افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

پزشکی که 72 ساعت با پای شکسته منتظر امدادگران بود

  • کد خبر : 186597
پزشکی که 72 ساعت با پای شکسته منتظر امدادگران بود

به گزارش رکنا، کهگیلویه و بویراحمد در کنار رشته کوه های مرتفع خامی و دانا یکی از مقاصد کوهنوردان جنوب کشورمان به شمار می رود که وجود ارتفاعات بزرگ و کوچک مانند نیر را نیز به آن اضافه می کند. ، شوید، کوه های سفید و سیاه، باعث بروز حوادث زیادی در بین گردشگران می […]

به گزارش رکنا، کهگیلویه و بویراحمد در کنار رشته کوه های مرتفع خامی و دانا یکی از مقاصد کوهنوردان جنوب کشورمان به شمار می رود که وجود ارتفاعات بزرگ و کوچک مانند نیر را نیز به آن اضافه می کند. ، شوید، کوه های سفید و سیاه، باعث بروز حوادث زیادی در بین گردشگران می شود و جوامع محلی در این مناطق ساکن شده اند، اما نه هلیکوپتر اضطراری به معنای تمدید دوره امداد و نجات حوادث کوهستانی در استان بوده است.

رشته دانا بلندترین و بزرگ ترین چین خوردگی رشته زاگرس بزرگ به شمار می رود و دارای خط الراس به طول تقریبی 90 کیلومتر است. این رشته کوه با 52 قله بالای 4000 متر یکی از بزرگترین مجموعه قله های بالای 4000 متر در ایران را دارد. .

کوه خامی با 3200 متر ارتفاع از دیگر ارتفاعات رشته کوه زاگرس است که در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و بین شهرستان های گچساران و باشت قرار دارد. آبشار دائمی، درختان انبوه، تپه های مخملی و گل های رنگارنگ این منطقه را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کرده است.

پزشک مجروح که 72 ساعت در برزخ مرگ و زندگی به سر برد

دکتر امیر عنبری یکی از پزشکان عمومی کهگیلویه و بویراحمدی که تیرماه امسال 72 ساعت در ارتفاعات پازن پیرقلال رشته کوه دانا منتظر ماند، می گوید: سه روز انتظار با پای شکسته بسیار سخت بود.

اگرچه این مجروح یک پزشک و یک کوهنورد باتجربه بود که می‌دانست چگونه با این لحظات سخت کنار بیاید، اما ناگفته نماند که سه روز انتظار با پای شکسته در جایی که نه تنها دارو، بلکه غذا و آب هم وجود داشت. تجربه عالی . .

او می گوید: در اولین قدم با همان امکانات اولیه پای شکسته ام را درست کردم تا بیشتر به من آسیب نزند.

وی خاطرنشان کرد: درد پایم برایم قابل تحمل بود، اما چیزی که بسیار سخت بود، نگرانی خانواده ام بود که از سرنوشت من اطلاعی نداشتند.

دکتر عنبری اظهار داشت: در جایی که گرفتار شدم تلفن همراهم کار نمی کرد و به خوبی می دانستم که خانواده ام با شنیدن خبر این حادثه نگران جان من خواهند شد.

وی تاکید کرد: مدیریت غذا و آبی که برای سفر 24 ساعته به مدت سه روز تهیه شده بود از دیگر اقداماتی بود که انجام دادم.

او از امدادگرانی که او را در مسیری طولانی در یک سبد (برانکارد سبدی شکل) حمل کردند، تشکر کرد.

دکتر انیر با یادآوری وجود رشته‌کوه‌هایی مانند دنا و خامی و ارتفاعات صخره‌ای مانند دل، نایر، کوه‌های سیاه و سفید، تاکید کرد: وجود بالگرد تخصصی که می‌تواند در ارتفاع بالا فرود بیاید و یا حداقل کمپ‌هایی برای اسکان فراهم شود. یکی از نیازهای مغفول مانده کوهنوردی استان است.

