افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پشت صحنه تعلیق دو سریال طنز تلویزیون

  • کد خبر : 372836
پشت صحنه تعلیق دو سریال طنز تلویزیون

به گزارش صبح امروز، تلویزیون به تازگی دو سریال «بادل» و «دربند» را روی آنتن برد که قرار بود از شبکه سه سیما پخش شود که بنا به دلایلی پخش آنها ناتمام ماند. مدتی است که تولید کمدی و طنز در تلویزیون با افت محسوسی روبه رو شده است و هر از چند گاهی که […]

به گزارش صبح امروز، تلویزیون به تازگی دو سریال «بادل» و «دربند» را روی آنتن برد که قرار بود از شبکه سه سیما پخش شود که بنا به دلایلی پخش آنها ناتمام ماند.

مدتی است که تولید کمدی و طنز در تلویزیون با افت محسوسی روبه رو شده است و هر از چند گاهی که سریال ها تولید و پخش می شد مانند گذشته موفق نبودند و معدود سریال هایی که تولید می شوند با مشکلاتی مانند عدم کیفیت مواجه هستند.

اما جدای از سریال های گاه و بیگاهی چون «زیرخاکی» و «نون خا» در یکی دو سال گذشته تلویزیون سریال هایی چون «چرخ گردون»، «پلاک 13»، «چشمبندی» و … را تولید کرد. با موفقیت مواجه نشد و حتی واکنش های چندان مثبتی نیز نسبت به آنها صورت نگرفت.

چندی پیش تلویزیون دو سریال «بادل» و «دربندون» را روی آنتن برد که قرار بود از شبکه سه سیما پخش شود که بنا به دلایلی پخش آنها ناتمام ماند. با وجود اینکه اعلام شده بود قرار است بعد از ماه صفر روی آنتن بروند، اما شبکه سه سیما سریال دیگری را در دستور پخش قرار داد و هنوز جدول پخش آن دو سریال مشخص نشده است.

«بادل» به کارگردانی علی مسعودی ساخته شد. او پیش از این «نوروز رنگارنگ» را برای نوروز ساخته بود. این سریال با داستان زندگی مردم محله و خانواده ای با نام شخصیت اصلی رضا عطاران به شبکه سه رسید اما تنها سه قسمت از این سریال پخش شد و شهادت رئیس جمهور و یارانش. ساخت این سریال مانند دیگر برنامه ها و سریال های طنز تلویزیون چند روزی جای خود را به مستندها و برنامه های مربوط به شهدا داد.

با این وجود هیچ خبری دیگر از پخش این سریال منتشر نشد و با وجود اینکه از سوی عوامل تاکید شده بود این سریال ادامه پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و در ادامه اعلام شد که زمان پخش این سریال با فوتبال یورو 2024 همپوشانی داشته است. مسابقات در شبکه سه سیما و با در پیش بودن ماه های محرم و صفر، ادامه این مجموعه تلویزیونی را به زمان مناسبی در ماه های آینده موکول کرد.

اگرچه این کارگردان توضیح داد: «این اتفاق فقط به این دلیل است که سریال ما از نظم منظمی در پخش استفاده می کند که برای ما هم خوشایند است و تصمیم گیری در مورد پخش بر عهده مدیران تلویزیون است که فکر می کنم پخش آن را خواهیم دید. سریال «بادل» در فصل پاییز.

توضیحات رئیس مرکز سیمافیلم

پیش از این رئیس مرکز سیمافیلم در گفت وگویی با تایید کمتر شدن سریال طنز در دو سال اخیر در تلویزیون، درباره داستان «بدل» گفت: حاشیه حذف «بدل» از کنداکتور پخش می شود. به دورانی که حادثه دلخراشی برای رئیس جمهور رخ داد و او به مدت پنج روز در عزای عمومی بود.

سریال «بادل» را از ابتدا در کنداکتور قرار دادیم تا قبل از جام ملت ها تمام شود اما به دلیل عزای عمومی یک هفته پخش نشد. هفته دوم پخش نشد چون به احترام بازماندگان کمدی جدی بود.

هفته سوم در 24 تا 25 خرداد ماه افتاد و در نهایت به دلیل بی نظمی در پخش مسابقات فوتبال، سریال «بادل» به دلیل مذاکره ای که با مدیر شبکه داشتیم به زمان دیگری موکول شد.

نقویان همچنین گفت: خبری که مبنی بر بی کیفیتی کار منتشر شد و حتی برخی رسانه های رسمی به آن دامن زدند، خبری بود که منبعی نداشت.

