افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

پشیمانی بورل از به تعویق افتادن مذاکرات وین

  • کد خبر : 207991
پشیمانی بورل از به تعویق افتادن مذاکرات وین

به گزارش بازار، جوزپ بورل روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در بروکسل اظهار داشت: من با ایران درباره توافق هسته ای صحبت می کنم اما متاسفانه مذاکرات در این مقطع متوقف شده است. وی افزود که در مذاکرات با ایران در این مورد شرکت نمی کند. […]

به گزارش بازار، جوزپ بورل روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در بروکسل اظهار داشت: من با ایران درباره توافق هسته ای صحبت می کنم اما متاسفانه مذاکرات در این مقطع متوقف شده است.

وی افزود که در مذاکرات با ایران در این مورد شرکت نمی کند.

گفتنی است، مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام با حضور نمایندگان گروه 1+4، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیئت آمریکایی نیز به طور غیرمستقیم در این مذاکرات حضور داشت. اما نتیجه مذاکرات به دلیل عواملی چون تناقض در رفتار، تاخیر در تصمیم گیری، زیاده خواهی ها و درخواست های جدید از سوی آمریکا به تاخیر افتاد.

تجربه مذاکرات وین نشان داد که علیرغم ادعاهای دیپلماتیک، کاخ سفید اراده لازم برای تصمیم گیری برای بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران را ندارد.

این در حالی است که ایران به عنوان یک کشور مسئول همواره اعلام کرده است که مایل به انعقاد توافقی باثبات و قابل اعتماد است که تحریم ها را به صورت تضمینی حذف کند و در آینده به عنوان اهرم فشار علیه ایران عمل نکند. .

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در دیدار با خبرنگاران اظهار داشت: برجام همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بارها اعلام شده که با وجود خنثی سازی تحریم‌ها یکی از رویکردهای اساسی دولت و دستگاه دیپلماسی است، اما دستگاه دیپلماسی رفع تحریم‌های ظالمانه برجام و بازگشت متعهدانه و مسئولانه سایر بخش‌های برجام را نیز مدنظر دارد.

وی افزود: تلاش‌های دیپلماتیک متوقف نشده و گفت‌وگوهایی در این خصوص انجام شده است، راه‌های ارتباطی برای تبادل پیام در این زمینه وجود دارد، فرصت تضمین حقوق ملت را از دست نمی‌دهیم و به مذاکرات پایبند هستیم. برای رفع تحریم ها

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.