افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

پرچم سازمان ملل به احترام شهدای ایران به حالت نیمه افراشته در آمد

  • کد خبر : 271097
پرچم سازمان ملل به احترام شهدای ایران به حالت نیمه افراشته در آمد

آفتاب نیوز: به مناسبت تجلیل از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر شهدای سانحه بالگرد، پرچم سازمان ملل متحد با حضور سفیر و نماینده دائم ایران در مقر این سازمان در نیویورک به حالت نیمه افراشته در آمد. ، امیر سعید ایروانی و معاونش زهرا ارشادی. اعضای شورای […]

آفتاب نیوز:

به مناسبت تجلیل از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر شهدای سانحه بالگرد، پرچم سازمان ملل متحد با حضور سفیر و نماینده دائم ایران در مقر این سازمان در نیویورک به حالت نیمه افراشته در آمد. ، امیر سعید ایروانی و معاونش زهرا ارشادی.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در اولین نشست خود پس از سقوط بالگرد ایرانی، برای گرامیداشت شهدای ایران یک دقیقه سکوت کردند.

سفیر و نماینده دائم موزامبیک که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری (اردیبهشت) بر عهده دارد، در نشست شورای امنیت درباره امنیت و صلح بین المللی گفت: به درخواست نمایندگان روسیه، چین و الجزایر و به نمایندگی از اعضای شورای امنیت، از همه حاضران می‌خواهم به احترام رئیس‌جمهور سیدابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه ایران، بایستند و برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، یک دقیقه سکوت کنند. حسین امیرعبداللهیان و تمامی سرنشینان این بالگرد که در حادثه ناگوار بالگرد جان خود را از دست دادند، انجام می دهند.

همچنین صفر و نمایندگان کشورهایی مانند ژاپن، گویان، روسیه، چین، مالت، سوئیس و الجزایر نیز پیش از آغاز سخنان خود به طور جداگانه به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد از درگذشت آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه متأسف است. دبیرکل سازمان ملل متحد عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده های آن مرحوم و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز می دارد.

سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران، بعدازظهر یکشنبه (30 اردیبهشت 1403) هنگام بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قالاسی به شهر تبریز، در منطقه ورزقان از توابع استان تهران دچار سانحه شد. آذربایجان شرقی و به اتفاق حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همکاران. همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور و چند تن از محافظان و بالگرد از جمله حاضران بودند. خدمه مسافران هلیکوپتر حامل رئیس جمهور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=271097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.