افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پزشکان به درخواست جمیله علم الهادی و امام جمعه مشهد «نه» گفتند!

  • کد خبر : 343082

عصر ایران نوشت: انتصاب یک زن در سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین نماینده اهل سنت مردم نقده در مجلس به عنوان معاون توسعه مناطق محروم رئیس جمهور نشان می دهد که مسعود مزیکیان وعده های خود را فراموش نمی کند، بلکه تنها در حد امکانات و توانایی های […]

دکترها گفتند عصر ایران نوشت: انتصاب یک زن در سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین نماینده اهل سنت مردم نقده در مجلس به عنوان معاون توسعه مناطق محروم رئیس جمهور نشان می دهد که مسعود مزیکیان وعده های خود را فراموش نمی کند، بلکه تنها در حد امکانات و توانایی های خود عمل می کند.

انتخاب عبدالکریم حسین زاده نشان می دهد که وی مصمم است به وعده های خود عمل کند و در صورت عدم امکان معرفی وزیر اهل سنت، معاون سنی خود را تعیین خواهد کرد، حتی اگر یکی از حامیانش در مجلس غایب باشد.

پزشکان بر تحقق وعده ها تکیه می کنند، اما بدون تنش و بدون تحریک حساسیت. اینکه وزیر انتخاب می کنند اما برای یک وزارتخانه کاملا تخصصی. البته پدر و دختر محترمی توصیه کرده بودند که اگر خانمی انتخاب شد در وزارت آموزش و پرورش باشد (سید احمد و جمیله علم الهادی) اما مسعود پزشکان فرزانه صادق را برای این سمت انتخاب نکردند. وزارت آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که ایشان برای وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کردند چون اعتقادی به آموزش و پرورش با بخشنامه و بخشنامه ندارند و مشکل آموزش و پرورش است. اینطور نیست که وزیر زن نبود، بلکه فردی با سطح سواد و روابط اجتماعی مراد صحرایی وزیر او بود که با ترفند اصل 19 معلمان را خودی و غیر خودی کرد و عده ای را در نظر نگرفت. از آنها آنها برابر هستند. یکی از شبکه سه می گفت عادل در مدار نیست و در وزارت عظیم تراز را تعریف کرده بود و خوشبختانه یکی دیگر در این سمت نشست.

خانم صادق به همان وزارتخانه رفت که مهرداد بذرپاش که با سرعت نور از نردبان ترفیع بالا رفته بود، او را به عنوان معاون خود برکنار کرد. البته وزیر رای اعتماد گرفت و اکنون به عنوان وزیر دوم جمهوری اسلامی شناخته می شود.

رئیس‌جمهور از میان نمایندگانی که قبلاً از فیلتر عبور کرده‌اند، یک معاون اهل سنت و یک معاون غیر اهل تسنن را انتخاب کرده است تا دیگر نیازی به طرح سؤال از نهادهای امنیتی نباشد یا حداقل دچار خطای آنها نشود. نماینده نیستند و بحث ایدئولوژیک وجود ندارد زیرا برای این منظور معاونی را تعیین کرده اند که ربطی به دین ندارد: مسائل توسعه روستایی و مناطق محروم کشور.

درست است که وعده های اصلی او به وضوح رفع فیلترینگ و حذف طرح توهین آمیز موسوم به نور در مورد پوشش زنان بود، اما اینکه سایه این طرح توهین آمیز در مراسم تحلیف وزیر جدید کشور احساس نشد، آنجا را ترک کرد. جای امیدی برای رفع آن است و مهمتر از آن رفع فیلترینگ ضروری است. (در کمال تعجب پدر و دختری که در فلسفه تعلیم و تربیت فوق تخصص دارند این دغدغه را ندارند که وقتی فیلتر می کنیم به این معنی است که شهروندان به سوییچ فیلتر روی می آورند و سوئیچ فیلتر به معنای دسترسی ما به فیلتر است. اکثر سایت های فحاشی دست ماست بچه هایمان را باز می گذاریم و تکان دهنده ترین صحنه چیست که وقتی والدین از فرزندانشان می خواهند فیلتر نصب کنند چرا باز می شود و این تنها نتیجه فیلترینگ است. توهین به شهروندان.)