لحظه های نفس گیر زندگی و مرگ به روایت چوپان کهگیلویه و بویراحمدی

زکی محمدی یکی دیگر از قربانیان حادثه کوهستان در صخره های صعب العبور کوه نیر بود که چند روز پیش هفت ساعت بین مرگ و زندگی منتظر ماند تا سرانجام امدادگران او را نجات دهند.

این جوان 19 ساله ساکن یکی از روستاهای دهستان لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد می گوید به دنبال گوسفندانم که هنگام چرا از مسیر منحرف شده بودند رفتم و آنها مرا گرفتند.

وی با اشاره به ارتفاع زیاد منطقه مذکور و احتمال ریزش سنگ از بالای کوه می گوید خیلی ترسیده بودم و هر لحظه احتمال مرگم وجود داشت.

کوه نیر با ارتفاع 3450 متر یکی از کوه های ایران است که در رشته کوه زاگرس جنوبی در استان کهگلویه و بویراحمد واقع شده است.

این کوه بین شهرستان چرام و بویراحمد قرار دارد اما به دلیل قرار گرفتن بیشتر این کوه در شهرستان چرام یکی از مرزهای این شهرستان محسوب می شود.

محمدی تاکید می کند که توصیف لحظات سختی که به دل کوه پناه بردم سخت است و یادآوری آنها دردناک است.

وی با اشاره به اینکه لحظات سخت بسیار کندتر از زمان عادی می گذرد، تاکید می کند که مقاومت هفت ساعته تا زمانی که امدادگران شرایط امداد و نجات را آماده کنند برای من مانند یک معجزه بود.

ضرورت اختصاص بالگرد به کهگیلویه و بویراحمد

مهدی پورابحیمی یکی از امدادگران حاضر در این حوادث با اشاره به اینکه حداقل 150 دقیقه طول کشید تا آنها با پای پیاده و با وسیله نقلیه با کمک هلال احمر به محل حادثه رسیدند، بیان می کند: اگر بالگرد در دسترس بود. امدادگران، نجات چوپان گیر افتاده در کوه نیر حداقل 140 دقیقه طول می کشید، کمتر می شد.

وی با توجه به زمان طولانی امدادرسانی به حوادث کوهستانی می گوید: ایجاد کارگاه و حساسیت موضوع به دلیل احتمال ریزش سنگ و احتمال فوت یا جراحت آسیب دیدگان باعث می شود تا زمان امداد رسانی شود. طولانی تر باشد

این مربی امداد و نجات که دوره های متعدد امداد و نجات را در ایتالیا و آلمان گذرانده است، با اشاره به اینکه گرفتاران در کوهستان روزهای بسیار سختی را بین مرگ و زندگی سپری می کنند، معتقد است اعزام بالگرد امداد و نجات به استان کوهستانی بسیار ضروری است. توسط کهگیلویه و بویرا. احمد.

بالگرد امداد و نجات اورژانس کهگیلویه و بویراحمد که تابستان امسال برای کمک پزشکی به یک مادر باردار و یک نوجوان مبتلا به مشکلات تنفسی به منطقه عجم اعزام شده بود، در حین عملیات امداد و نجات دچار سانحه شد و دچار سوختگی شد و از آنجایی که مسئولان علوم پزشکی و… مسئولین اجرایی برای تخصیص این مواد کمکی بسیار انجام داده اند، اما شکست خورده است.

آیا کهگیلویه و بویراحمد صاحب بالگرد نجات خواهد شد؟

همین دیروز سه شنبه 11 بهمن ماه، مدیران عامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد و محمدامین نیکویی نژاد رئیس اورژانس استان در نشستی 4 ساعته با یک شرکت هوایی در تهران به توافق اولیه رسیدند. برای تهیه هلیکوپتر پزشکی

آن طور که مدیرکل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد می گوید: هر پرواز بالگرد برای نجات جان مصدومان حادثه 800 میلیون ریال برای دولت هزینه دارد و هر ماه 20 میلیارد ریال برای بالگردهای استان نیاز است که البته جدا از حقوق خلبان است. .

امید است مسئولان متولی با اخذ این اعتبار بتوانند وضعیت امدادی در کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.