افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

پزشکان: ما حاضریم دنیایی بهتر با قدرت‌های جهانی و همسایگان بر اساس شرایط برابر و صلح برای همه بسازیم.

  • کد خبر : 374503
پزشکان: ما حاضریم دنیایی بهتر با قدرت‌های جهانی و همسایگان بر اساس شرایط برابر و صلح برای همه بسازیم.

دکتر مسعود بیزیکیان بعدازظهر سه شنبه در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و انتخاب شایسته جناب عالی را تبریک می گویم و امیدوارم موضوع مهم این نشست صلح باشد. ، توسعه پایدار و کرامت انسانی. افق روشنی را برای نسل فعلی و […]

دکتر مسعود بیزیکیان بعدازظهر سه شنبه در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و انتخاب شایسته جناب عالی را تبریک می گویم و امیدوارم موضوع مهم این نشست صلح باشد. ، توسعه پایدار و کرامت انسانی. افق روشنی را برای نسل فعلی و آینده باز کنید.

و افزود: سال گذشته سرپرست ریاست جمهوری کشورم ابراهیم رئیسی از همین تریبون با شما صحبت کرد. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد، روحش شاد.

دکتر برزکیان ادامه داد: اکنون برای اولین بار در مورد جایگاه جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می کنم. در انتخابات من، مردم ما به شعار محوری اتحاد ملی رأی دادند. این شعار مطابق دستورات خداوند متعال در قرآن کریم است.

رئیس جمهور افزود: بر اساس آموزه های قرآنی، در خلقت انسان همه از یک ریشه می آیند. پیامبران آمده اند تا اختلافات را بر اساس کتاب حل کنند. انسانها اختلاف نمی کنند مگر اینکه افراط و تفریط و تمامیت خواهی آنها را از راه حق دور کند.

وی ادامه داد: حضرت علی (علیه السلام) خطاب به یکی از والیان فرمودند: با مردم از صمیم قلب مهربانی کنید، با آنان مهربانی کنید و با افراد تحت امر خود با قساوت و خشونت رفتار نکنید. زیرا مردم دو دسته اند: یا برادر دینی شما هستند یا در آفرینش با شما برابرند.

رسالت همه پیامبران برقراری و گسترش حق و عدالت در جامعه در میان همه مردم بوده است.

دکتر مزیکیان ادامه داد: رسالت همه پیامبران به دور از رنگ، نژاد، جنسیت و زبان، برقراری و گسترش قانون و عدالت در جامعه بین همه مردم بوده است. صلح و امنیت در جهان برقرار نمی شود مگر اینکه. حقوق همه مردم، جوامع و ملت ها در چارچوب عدالت است و عدالت باید رعایت شود.

وی افزود: حال سوال این است که آیا عامل جنگ و خونریزی هایی که امروز در جهان در حال وقوع است؟ آیا غیر از این است که متجاوز به حقوق دیگران پایمال کرد، حقوق ملتی را نادیده گرفت، تبعیض و نابرابری کرد، گروهی را ضعیف و عقب مانده نگه داشت و حقوق دیگران را نادیده گرفت؟

فرمود: تا زمانی که ظلم هست; ظلم و ستم اسراف؛ فقر و جهل در مناطق حاکم است. جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت. تا زمانی که به ریشه‌های این اختلالات توجه نکنیم، نمی‌توانیم آینده فرزندانمان را از تاریکی و نابودی محافظت کنیم.
نگه دارید

من با برنامه ای مبتنی بر اصلاحات، وحدت ملی و تعامل سازنده با دنیا وارد کارزار انتخابات شدم.

و ادامه داد: با برنامه ای مبتنی بر «اصلاحات»، «وحدت ملی»، «تعامل سازنده با جهان» و «توسعه اقتصادی» وارد کارزار انتخاباتی شدم و توانستم در پای صندوق های رای اعتماد هموطنانم را جلب کنم.

رئیس جمهور افزود: قصد دارم برای کشورم زمینه ای محکم برای ورود به عصر جدید و ایفای نقش سازنده و موثر در نظام نوظهور جهانی، رفع موانع و چالش ها و برقراری روابط کشورم بر اساس نیازها و واقعیت های موجود ایجاد کنم. جهانی که امروز سازماندهی خواهم کرد.

مردم جهان ماهیت رژیم اسرائیل را در یک سال گذشته دیده اند.