آقای مزیکیان به درستی گفت ادامه راه کنونی اداره کشور «دیوانگی» است و مصمم به تغییر مسیر است و اگر انسان گذشته را حفظ می کند به این دلیل است که راه ها را اشتباه تر از مردم می داند. .

در سخنان رئیس جمهور در وزارت کشور دو تفسیر جدید جای تأمل دارد. یکی اینکه گفت من برتر نیستم. من فقط خواهان تسهیلات هستم تا توافق، تفاهم و وحدت در کشور تقویت شود و بتوانیم در سایه آن به اهداف خود برسیم.

دیگر این جمله است: «در این حکومت کسانی که بدون دلیل موجه ترفیع یافته اند تخریب می شوند و کسانی که به ناحق ترفیع یافته اند ارتقا می یابند».

اینکه کیهان از انتصابات جدید خوشش نمی آید نشان می دهد که آسانسور پزشکان به دلیل انتقاد از انتصاب «صیادها» روشن شده است، اما اگر این انگ صحت داشت، نمایندگان دقت می کردند و رأی نمی دادند. پیشنهاد 19 وزیر “ماهیگیر” در روز چهارشنبه 31 اوت.

البته آنچه آقای باجیکیان فرمودند بر اساس معارف نهج البلاغه و خطبه ای است که ملا علی هنگام بیعت در مدینه ایراد کرد:

الک آزمایش را می‌آمیزند و الک می‌کنند تا نیکوکار را از فاسق جدا کنند. یا مانند دانه‌هایی که در دیگ می‌ریزند تا وقتی جوشید زبر شوند. پس کوتاه‌ترین شما بلندترین و بلندترین شماست. شما پست ترین خواهید بود.

من از اصطلاح “آسانسور پزشکی” برای خیال پردازی در مورد موضوع استفاده نمی کنم و می دانم که این موضوع از جدیت موضوع می کاهد، اما هدف این است که کسانی را که به ناحق خود را در بالای صفحه قرار داده اند و کسانی که در آن نشسته اند پایین بیاورم. بالا خارج از متن

البته آسانسور را می توان به عنوان استعاره برای تسهیل نیز استفاده کرد و قرار نیست فقط در سطوح حکومتی و حاکمیتی متوقف شود، بلکه باید بین دولت و جامعه و معنای جامعه در گردش باشد. این فقط در مورد توده های بی شکل نیست، بلکه در مورد نهادهای مدنی و صنفی، سیاسی، تخصصی، کارگری و کارفرمایی است.

در آن فضا یکی از فعالان سیاسی نیز گفت که خبرهای خوبی از رفع حصر به گوش می رسد و عجیب بود که رفع حصر جزو وعده های رئیس جمهور نبود زیرا او نمی خواست حساسیت ایجاد کند و مبتنی بر طیف های مختلف بود.

با این توصیف، آسانسور پزشکی نباید در طبقات خاصی توقف کند و دائماً در حال تردد باشد و اولین مأموریتش به قول خودش، سرنگونی جمعیت التماسی است که فقط با تعداد انگشت شماری ادعا و ادعا قیام کرده اند. و بدون تجربه کافی و یاران صالحی را که بخصوص در این سه سال پس از تطهیر حذف یا به حاشیه رانده شده اند، پایین بیاورند.
——————————–
* آکادمی دو معادل برای آسانسور پیشنهاد کرده است: یکی آسانسوری است که قبلاً برای آسانسورهای کارگاهی استفاده می شد، اما در اینجا استفاده نمی شود زیرا هدف آن پایین آوردن افراد ناموجه است و دیگری آسانسور است و آسان نیست. حرکت کردن به هر جایی و به همین دلیل است که از کلمه اصلی استفاده شده است، اگرچه در موارد دیگر هم بلند کردن و هم حمل آسان مناسب است. اگرچه در متن به تسهیل اشاره شده است، اما اگر به جای آسانبر پیشنهاد می شد، از آن استفاده می شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.