افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

پشت پرده کاری کرده اند و هنوز در تیم ملی هستند!

  • کد خبر : 220205
پشت پرده کاری کرده اند و هنوز در تیم ملی هستند!

پریسا غفاری; اوشین ساهاکیان یکی از بازیکنان نسل طلایی بسکتبال ایران پنج سال است که از ایران دور بوده و عمر خود را در دنیا می گذراند. حامد آفاق در تماس است و هر از چندگاهی بازی های تیم ملی را تماشا می کند، اما از این روزهای پر از اتفاقات عجیب در فضای دانشگاهی […]

پریسا غفاری; اوشین ساهاکیان یکی از بازیکنان نسل طلایی بسکتبال ایران پنج سال است که از ایران دور بوده و عمر خود را در دنیا می گذراند. حامد آفاق در تماس است و هر از چندگاهی بازی های تیم ملی را تماشا می کند، اما از این روزهای پر از اتفاقات عجیب در فضای دانشگاهی کشور ناامید است.

خوب، در مورد شرایط فعلی زندگی در آنجا صحبت کنید؟

شرایط زندگی اینجا سخت شده و وضعیت اقتصادی بعد از ویروس کرونا به یک فاجعه تبدیل شده است. به هر حال من از فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی به آمریکا آمدم که البته سازگاری با آن زمان می برد. مهاجرت سخت است و باید انجام شود. برای کسب درآمد و امرار معاش بسیار زیاد است. کار، این موضوع مرا از ورزش بسکتبال دور کرده است. همچنین به دلیل سنم نمی توانم در لیگ های معتبر اینجا بازی کنم. بزرگان زیادی آمده اند و رفته اند تا اینجا بازی کنند، در حالی که خیلی ها مدعی بودند، با همه اینها مجبور شدم مسیر زندگی ام را تغییر دهم.

اصلاً بسکتبال ایران یا NBA را دنبال نمی کنید؟

قطعاً از طریق تلویزیون». اما رفتن به سالن برای تماشای بازی های NBA برای من خیلی عجیب است. البته یک بار برای بازی ممفیس مقابل لیکرز به ورزشگاه لیکرز رفتم و دیدم مارلون یکی از خارجی هایی که به ایران آمده به عنوان مربی روی نیمکت نشسته است. اما چون دور بود، نمی توانستم با او صحبت کنم. همین الان ازش عکس گرفتم و براش فرستادم. او هم شاکی بود که چرا با او نرفتم. باور کنید قیمت بلیط بسیار گران است.

اصلا بسکتبال بازی نمیکنی؟

یکی از دوستان ارمنی ام مرا به محل تمرینش برد. دو روز در هفته بود. چند بار رفتم اما چون ساعت 20:30 دورم جمع شده بودند و دیر به خانه برمی گشتم تصمیم گرفتم دیگر نروم. دوبار خوابیدم و دیر سر کار آمدم.

آیا همیشه موتور سیکلت را دوست داشتید؟

بخشی از زندگی من است. من همیشه چیزهای عجیب و غریب را دوست دارم. اردیبهشت بود که یک موتور سیکلت نو خریدم. شاید در طول هفته 20 دقیقه بیشتر پیاده روی نکنم.

حالا بیایید در مورد بسکتبال ایران صحبت کنیم: آیا مسابقات تیم ملی و باشگاهی را دنبال می کنید؟

کم و بیش، تقریبا.

پس بازی های ایران در جام جهانی 2023 را تماشا کردید؟

صحنه هایی دیدم که از خودم خجالت کشیدم. نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی کنم، اما افراد زیادی در زمین بودند که دلشان را بازی کردند. آنها بی تفاوت بودند. دفاع بسته بود و تکنیک خاصی در حمله نمی بینم. در زمین شرم آور بازی کردند، برای پوشیدن ملی پوش نجنگیدند، مثل همیشه هستند، معلوم نیست پشت صحنه چه کرده اند که نامشان هنوز در لیست تیم ملی است. البته تقصیر آنها نیست بلکه کسانی هستند که این بازیکنان را دعوت می کنند. جوان و غیرجوان نداریم، فردی که قلبش می تپد باید در تیم ملی بازی کند.

درباره هاکان دمیر سرمربی تیم ملی نظری داری؟

من اصلا او را نمی شناسم. من بازی ها رو از نزدیک ندیدم که بتونم نظر بدم. من کاری به این مربی ندارم اما معتقدم نمی توان در مورد کار یک نفر نظر داد. بعد از سه چهار ماه شما مربی اسپانیایی را هم بیاورید. در این دوره زمانی نمی تواند برای ما معجزه کند. این مربی شناخت کافی از بازیکنان ندارد و به مرور زمان باید دایره را ببندد. یک مربی نباید به راحتی ورشکست شود.

به نظر شما علت این وضعیت چیست؟

ازدر بسکتبال ما هیچکس به هم رحم نمی کند. در بسکتبال افرادی هستند که به دنبال تخریب شخصیت دیگران هستند و به دنبال سود هستند. غضنفری، زنده یاد محمود مشحون، طباطبایی و حالا جواد داوری که آمدند، از آنها انتقاد کردند. مربیان ایرانی و خارجی برای آنها متفاوت است. ما هرگز به خودمان رحم نخواهیم کرد و تا جامعه بسکتبال اعم از رسانه، فدراسیون، بازیکنان و هواداران به یکدیگر احترام نگذارند و از روی لجاجت با هم رفتار نکنند، بسکتبال ما به فرم خود باز نمی گردد. “واقعا ما بازیکنان نسل قدیم و طلایی کشورمان کجا به تیم ملی رسیدیم؟ مسابقات قهرمانی مدرسه، منطقه و کشوری داشتیم و فقط به یک تیم رسیدیم. سالها فقط نگاه کنید لیگ.اما چه بازیکنی در لیگ پیشرفت می کند؟باشگاه هایی که چشم انداز درآمدزایی برای بازیکن دارند نه پرورش استعداد.آنقدر باختیم که به قهرمانی آسیا رسیدیم.اینقدر بی منطق نباشیم و به همدیگر رحم کنیم. در جامعه بسکتبال

آیا به نظر من این فضای مجازی کمتر از تأثیرگذاری نیست؟

کاملا حق با شماست، خدا لعنت کنه اونی که این اینستاگرام رو درست کرده تا خیلیا راحت به هم توهین کنن بدون اینکه به مقام و شخصیتشون احترام بذارن.

راستی در گفتگو با یکی از سایت ها از اظهار نظر یکی از مربیان آزارتان داد: جریان چه بود؟

آقای هاشمی اظهار داشت که نسل طلایی وجود ندارد و خداوند حامد حدادی را به نسلی هدیه داده است. می خواستم نظر این مربی را زیر سوال ببرم. ضمنا الان بگم آقای هاشمی که به شما هدیه دادند. ؟!من نمی دونم واقعاً بعضی ها که جلسات انتحاری می گذارند که بیایند 5 نفر را نابود کنند، چه کرده اند.

از جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال بگویید، آیا کار او را قبول دارید؟

می بینید، هیچ فردی در این دنیا کامل نیست. اما معتقدم داور هر کاری می کند تا بسکتبال را درست مدیریت کند، اما هستند کسانی که به او آزادی عمل نمی دهند و مدام آن را خراب می کنند. من فکر می کنم به عنوان یک مربی، بازیکن و رئیس باید به همه فرصت داده شود تا به این سازه برسند، امیدوارم او بتواند روزهای موفقی در بسکتبال داشته باشد.

251 251

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.