم دلایل تغییر این روش و البته روش جدید فعالیت بلاک چین اتریوم را بررسی کنیم.

پلتفرم اتریوم

استخراج اتریوم همان فرآیند حل معادلات پیچیده ریاضی و رسیدن به حل این معادلات بود که از طریق آن گره ها می توانستند بلوک های جدیدی ایجاد کرده و در بلاک چین این ارز دیجیتال ثبت کنند. ماینرهایی که این فرآیند را انجام دادند برای حل سریعتر معادلات و رسیدن به جواب با یکدیگر رقابت کردند. هر ماینر سریع‌ترین پاسخ را دریافت کند، پاداش شبکه را دریافت خواهد کرد.

استخراج کنندگان اتریوم سیستم های کامپیوتری قدرتمندی با پردازنده های گرافیکی متعدد بودند که می توانستند سخت ترین و پیچیده ترین معادلات را در مدت زمان کوتاهی حل کنند. این سیستم ها به اشکال مختلف و با سخت افزارهای مختلف در بازار وجود داشتند. ماینرهای قدرتمندتر کارت‌های گرافیک قوی‌تر و پردازنده‌های پیشرفته‌تری داشتند و بنابراین می‌توانستند پاسخ‌ها را بسیار سریع‌تر از سیستم‌های دیگر دریافت کنند.

با وجود سودآوری فرآیند استخراج اتریوم، مشکل اصلی این سیستم نیاز به سرمایه اولیه عظیم بود. علاوه بر سیستم قوی، فعالیت مستمر این ماینرها به انرژی زیادی نیز نیاز داشت که در دراز مدت هزینه فعالیت را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

آیا فرآیند حفاری سودآور بود؟

اگرچه فعالیت در پلتفرم اتریوم در ابتدا معقول و سودآور به نظر می رسید، اما کم کم این روند به یک عملیات زیان ده تبدیل شد. اولین و مهمترین مشکل هزینه بالای استخراج اتریوم بود. ماینرها برای حل معادلات پیچیده به سیستم‌های قوی‌تر و پیچیده‌تری نیاز داشتند که برای کار کردن به برق بیشتری نیاز داشت. این فرآیند علاوه بر هزینه زیاد، به محیط زیست نیز آسیب می رساند. از طرف دیگر، با توسعه و گسترش شبکه، فرآیند اثبات کار (PoW) کارایی شبکه را کاهش داده و عوارض زیادی را به همراه دارد.

همه این عوامل باعث شد که پلتفرم اتریوم به طور فزاینده ای کارایی کمتری داشته باشد و بلاک چین اتریوم روش کار خود را از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake (PoS) در 15 سپتامبر 2022 تغییر داد. نیازی به گفتن نیست که تغییر در روش کار اتریوم نبود. از آنجایی که این موضوع در نقشه راه این ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است اصلاً جای تعجب دارد. با این تغییر روش، اتریوم توانست دو مشکل بزرگ خود یعنی مقیاس پذیری شبکه و مصرف بیش از حد انرژی را حل کند.

این تغییر ویژگی که Ethereum Marj نام داشت، استخراج اتریوم را متوقف کرد و روش جدیدی برای ثبت بلاک‌های اتریوم به جهان معرفی کرد. حال سوال مهم این است که Marj Ethereum چیست؟

Marj Ethereum، به روز رسانی در مورد نحوه عملکرد بلاک چین اتریوم

برای حل مشکلات اصلی شبکه، جامعه اتریوم به تغییر روش کار بلاک چین از PoW (اثبات کار) به PoS (اثبات سهام) رای داد. با استفاده از پروتکل Proof of Stake، مصرف انرژی تا 99 درصد کاهش یافت و از سوی دیگر، تعداد تراکنش های بسیار بالاتری در هر ثانیه ثبت شد. با توجه به حل این دو موضوع بسیار مهم، تغییر در نحوه عملکرد بلاک چین اتریوم تایید شد و “ادغام اتریوم” نامیده شد.

به زبان ساده، ادغام یا ادغام اتریوم فرآیند تغییر PoW به PoS است. با استفاده از Marj که در سال 2022 با موفقیت پیاده سازی شد، نحوه ایجاد توکن های جدید اتریوم و تایید تراکنش ها در این شبکه به کلی تغییر کرد. بنابراین در حال حاضر و در سال 2024، هیچ فرآیندی به نام استخراج اتریوم وجود ندارد. در چنین شرایطی این سوال مهم مطرح می شود: بلاک های بلاک چین اتریوم اکنون چگونه تایید می شوند؟ برای پاسخ به این سوال، باید فرآیند استیکینگ اتریوم را با هم بررسی کنیم.

