افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

پروژه 26 میلیارد تومانی چادرملو آماده بهره برداری است

  • کد خبر : 408499
پروژه 26 میلیارد تومانی چادرملو آماده بهره برداری است

به گزارش بازار، دکتر محمود صلاحی با حضور در نمایشگاه فولاد 1403 اظهار کرد: از جمله این پروژه ها 2 نیروگاه گازی سیکل ترکیبی آماده بهره برداری است که هر یک از این نیروگاه ها 183 مگاوات ظرفیت دارند. ویژگی مهم این نیروگاه ها خودکفایی است و به همین دلیل مشکل کمبود برق که در […]

به گزارش بازار، دکتر محمود صلاحی با حضور در نمایشگاه فولاد 1403 اظهار کرد: از جمله این پروژه ها 2 نیروگاه گازی سیکل ترکیبی آماده بهره برداری است که هر یک از این نیروگاه ها 183 مگاوات ظرفیت دارند. ویژگی مهم این نیروگاه ها خودکفایی است و به همین دلیل مشکل کمبود برق که در تابستان ها به خصوص در تابستان بسیار گرم سال جاری رنج می بریم با این نیروگاه ها برطرف می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین یک واحد 10 مگاواتی خورشیدی در اردکان داریم که در حال بهره برداری است و دومین نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در اردکان نیز آماده افتتاح است و نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی دیگر نیز در حال ساخت است. بهاباد. .

صلاحی با بیان اینکه معدن کنونی چادرملو در شرف تکمیل است، تصریح کرد: به همین منظور معدن دی 19 با مشارکت چادرملو و نیروگاه سنگ آهن از دو سال و نیم پیش آغاز به کار کرد و توسط مسئولان این وزارتخانه افتتاح می شود. حریم خصوصی یا دولت آماده بهره برداری سنگ معدن این معدن به کارخانه کنسانتره منتقل می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه های مهم این شرکت می توان به کارخانه بریکت سرد که مبتنی بر دانش و آماده افتتاح است، «کلاف سرمد» اشاره کرد. کارخانه ابرکوه و کارخانه کنسانتره یک میلیون تنی در بهاباد هر دو آماده افتتاح هستند.

صلاحی افزود: همچنین در حوزه مسئولیت های اجتماعی دو مدرسه بزرگ در اردکان احداث کرده ایم. یک موسسه و یک هنرستان که آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه خط آبرسانی اردکان که از خلیج فارس به چادرملو با دبی 1200 لیتر در ثانیه منتقل می شود، تصریح کرد: پروژه انتقال بخشی از این آب برای صنایع اردکان به زودی آماده بهره برداری می شود.

صلاحی با بیان اینکه کارخانه گندله غدیر بهاباد نیز تا پایان آبان ماه آماده بهره برداری می شود، اظهار داشت: همچنین پروژه جدیدی با هزینه 47 میلیون یورو به نام کارخانه “اری کویل” برای میبد در دست اقدام داریم که مناقصه ای انجام شده است. اجرا و پیمانکار انتخاب شده و این پروژه به زودی آغاز می شود.

وی در خصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان و حمایت چادرملو اذعان داشت: دو سال است که اعزام معادن را به شرکت های دانش بنیان واگذار کرده ایم. همچنین پروژه بریکت های سرد را آغاز کرده ایم که مبتنی بر دانش است. در تمامی برنامه های خود ابتدا آنها را به شرکت های دانش بنیان ارائه می کنیم و سپس روند اجرا را ادامه می دهیم.

صلاحی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان در زمینه قطعه سازی کمک شایانی به ما کرده اند. به عنوان مثال در مجله ملی چادرملو به وضوح نشان دادیم که هزاران قطعه که قبلا از خارج وارد می شد، اکنون با کمک شرکت های دانش بنیان در کشور ساخته می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی قطعات را بخشی از این تلاش ها دانست و گفت: با شرکت های دانش بنیان قرارداد داریم و آنها بر اساس نیاز ما فرآیند بومی سازی قطعات را آغاز می کنند. مصرف هر قطعه را در طول سال به این شرکت ها اطلاع می دهیم و با کمک کارشناسان داخلی چادرملو این قطعات را تولید می کنند. از این نظر تعداد زیادی از این قطعات جانمایی شده و در حال تولید هستند.

صلاحی در پایان گفت: سرمایه گذاری ما در تمامی طرح های عمرانی به 26 میلیارد تومان رسیده است و این پروژه ها هم اکنون آماده بهره برداری هستند. از این مقدار، 17 میلیارد توکن سرمایه گذاری معادل 250 میلیون یورو است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.