در مورد طنزهای جدید نمی توانم بگویم که با مخاطب ارتباط برقرار می کند، حتی در مورد سریال های موفقی مثل «پایتخت» که ساخته شد، هیچکس فکر نمی کرد که فصل های دیگر ادامه پیدا کند یا حتی سال 90 سریال قسمت زمان می برد مخاطب باید با آن ارتباط برقرار کند.

اما شبکه سه شبکه به یکباره سریال «بادل» را جایگزین «دربندون» کرد و آن را روی آنتن برد، اما پس از پخش حدود 18 قسمت از پایان این سریال خبر داد.

در حالی که این سریال علیرغم استفاده از بازیگران سرشناس طنز به دلیل کیفیت پایین مورد انتقاد قرار گرفت و ادامه آن پس از ایام محرم و صفر پخش نشد و سریال غریبه این شب ها از این شبکه پخش می شود.

معاون سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر پخش ناقص سریال های طنز «بادل» و «دربندون» اینگونه به ایسنا توضیح داد: «سریال دربندن تا جایی که تولید شد پخش شد.

پخش «بادل» هم تحت تاثیر شهادت رئیس جمهور قرار گرفت و عملاً نتوانستیم آن را پخش کنیم، این سریال قطعا پخش می شود. اما سریال دربندون توسط سازمان صدا و سیما تولید نشد.

ما صدا و سیما بودیم. از طرفی متوجه شدیم که سریال قابل قبول نیست. یعنی کیفیت لازم را ندارد; بنابراین، قطعی نیست، ممکن است اصلاحات انجام شود و دوباره ادامه یابد و فعلاً متوقف شده است.

کارگردان «دربندون»: ناگهان به وادی پخش افتادیم!

حسن لفایان در گفت وگویی درباره دلایل توقف پخش این سریال از شبکه سه گفت: نمی دانم سیاست مدیران شبکه سه چیست.

قبل از بسته شدن کار صحبت از ادامه کار در 80 قسمت بود، اما متاسفانه این اثر به وادی توزیع انداخته شد که در صورت عدم تمهید لطمه زیادی دید، به خصوص کارهای کمدی و طنز که نیاز به تولید و تولید دارند. در چندین قسمت دیده می شود و عیوب آن رفع شود و سپس به آنتن فرستاده شود.

یادم هست در آن زمان در مورد سریال پاورچین آقای مدیری حتی برخی از قسمت های آن قبل از پخش دیده می شد و درباره آن اظهار نظر می شد که اگر خوب نبود، شخصیت و داستان را تغییر می دادند و این وقتی یک اثر 80 یا 90 قسمتی داشته باشد طبیعی است. باید نقد شود و بعد پخش شود، اما «دربندون» ناگهان به وادی پخش افتاد و آن هم.

وی بیان کرد: فیلمنامه 14 قسمتی آماده شد اما به دلیل وضعیت پخش و صرفا پر شدن هوا به 18 قسمت در 20 دقیقه و 25 دقیقه رسید و قطعه قطعه شد و در واقع کار رسما نابود شد. و در واقع کار اصلا شروع نشد. با توجه به فشاری که پیش آمد، پایان قسمت را پایان فصل اول نوشتیم. چه فصلی هیچ فصلی در 13 قسمت وجود نداشت!

کارگردان «کلبایی در مه» و «حک رشد» نیز گفت: «دربندون» چند ماهی است که تعطیل شده و دلیل آن کمبود بودجه تهیه کننده بوده است.

مجموعه ای از آن عظمت در شهرک پلیس ساخته شد که هزینه آن مانند یک کارخانه آماده تولید محصول بود، اما ما آن را رها کردیم و بودجه تمام شد، کار تحویل شد و حالا ماموران به دنبال پول خود هستند.

وی در پاسخ به انتقاد از کیفیت پایین «دربندون» تصریح کرد: منکر ضعیف نبودن کار نمی شویم اما فاجعه نبود که کار به این شکل بسته شود.

من روی «کلبه در مه» و «نظم رشد» در تلویزیون کار داشتم. فشار پخش یکی از دلایل ضعف کار بود به طوری که کاری که در روز گرفته می شد، شب پخش می شد و این برای ما خنده دار بود!

اما من به عنوان کارگردان هنوز نمی دانم چرا اگر کیفیت کار بود که باید گفته می شد چرا به خواب رفته است. ای کاش می گفتند کارت آنقدر ضعیف است که نمی توانیم کار را پخش کنیم. در کارهای دیگر هم بارها این اتفاق افتاده است اما دلیل داشتند و بعد از آن با سازندگان جلسه می گذارند و توضیحاتی می دهند.

اما هیچ توضیحی به ما ندادند. ما 23 قسمت از کار را به پایان رساندیم و برخی از قطعات هنوز موجود است و ناقص باقی مانده است.

منبع: فرارو




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.