افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

پشت صحنه ورود مهرآوه شریفی نیا در سریال ذوب کاری

  • کد خبر : 139562
پشت صحنه ورود مهرآوه شریفی نیا در سریال ذوب کاری

شکی نیست که بیست درصد اول یک فیلمنامه سریال باید علاقه مخاطب را برای دیدن ادامه داستان برانگیزد و به اصطلاح قلاب های افتتاحیه را درگیر کند تا توجه مخاطب را به خود جلب کند. اتفاقی که در چهار قسمت اول فصل دوم سریال و بدون برآورده کردن انتظارات رخ نمی دهد، مانند بسیاری از […]

شکی نیست که بیست درصد اول یک فیلمنامه سریال باید علاقه مخاطب را برای دیدن ادامه داستان برانگیزد و به اصطلاح قلاب های افتتاحیه را درگیر کند تا توجه مخاطب را به خود جلب کند.

اتفاقی که در چهار قسمت اول فصل دوم سریال و بدون برآورده کردن انتظارات رخ نمی دهد، مانند بسیاری از فصل های دوم سریال های مشابه، روندی ناامیدکننده را در ذهن بیننده ایجاد می کند. روندی که به نظر می رسد با انتخاب نامناسب بازیگران تشدید شده و منجر به ناامیدی عموم مردم از ادامه تماشای این سریال می شود.

اما نکته قابل توجه در نگارش فیلمنامه این فصل (که عاملی برای نجات سریال خواهد بود) توجه ویژه به سه مولفه اصلی فیلم های با ساختار مشابه یعنی شخصیت، ضرورت و تضاد است. در واقع از قسمت ششم با معرفی مفاسد اخلاقی مدیران و شروع نقشه مرگ و سرنوشت میثم (با بازی مرتضی امینی تبار) و همچنین ورود چند شخصیت جدید از جمله نیما (بازی شده) توسط محمدحسین مهدویان) و پرداختن به جزئیات شخصیت سیما (با بازی الناز ملک) تغییرات قابل توجهی در نحوه نگارش فیلمنامه در ظهار کاری ایجاد شده و در نتیجه فرصتی برای مخاطب برای مواجهه با داستانی است که دعوت می کند. بازتاب مسیر و انگیزه ای برای ادامه تماشای داستان شکل می گیرد.

مسیری که نقطه شروع مجموعه ماجراهای شخصیت ها می شود و علاوه بر آن و با ادامه مزرعه هایی که فیلمنامه نویس در قسمت های بعدی (به خصوص هفت، هشت و نه) فیلمنامه در نظر می گیرد، شکل گیری را ترک می کنند. اهداف داستان در موارد ذکر شده از هدف اصلی سریال فاصله گرفته و بدین ترتیب با تقلیل مضامین و اتفاقات به یک علت اصلی، با گسترش داستان میثم در سفرش به ترکیه و حذف دو شخصیت نقش مکمل ( در قسمت هفتم) و همچنین وارد زندگی شخصی فرنهادزاده (با بازی امیر دژاکام) می شود و مخاطب را با پسرش درگیر می کند. حسام و سامان (با بازی مهدی رکنی) در قسمت های 8 و 9 به مخاطب رویکرد جدیدی نسبت به شخصیت ها می دهند.

آسیب کار؛ بازنمایی آینده ای گیج کننده

در واقع فیلمنامه نویس با تقویت این حادثه محرک، در مسیری گام برداشت که منجر به طراحی و گسترش مشکل در زندگی شخصیت ها شود و در اواسط فصل دوم سریال، درگیری بیشتری ایجاد کرد. آماده سازی برای پیچ و تاب داستان (که معمولاً از نقطه میانی فیلمنامه شروع می شود) و یک عامل سازنده هیجان و طراوت را برای مخاطب فراهم می کند.

از سوی دیگر به منظور تقویت عوامل مهم ذکر شده (شخصیت، نیاز و تعارض) و به منظور گسترش تفکر فیلمنامه نویس با تحلیل و تثبیت جایگاه قهرمان و آنتاگونیست در اثر زخمی، با ورود پانته آ ( با بازی مهرآوه شریفی نیا) ضمن ایجاد مثلث بانوان. قدرت طلبان (سمیرا، سیما و پانته آ) در قسمت های دهم و یازدهم روزنه ای در ذهن مخاطب ایجاد می کنند تا راز قتل های خانوادگی را کشف کنند و عاملان جنایت را دستگیر کنند. و بدین ترتیب مخاطب علاوه بر گسترش نقاط بحرانی (اوج) می تواند بیشتر با سریال ارتباط برقرار کند، همچنین مقدمات لازم را برای بازگشایی پایان فصل دوم در قسمت های دوازدهم و سیزدهم فراهم می کند. اما در قسمت دوازدهم، مرگ شیدا (با بازی نگار نیکدل) شاید سرآغاز بحران جدیدی در روابط سیما و طلوعی (با بازی مرحوم کامبیز) باشد و به این ترتیب می توان منتظر فصل جدیدی بود. از روابط و تغییر در رویکرد شخصیت ها و پیشرفت وقایع در فصل سوم. این سریال داشت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.