افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

پشتکار تنها راه موفقیت است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 272018
پشتکار تنها راه موفقیت است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، قیس سعید رئیس جمهور تونس و هیئت همراه ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به نمایندگی از دولت و ملت این کشور درگذشت رئیس جمهور و وزیر کشور را ابلاغ کرد. خارجی ها و همراهانشان. این مصیبت وارده را به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت […]

به گزارش خبرنگار مهر، قیس سعید رئیس جمهور تونس و هیئت همراه ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به نمایندگی از دولت و ملت این کشور درگذشت رئیس جمهور و وزیر کشور را ابلاغ کرد. خارجی ها و همراهانشان. این مصیبت وارده را به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با قدردانی از احساسات برادرانه و صمیمانه «قیس سعید» نسبت به حادثه اخیر، گفتند: حادثه از دست دادن رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان و همراهان ایشان است. سنگین، اما در دوران جمهوری اسلامی همواره مشاهده می شد: ما آن را به گونه ای ساخته ایم که بر اساس حکمت الهی و با صبر و استقامت مردم، حوادث تلخ مایه پیشرفت و تحرکات شده است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با ابراز خوشحالی از تجدید روابط ایران و تونس به دلیل سفر رئیس جمهور این کشور، افزودند: حضور شخصیت فاضل و دانشگاهی همچون آقای قیس سعید در جبهه تونس این فرصتی است که این کشور پس از سال ها حکومت استبدادی و قطع رابطه با جهان اسلام، چهره ای جدید و خوب از خود نشان دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حرکت چند سال پیش مردم تونس که زمینه ساز یک حرکت بزرگ در شمال آفریقا شد، خاطرنشان کردند: مردم تونس استعداد زیادی برای پیشرفت و ترقی دارند و امیدواریم با آقای قیس راهبرد سعید به وحدت لازم بین گرایش‌های مختلف در تونس دست خواهد یافت و پایه‌های پیشرفت‌های آینده را خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع ضدصهیونیستی رئیس جمهور تونس تاکید کردند: این مواضع باید در جهان عرب توسعه یابد، زیرا متأسفانه در جهان عرب به این مسائل توجه نمی شود و ما معتقدیم تنها راه است. موفقیت، پشتکار و ثبات است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظرفیت‌های خوب ایران و تونس برای توسعه روابط گفتند: دولت رئیس‌جمهور فقید ما دولت کار، تحرک و ارتباط بود و اکنون دکتر مخبر همان مسیر را برای توسعه روابط با تمام وجود ادامه خواهد داد. قدرت هایی که در اختیار اوست

وی ابراز امیدواری کرد که همدلی‌ها و زبان‌های مشترک بین دو کشور به همکاری‌های میدانی تبدیل شود.

در این دیدار قیس سعید رئیس جمهور تونس با ابراز تسلیت صمیمانه و صمیمانه خود به دولت و ملت تونس در خصوص حادثه تلخ اخیر گفت: آخرین دیدار ما با رئیس جمهور فقید ایران چندی پیش در الجزایر بود. در آنجا توافق کردیم که می خواهم به تهران بیایم، اما هرگز تصور نمی کردم که برای تسلیت به خاطر درگذشت او به تهران بیایم.

رئیس جمهور تونس با اشاره به اراده مشترک دو کشور برای گسترش روابط در همه زمینه ها، ابراز امیدواری کرد پیرو توافقات صورت گرفته، گسترش همکاری ها به صورت عملی انجام شود.

ˈقیس سعیدˈ همچنین به شرایط منطقه و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و تاکید کرد: جهان اسلام باید موضع انفعالی کنونی خود را رها کند و یک صدا به دنبال احقاق حقوق ملت فلسطین در همه عرصه ها باشد. سرزمین های فلسطینی. . اراضی و تشکیل حکومت مستقل با پایتختی بیت المقدس افتخار آمیز است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشردوستانه در جهان از جامعه جهانی پیشی گرفته است و جامعه بشردوستانه در کشورهای مختلف یک صدا علیه ظلم و جنایت در غزه به میدان آمده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.