افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

پشت صحنه شایعه جدید سلامتی رهبر انقلاب، واکنش مهم به یک خبر و یک کلیپ

  • کد خبر : 290596
پشت صحنه شایعه جدید سلامتی رهبر انقلاب، واکنش مهم به یک خبر و یک کلیپ

در روزهای اخیر ماجرای مصاحبه تلویزیونی دکتر محمد صادقی درباره سلامت رهبر انقلاب و مسائل مربوط به آن در فضای مجازی منتشر شده است. روابط عمومی سازمان صدا و سیما هرگونه اخبار و اطلاعات منتشر شده در برخی شبکه های فضای مجازی مبنی بر پخش مصاحبه زنده از شبکه خبر و نامه رئیس رسانه ملی […]

در روزهای اخیر ماجرای مصاحبه تلویزیونی دکتر محمد صادقی درباره سلامت رهبر انقلاب و مسائل مربوط به آن در فضای مجازی منتشر شده است.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما هرگونه اخبار و اطلاعات منتشر شده در برخی شبکه های فضای مجازی مبنی بر پخش مصاحبه زنده از شبکه خبر و نامه رئیس رسانه ملی در این خصوص را تکذیب کرد.

طی روزهای اخیر اخبار جعلی و اطلاعاتی با منشأ نامعلوم در برخی از کانال های پیام رسان خارجی منتشر شد که مدعی شد گفتگوی زنده در شبکه خبر صورت گرفته و سپس نامه ای جعلی به رئیس رسانه ملی نسبت داده شده است. . به اطلاع شما می رساند که نامه مذکور و کل این داستان اساساً دروغ و ساختگی است.

اکبر نصراللهی، استاد ارتباطات نیز در یادداشتی به تسنیم نوشت:

دراز کشیدن در کشور ما یا هزینه ای ندارد یا هزینه آن بسیار کم است. به همین دلیل است که افکار عمومی بی دفاع هر روز توسط سونامی اخبار جعلی مورد حمله قرار می گیرند.

آخرین مورد، ماجرای ویروسی مصاحبه تلویزیونی جعلی دکتر محمد صادقی در رابطه با سلامت رهبر انقلاب و فعالیت های جنبی ایشان است. یقیناً ارتش رسانه ای مخالف در آستانه انتخابات طرح جدیدی را اجرا کرده است که هم ادارات امنیتی و قضایی و هم رسانه ها را ملزم به ورود به موقع، مناسب و بازدارنده می کند. برخی از نکات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

1- بسیج جامعه پزشکی بر عهده دکتر محمد حسین زارع است نه دکتر محمد صادقی; او در سال های اخیر در هیچ مصاحبه تلویزیونی شرکت نکرده است. اظهارات و نامه دکتر جبلی منتشر شده در فضای مجازی و در کانال تلگرامی در ساعت 20:30 نیز در این مورد کذب است.

2- این گونه دروغ ها به ویژه درباره مقام معظم رهبری بی سابقه است، مانند اینکه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در روز جمعه 4 شهریور 1401 در آستانه تظاهرات و آشوب های گذشته علیرغم بازدیدهای مقام معظم رهبری. رهبر معظم انقلاب در خبری مدعی شدند که آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته به دلیل بیماری تمام برنامه‌های خود را لغو کرده است، مایکل لدین کارشناس مسائل خارجی آمریکا بارها از وخامت رهبری وی از جمله در سال 2088 خبر داده و رسانه‌های غربی نیز آن را بازنشر کرده‌اند. . او

همچنین در 4 دی ماه 1394 علیرغم دیدار مقام معظم رهبری با مهمانان شرکت کننده در اجلاس بین شوراهای کشورهای اسلامی، آمادیوز اعلام کرد که رهبر در بخش مراقبت ویژه بستری است و فردی که با میرطاهر ملاقات کرده است جایگزینی برای رهبر، نه خود رهبر!

3- دروغ و شایعه، پدیده عجیب و جدیدی نیست، در آستانه انتخابات 17 تیر تشدید خواهد شد. اقدام مسئولان و رسانه های رسمی و اقدام برخی افراد با عناوین نخبه و هنرمندان در پخش اخبار جعلی بدون اطمینان از صحت آن عجیب است.

4- تاکید مجدد بر لزوم افزایش سواد رسانه ای مسئولان، رسانه ها و مردم برای تلقیح با دروغ های مغرضانه رسانه ای و پرداختن فعالانه به پیام های رسانه ای در عصر تعدد رسانه ها، سازماندهی مجدد رسانه ها، کنشگری فعال و بیش از هر چیز روایی، مجازی. مرسی، فالو، لایک کن و بهت یادآوری میکنم که مسئولانه بازنشر کن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=290596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.