افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پزشکان سازمان ملل: ما خواهان جهانی عاری از سلاح هسته‌ای بدون پیش‌شرط هستیم/ تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعه پایدار را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 373253
پزشکان سازمان ملل: ما خواهان جهانی عاری از سلاح هسته‌ای بدون پیش‌شرط هستیم/ تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعه پایدار را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود مزکیان امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد»، مقابله با چالش های فعلی و آینده را مستلزم همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت دانست و گفت: اجازه دهید زندگی عادلانه و آینده ای مرفه برای فرزندانمان. هدف از این تلاش مشترک توجه به نقش […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود مزکیان امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد»، مقابله با چالش های فعلی و آینده را مستلزم همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت دانست و گفت: اجازه دهید زندگی عادلانه و آینده ای مرفه برای فرزندانمان. هدف از این تلاش مشترک توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

اظهارات مهم رئیس جمهور به نقل از خبرگزاری ها را بخوانید;

* ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین المللی هستیم تا کشورهای در حال توسعه را در ساختار تصمیم گیری قرار دهند.

تحقق صلح و توسعه مستلزم رعایت حق توسعه کشورها و رعایت اصول عدالت است. تحریم های یکجانبه دستیابی به توسعه پایدار را کند می کند.

* مواجهه با چالش های فعلی و آتی نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر انصاف و صداقت است.

* نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و لزوم گفت‌وگوهای بین نسلی برای حفظ ارزش‌های فرهنگی، ضمن توجه به نقش زنان و دختران و توانمندسازی آنان، انکارناپذیر است.

*اولویت های کاری دولت اینجانب در سطح ملی نیز بهداشت و درمان، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر و کاهش انواع نابرابری ها، تحکیم و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش روابط اجتماعی است. . عدالت، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از محیط زیست مطلوب است.

*دستیابی به صلح و توسعه مستلزم حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه است. تحریم های یکجانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده است و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود درج شود.

*{در پیشنهاد به دبیرکل سازمان ملل}: پیشنهاد می کنم دبیرکل سازمان ملل با کشورهای قربانی تحریم های یکجانبه گزارش جامعی را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد. ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی هستیم تا کشورهای در حال توسعه را در تصمیم‌گیری، استانداردسازی و تشکیل ساختاری منصفانه و پاسخگو برای رفع نیازهای مالی این کشورها تضمین کنیم.

* قرارداد آتی و قرارداد دیجیتال جهانی باید به کاهش شکاف بین شمال و جنوب جهانی کمک کند، به ویژه از طریق فناوری های جدید، توسعه ظرفیت و رفع موانع. ما معتقدیم مشارکت برابر و موثر جنوب جهانی در اداره جهانی اینترنت و هوش مصنوعی، احترام به قوانین ملی کشورها و مبارزه با انحصارطلبی یک نیاز انکار ناپذیر است.

* ما جهانی عاری از سلاح های هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی بدون پیش شرط در خاورمیانه می خواهیم. ما به عنوان قربانی تروریسم، همواره در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم بوده ایم و مایل به همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مبارزه واقعی با تروریسم هستند.

*ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن از منافع کشورها برای ایجاد هم افزایی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حل مشکلات مشترک استفاده شود.

*در جهانی که غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه ای به قتل می رسند و تروریسم دولتی کور زنان و کودکان را می کشد و از نسل کشی و تروریسم حمایت می کند، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نمی کند. پایان اشغال، پایان آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است. جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با سایر کشورها برای دستیابی به این اهداف است.

2727

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.