افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

پر استرس ترین و کم استرس ترین مشاغل دنیا کدامند؟

  • کد خبر : 357610
پر استرس ترین و کم استرس ترین مشاغل دنیا کدامند؟

ضرب‌الاجل‌های سخت، محیط‌های کاری سمی و فشار بالا باعث ایجاد اضطراب و استرس می‌شوند، اما برخی مشاغل ذاتاً استرس‌زاتر از بقیه هستند. به گزارش بهشت ​​تهران؛ همه افرادی که در محیط های کاری مختلف کار می کنند، کم و بیش استرس کاری را تجربه می کنند و اگر یک عامل اصلی مانع از بهره وری، […]

ضرب‌الاجل‌های سخت، محیط‌های کاری سمی و فشار بالا باعث ایجاد اضطراب و استرس می‌شوند، اما برخی مشاغل ذاتاً استرس‌زاتر از بقیه هستند.

به گزارش بهشت ​​تهران؛ همه افرادی که در محیط های کاری مختلف کار می کنند، کم و بیش استرس کاری را تجربه می کنند و اگر یک عامل اصلی مانع از بهره وری، مشارکت یا رضایت شغلی شود، عامل اضطراب و استرس است.

در حالی که ضرب‌الاجل‌های سخت، محیط‌های کاری سمی و فشار بالا می‌تواند باعث اضطراب و استرس شود، برخی مشاغل ذاتاً استرس‌زاتر از سایرین هستند. باید بپذیریم که دنیای کار در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است و مشاغل جدید در کنار فناوری های جدید باعث شده است که برخی افراد استرس بیشتری را تجربه کنند و بالعکس، برخی افراد استرس کمتری را در محیط کار تجربه کنند.

شاید تعجب آور نباشد که طبق تحقیقات جدید، مشاغل در بخش های نظامی و ایمنی عمومی جزو پر استرس ترین ها هستند و از سوی دیگر، مشاغلی که امکان تعامل کمتر با مردم یا تعاملات مثبت بیشتر را فراهم می کنند، کمتر استرس زا هستند.

پر استرس ترین شغل ها

بسیاری از مشاغل پر استرس امروزی مشاغلی هستند که در آن فرد اغلب با افراد دیگر ارتباط برقرار می کند. بسیاری از مشاغل نیازمند تصمیم گیری سریع افراد هستند که می تواند زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهد. طبق تحقیقات انجام شده، این مشاغل پر استرس ترین مشاغل در جهان هستند:

پرسنل نظامی

افسر پلیس

آتش نشانی

مددکار اجتماعی

گزارشگر رادیو و تلویزیون

خبرنگاران

اعزام کننده اضطراری

مشاور سلامت روان

متخصص بیهوشی

پرستار اورژانس

کم استرس ترین مشاغل

برخلاف مشاغل پر استرس، مشاغلی نیز وجود دارند که استرس کمتری دارند. زیرا افراد در این مشاغل معمولا تعامل کمتری با افراد دارند یا به سادگی نوع دیگری از تعامل را تجربه می کنند. به عنوان مثال، مردم اغلب از رفتن به یک ماساژدرمانگر یا آرایشگاه لذت می برند، که منجر به تعاملات شادتر در طول روز کاری می شود. با کم استرس ترین مشاغل آشنا شوید:

ماساژور

آرایشگاه

کتابدار

چشم انداز

متخصص ارتودنسی

مدیر هنری

کاردرمانگر

تکنسین مدارک پزشکی

توسعه دهنده وب

متخصص ورود داده ها

چگونه استرس در محل کار را کاهش دهیم؟

اجتناب از استرس در محل کار دشوار است و طبق آمار، درصد زیادی از بزرگسالان می گویند که شغل آنها منبع استرس زیادی در زندگی آنها است. در حالی که استرس می تواند باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله بیماری قلبی، افسردگی و اضطراب شود. مهم است که بدانیم چگونه آن را به درستی مدیریت کنیم.

ورزش منظم

ورزش هوازی منظم یک کاهش دهنده استرس طبیعی است. زیرا اثر آرام بخشی بر جسم و روان دارد.

تغذیه سالم

بسیاری از افراد زمانی که استرس دارند غذاهای مناسب و ناسالم را انتخاب می کنند. با این حال، غذاهای سالم و مغذی تمرکز را بهبود می بخشد و برای مدیریت استرس مهم هستند.

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی برای کاهش استرس بسیار مهم است. کمبود خواب نه تنها بر خلق و خوی تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند توانایی بدن برای مقابله با استرس را نیز کاهش دهد.

سازماندهی

دستیابی به تعادل بین کار و زندگی می تواند دشوار باشد، اما بهم ریختگی در خارج از محل کار می تواند مشکل را تشدید کند. برای مدیریت استرس، سازماندهی اهداف روزانه و اولویت بندی مهم ترین کارها بسیار مهم است.

مثبت اندیشی

گاهی اوقات آخرین چیزی که در هنگام استرس احساس می کنیم مثبت اندیشی و قدردانی است. با این حال، تمرین خودگویی مثبت می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند و شما را برای مقابله با استرس های غیرمنتظره آماده کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.