افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

پزشکان: ایران می تواند همکاری های مفیدی در برجام برقرار کند

  • کد خبر : 407038
پزشکان: ایران می تواند همکاری های مفیدی در برجام برقرار کند

به گزارش رکنا، رئیس جمهور تصریح کرد: ایران در زمینه های مختلف توانمندی های قابل توجهی دارد و می تواند در گروه بریکس و حمل و نقل بین المللی از جمله کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب همکاری های مشترک و سودمندی ایجاد کند و می توانیم ایجاد کنیم. شبکه جدیدی از روابط ترانزیتی برای انتقال انرژی […]

به گزارش رکنا، رئیس جمهور تصریح کرد: ایران در زمینه های مختلف توانمندی های قابل توجهی دارد و می تواند در گروه بریکس و حمل و نقل بین المللی از جمله کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب همکاری های مشترک و سودمندی ایجاد کند و می توانیم ایجاد کنیم. شبکه جدیدی از روابط ترانزیتی برای انتقال انرژی یا کالاهای تجاری در چارچوب بریکس از طریق توسعه همکاری های سازنده.

مسعود بزیکیان امروز (چهارشنبه) در جلسه اصلی. رهبران بریکس در کازان روسیه با تشریح توانمندی‌های دوجانبه برجام و جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و تمایل به ارائه پنج پیشنهاد مهم برای تحقق اهداف این سازمان بین‌المللی، تصریح کرد: پیگیری برنامه‌های مختلف در چارچوب این سازمان دشوار خواهد بود. گروه بدون دبیرخانه کوچک و چابک. پیشنهاد می کنم بررسی نحوه تشکیل این دبیرخانه در دستور کار وزارتخانه های امور خارجه قرار گیرد.

وی افزود: از آنجایی که برجام در سه رکن سیاسی-امنیتی، اقتصادی-مالی و فرهنگی-مردمی اهداف بسیار بزرگ و مهمی دارد، با عملکرد خود نشان داده است که نقش ویژه ای در روند معادلات سیاسی و مرتبط با آن خواهد داشت. تحولات در آینده

در چارچوب پارادایم چندجانبه گرایی، بریکس نمونه ای پیشرو و الگوی موفق همکاری است که در قلب جنوب جهان توسعه یافته و طیف وسیعی از کشورها را به خود جذب کرده است.

در ارتباط با شتاب‌گیری رویدادهای جهانی و تهدید صلح و امنیت انسانی در منطقه غرب آسیا، خوشبختانه طی یک سال گذشته اقدامات مهمی برای حل بحران‌های منطقه‌ای بین‌المللی انجام شد. برگزاری اجلاس فوق العاده سران بریکس با محوریت موضوع غزه و همچنین برگزاری نشست های دیگر در سطح معاونان وزیران خارجه نمونه هایی از همکاری در این دوره بوده و دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است.

جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات فلسطین و لبنان خواستار آتش بس فوری و دائمی، خروج کامل نیروهای رژیم اشغالگر از مناطق اشغالی و کمک فوری به مردم غزه و آوارگان لبنان است.

دکتر گفت: جنوب جهانی با نابرابری، بی عدالتی و مشکلات اقتصادی مبارزه می کند. نسل فعلی و نسل های آینده میزان موفقیت برجام را با اعداد و میزان توسعه و تکامل در رشد شاخص های اقتصادی می سنجند. با توجه به اینکه در ماه های اخیر جلسات و برنامه های مختلفی با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، بازرگانی، نیرو و روسای بانک های مرکزی برگزار شده است، پیشنهادهای زیر را ارائه می کنم:

اول- بدون غفلت از محورهای سیاسی-امنیتی و فرهنگی-مردمی، در سال آینده باید مسائل اقتصادی-مالی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم و از تمامی نهادهای دولتی و خصوصی در کشورهای متبوع خود بخواهیم حرکت خود را برای ایجاد افزایش اقتصادی و تجاری تسریع بخشند. همکاری و استفاده از قابلیت های بریکس.

ثانیا یکی از مهم ترین چالش هایی که کشورهای یکجانبه گرا علیه کشورهای مستقل و آزادی خواه تحمیل کرده اند، تحریم های اقتصادی است. سال ها پیش تعداد کشورهای تحریم شده به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید، اما اکنون میلیون ها نفر در ده ها کشور در فرآیندی غیرقانونی و مغایر با حقوق بشر در ابعاد مختلف مورد تحریم قرار گرفته اند. مقابله با تحریم های غیرقانونی مستلزم اقدام گروهی و اجرای سازوکارهای مشترک است. خوشبختانه برجام بارها مخالفت خود را با تحریم ها اعلام کرده و برخی از آنها به وضوح در بیانیه کازان و سایر اسناد منعکس شده است، اما برای اینکه هیچ کشوری در آینده شجاعت و توانایی تحریم دیگران را نداشته باشد، ضروری است. اقدامات عملی و حساب شده انجام دهد.

ثالثاً: در حال حاضر اکثر کشورهای جهان از این که آمریکا از دلار به عنوان سلاح یا ابزاری برای کنترل سایر کشورها و حل مشکلات داخلی و مالی آنها استفاده می کند، ناراضی هستند. جهان بریکس را با هدف کاهش قدرت دلار و افزایش مبادلات با ارزهای ملی می شناسد. این اقدامات همراه با راه اندازی و استفاده از ارزهای دیجیتال و مبنای استفاده از مکانیسم ها و فناوری های مالی جدید مانند پیام رسان ها، در راستای اهداف اصلی برجام است.

این واقعیت که کشورهای عضو بریکس بزرگترین تولیدکنندگان و در عین حال بزرگترین مصرف کنندگان انرژی، غذا و سایر کالاها هستند و به مهمترین خطوط حمل و نقل و ترانزیتی دسترسی دارند، مزیت بسیار بزرگی است که مبادلات را تسهیل می کند. با ارزهای ملی

کشورهای شمال چهارم همواره از دستیابی کشورهای جنوب به فناوری های جدید جلوگیری کرده اند، بنابراین ما موظفیم با اشتراک تلاش، تبادل اطلاعات، سرمایه گذاری مشترک و سایر اقدامات خود را به فناوری های جدید مجهز کنیم.

و پنجم- لازم است بانک توسعه نوین (NDB) که یکی از نهادهای برآمده از برجام است، تقویت شود و با پذیرش اعضای جدید و افزایش سرمایه بتواند در جهت توسعه زیرساخت های این بانک ها گام بردارد. کشورها . جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری نزدیک با این بانک را دارد.

با توجه به پیشنهادات پیشنهادی، لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف توانمندی های مهمی دارد و می تواند همکاری های مشترک و سودمندی را در گروه بریکس برقرار کند و در این راستا علاقمند به تبادل تجربیات و ارائه دستاوردهای خود هستیم. . .

همچنین جمهوری اسلامی ایران با موقعیت استراتژیک خود دروازه ورود به چندین کریدور حمل و نقل بین المللی از جمله کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب است و می توانیم شبکه جدیدی از روابط ترانزیتی برای انتقال یا تجارت انرژی ایجاد کنیم. کالاها از طریق توسعه همکاری های سازنده. ما معتقدیم بریکس

پیگیری برنامه های بسیار متنوع در داخل گروه بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک دشوار خواهد بود. پیشنهاد می کنم بررسی نحوه تشکیل این دبیرخانه در دستور کار وزارتخانه های امور خارجه قرار گیرد.

مسعود مزیکیان امروز (چهارشنبه) در نشست اصلی سران بریکس

مسعود مزیکیان امروز (چهارشنبه) در نشست اصلی سران بریکس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.