رئیس جمهور افزود: مردم جهان ماهیت رژیم اسرائیل را در یک سال گذشته دیده اند. آنها شاهد جنایات رهبران این رژیم بوده اند و در طول یازده ماه بیش از 41000 انسان بی گناه را در غزه به قتل رسانده اند که بیشتر آنها زنان و کودکان بی گناه بودند. اما نسل کشی، کودک کشی، جنایات جنگی و تروریسم دولتی را «دفاع مشروع» می گویند! بیمارستان ها، مهدکودک ها و مدارس “هدف های نظامی قانونی” محسوب می شوند!

وی گفت: مردم شجاع و آزادی خواه که در غرب و شرق جهان به نسل کشی خود اعتراض می کنند «یهود ستیز» و به مردم ستمدیده ای که پس از هفت دهه اشغال و تحقیر علیه آنها قیام کردند، می گویند: تروریست ها.” “. اما این اسرائیل است که دانشمندان، دیپلمات ها و مهمانان ما را در سرزمین ما به قتل رسانده و از داعش و گروه های تروریستی به طور پنهان و آشکار حمایت کرده است.

دکتر مزیکیان افزود: از سوی دیگر ایران از جنبش های مردمی و آزادی خواهانه که قربانی جنایات و استعمار رژیم اسرائیل در چهار نسل بوده اند حمایت کرده است. ما از مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند حمایت می کنیم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم. جامعه بین المللی باید فورا خشونت را متوقف کند و آتش بس دائمی را در اسرع وقت و همچنین وحشیگری جنون آمیز اسرائیل در لبنان برقرار کند. – قبل از اینکه منطقه و جهان را به آتش بکشد متوقف شوید.

وی ادامه داد: رژیم اسراییل در غزه شکست خورده است و با جنایات، وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ نمی تواند شکست ناپذیری خود را بازگرداند. غرق در خون و خاک شده است، بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن بر عهده آنهاست. دولت هایی که با تلاش های بین المللی برای پایان دادن به این تراژدی وحشتناک مخالف هستند و هنوز خود را مدافع حقوق بشر می دانند.

وی افزود: تنها راه پایان دادن به کابوس 70 ساله ناامنی غرب آسیا و جهان، احیای حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است. ما پیشنهاد می کنیم که همه مردم فلسطین، چه آنهایی که اکنون در سرزمین خود هستند و چه آنهایی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند، در یک همه پرسی سراسری برای آینده خود تصمیم گیری کنند.

دکتر مزیکیان ادامه داد: ما معتقدیم با چنین مکانیزمی می توان به صلحی پایدار دست یافت، تنها از این طریق است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان می توانند در کنار یکدیگر در یک سرزمین، در آرامش و به دور از نژادپرستی و آپارتاید زندگی کنند.

رئیس جمهور افزود: به تاریخ معاصر منطقه نگاه کنید، ایران هیچ جنگی را آغاز نکرده و فقط قهرمانانه از خود در برابر تجاوزات دیگران دفاع کرده و متجاوزان را از اشغال نکردن سرزمین هیچ ملتی پشیمان کرده است. به منابع هیچ کشوری نگاه نکرده و بارها طرح های مختلفی را برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه به همسایگان و مجامع بین المللی پیشنهاد داده است.

وی خاطرنشان کرد: ما درباره لزوم اتحاد منطقه و تشکیل منطقه قوی صحبت کرده ایم. ما منطقه ای متحد و قوی هستیم که بر چند اصل بنا شده است.

دکتر بزیکیان گفت: اول بپذیریم که همسایه هستیم و به برکت همسایگی همیشه با هم خواهیم بود. حضور قدرت‌های خارجی در منطقه موقتی است و منشأ بی‌ثباتی، توسعه و پیشرفت ما به یکدیگر پیوند خورده است. برون سپاری امنیت به کشورهای فرامنطقه ای برای هیچ یک از ما سودمند نیست.

وی ادامه داد: ثانیا نظم نوین منطقه باید جامع باشد و به نفع همه همسایگان باشد. نظمی که منافع هر کشور همسایه را در نظر نگیرد نمی تواند پایدار باشد.

وی گفت: ثالثاً کشورهای همسایه و برادر منابع ارزشمند خود را در جهت فرسایش و مسابقه تسلیحاتی هدر ندهند. منطقه ما از جنگ، تنش های فرقه ای، تروریسم و ​​افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، کمبود آب، بحران پناهجویان، تخریب محیط زیست و مداخلات خارجی رنج می برد. ما می‌توانیم با هم به این چالش‌های مشترک بپردازیم تا آینده بهتری را برای نسل‌های آینده تضمین کنیم.