سهام اتریوم

برخلاف سیستم قبلی که ماینرها برای حل مشکلات و ثبت سریعتر بلاک ها با یکدیگر رقابت می کردند، در سیستم جدید نوعی رای گیری وجود دارد. در پروتکل اثبات سهام، افراد با واریز توکن های خود اهمیت و اعتبار خود را در شبکه نشان می دهند. هر شخص یا گره باید مقدار مشخصی از توکن ها را برای شرکت در سیستم رای گیری و تبدیل شدن به یک اعتبار سنجی سرمایه گذاری کند. حداقل مبلغ سرمایه گذاری 32 ETH است، اگرچه اعتباردهندگان می توانند توکن های بیشتری را سرمایه گذاری کنند و در نتیجه میزان مشارکت و اهمیت رای خود را افزایش دهند.

پلتفرم اتریوم چیست؟ بررسی نحوه استخراج اتریوم

بنابراین، هر اعتبارسنجی که دارایی ها یا سهام بیشتری را سرمایه گذاری کند، اعتبار بیشتری دریافت می کند و احتمال مشارکت در ایجاد بلوک های جدید بیشتر خواهد بود. پس از آن، هر اعتبارسنجی بخشی از کارمزد تراکنش را به عنوان پاداشی برای مشارکت در گسترش شبکه بلاک چین دریافت می کند. این روش چندین مزیت دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

مزایای Marj Ethereum چیست؟

از مهمترین مزایای Marj Ethereum می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود مقیاس پذیری شبکه

مقیاس پذیری شبکه به یکی از مشکلات اصلی این بلاک چین تبدیل شده بود. برای حل این مشکل پروژه های مختلفی به موازات اتریوم معرفی شد که هر کدام بخشی از این چالش را حل کردند. با وجود تغییر در عملکرد اکوسیستم اتریوم و با کمک روش اثبات سهام، مشکل مقیاس پذیری از بین رفت و اکنون بلاک چین اتریوم را می توان بسیار سریع و آسان گسترش داد.

افزایش سرعت معاملات و کاهش میزان کارمزد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ Marj Ethereum افزایش سرعت تراکنش ها و البته کاهش کارمزد هر تراکنش است. این شرایط به دلیل نحوه عملکرد PoS است و به یکی از مهمترین مزیت های پلتفرم اتریوم تبدیل شده است.

کاهش مصرف انرژی و امنیت بیشتر.

برخلاف فعالیت های معدنی که علاوه بر هزینه بالا باعث ایجاد مشکلات متعددی برای محیط زیست می شود، در روش PoS مصرف انرژی تا 99 درصد کاهش یافته است. از طرفی با مشارکت بیشتر افراد، احتمال حملات امنیتی نیز کاهش می یابد و امنیت شبکه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

سودآوری اعتبارسنجی

شبکه اتریوم با داشتن سرمایه اعتباردهنده ها به دلیل کاهش نوسان قیمت و افزایش ثبات شبکه از مزایای آن بهره می برد. بنابراین، شبکه اتریوم برای هر تراکنش پاداش خاصی را در قالب اتریوم به اعتباردهنده ها ارائه می دهد.

اتریوم، یک بلاک چین به روز شده با قابلیت های گسترده

اتریوم یکی از بزرگ‌ترین بلاک‌چین‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال است که با مزیت‌های منحصربه‌فرد خود، امکانات زیادی را در اختیار همه قرار می‌دهد. با وجود مزیت های مختلف این بلاک چین، مقیاس پذیری شبکه، سرعت نسبتا پایین تراکنش ها و البته مصرف بالای انرژی بسیاری از افراد را به فکر جایگزینی این شبکه بلاک چین انداخت. به همین دلیل روش ماینینگ این ارز دیجیتال که Rig Ethereum نام داشت در سال 2022 به روش جدید Marj Ethereum تبدیل شد که طی این تغییر پروتکل اثبات کار (PoW) این شبکه به پروتکل (PoS) تغییر یافت. ). بنابراین در حال حاضر امکان استخراج اتریوم وجود ندارد، اما همه می توانند با خرید اتریوم و استیکینگ در ساخت بلاک چین شرکت کنند و از این طریق اتریوم را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.