دکتر مزیکیان ادامه داد: من رئیس جمهور کشوری هستم که در تاریخ معاصر خود بارها مورد تهدید، جنگ، اشغال و تحریم قرار گرفته ام، دیگران هرگز به کمک ما نیامده اند، اعلامیه بی طرفی ما را نادیده گرفته و حتی وارد شده اند. کمک از طرف متجاوز ما به تجربه آموخته‌ایم که فقط می‌توانیم به مردم بومی و توانایی‌های خود تکیه کنیم و جمهوری اسلامی ایران مصمم است امنیت خود را تامین و تضمین کند و برای دیگران ناامنی ایجاد نکند.

وی گفت: ما برای همه صلح می خواهیم و با هیچکس سر جنگ نداریم. ما خواهان صلح و امنیت پایدار برای مردم اوکراین و روسیه هستیم. جمهوری اسلامی ایران با جنگ مخالف است و بر ضرورت پایان سریع درگیری های نظامی تاکید می کند. اوکراین از هر نوعی که باشد از راه حل مسالمت آمیز حمایت می کند و معتقد است که این بحران تنها از طریق گفتگو قابل حل است.

وی ادامه داد: در دنیای به هم پیوسته امروزی هرگز امنیت و منافع یک کشور با تخریب امنیت و منافع دیگران تضمین نمی شود. تعامل می تواند فرصت های جدیدی برای همکاری ایجاد کند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران و قدرت‌های جهانی با رویکرد فرصت‌محور به برجام رسیدند و ما بالاترین سطح نظارت را در حوزه هسته‌ای در ازای به رسمیت شناختن حقوق ایران و لغو تحریم‌های یکجانبه ترامپ می‌پذیریم. برجام رویکردی تهدیدمحور در حوزه سیاسی را نشان می‌دهد و دیدگاه مبتنی بر قدرت در حوزه اقتصادی بود.

دکتر مزیکیان افزود: تحریم های یکجانبه مردم را هدف گرفته و به دنبال تخریب بنیان های اقتصادی ایران است. هدف این است که ایران امن تر شود و نتیجه آن ناامنی برای همه است. سیاست فشار حداکثری زمانی علیه ملت ایران اعمال شد که ایران به تمام تعهدات خود در برجام که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده عمل کرد.

وی گفت: آمادگی تعامل با اعضای برجام را داریم و در صورت اجرای کامل تعهدات برجام و حسن نیت، می توانیم در مورد سایر موضوعات نیز بحث کنیم.

رئیس جمهور افزود: خطابم به مردم آمریکاست، این ایران نیست که در کنار مرزهای خود پایگاه نظامی ساخته است، این ایران نیست که کشور شما را تحریم کرده و مانع روابط تجاری آن با دنیا شده است، این ایران نیست که تحریم کرده است. کشورش و مانع روابط تجاری آن با جهان شد. مانع از دسترسی شما می شود دارو می شود. این ایران نیست که دسترسی شما را به سیستم بانکی و پولی جهان مسدود کرده است.

دکتر البدیشیان ادامه داد: این ما نیستیم که سران ارتش آنها را ترور کرده ایم، بلکه آمریکا محبوب ترین فرمانده نظامی ایران را در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

وی گفت: پیام من به همه دولت هایی که استراتژی غیرسازنده ای در قبال ایران در پیش گرفته اند این است که از تاریخ درس بگیریم. کار مشترک روی موضوعات مشترک آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تحریم ها سلاحی مخرب و غیرانسانی برای فلج کردن اقتصاد کشور است. محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناک ترین پیامدهای تحریم است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد. این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایت علیه بشریت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ما در چند سال گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها ثابت کرده است که با ظلم و ستم مواجه است، هرچند زخم های ناشی از تحریم ها در جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ بر عهده ماست ملتی قوی تر با اراده ای فولادین و اعتماد به نفس.

وی اعلام کرد: ایران آماده است تا روابط موثر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی با قدرت های جهانی و همسایگان خود و در شرایط برابر برای ساختن جهانی بهتر داشته باشد.

وی تاکید کرد: پاسخ مناسب به چنین پیامی از سوی ایران، اعمال تحریم های بیشتر نیست، بلکه اجرای تعهدات قبلی برای رفع تحریم ها برای بهبود واقعی شرایط اقتصادی مردم ایران و بسترسازی برای توافق های بیشتر است. امیدوارم امروز این صدای ایران مورد استقبال قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.