افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

پروژه های جدید فرصت های شغلی بیشتری را برای زنان فراهم کرد

  • کد خبر : 408921
پروژه های جدید فرصت های شغلی بیشتری را برای زنان فراهم کرد

گروه بانک جهانی اولین گام ها را برای اجرای استراتژی جنسیت 2030 برداشت و مجموعه ای از اقدامات و اهداف مشخص را با هدف افزایش فرصت های اقتصادی برای زنان اعلام کرد. به گزارش ایسنا، این اهداف که در اجلاس سالانه گروه بانک جهانی در سال 2024 رونمایی شد، بر استفاده از پهنای باند، حمایت […]

گروه بانک جهانی اولین گام ها را برای اجرای استراتژی جنسیت 2030 برداشت و مجموعه ای از اقدامات و اهداف مشخص را با هدف افزایش فرصت های اقتصادی برای زنان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، این اهداف که در اجلاس سالانه گروه بانک جهانی در سال 2024 رونمایی شد، بر استفاده از پهنای باند، حمایت اجتماعی و دسترسی به سرمایه متمرکز بوده و به یکی از سه رکن این استراتژی کمک خواهد کرد. که باعث گسترش و افزایش مشارکت زنان در اقتصاد جهانی خواهد شد.

گروه بانک جهانی در نظر دارد:

300 میلیون زن دیگر را قادر می سازد از پهنای باند استفاده کنند، خدمات ضروری، خدمات مالی، آموزش و فرصت های شغلی را باز کنند.

• حمایت از 250 میلیون زن با برنامه های حمایت اجتماعی، به ویژه در فقیرترین و آسیب پذیرترین گروه ها.

• تأمین سرمایه برای 80 میلیون زن و مشاغل تحت رهبری زنان، حذف محدودیت های حیاتی برای رشد تجارت.

آجی بانگا، رئیس گروه بانک جهانی گفت: وقتی مشارکت اقتصادی زنان را افزایش می‌دهیم، نه تنها اقتصاد جهانی، بلکه خانواده‌ها و جوامع را نیز تقویت می‌کند. ما با توانمندسازی اقتصادی امید و عزت را هر چه بیشتر گسترش می دهیم.

برای دستیابی به این اهداف، بانک بر تلاش های کلیدی که منجر به تغییرات پایدار بلندمدت می شود، تمرکز خواهد کرد. در حوزه دسترسی پهنای باند، این بانک سرمایه گذاری در کشورهای دارای ارتباط و شکاف مالی بیشتر را در اولویت قرار می دهد و بر برابری جنسیتی در بخش دیجیتال تاکید می کند.

بانک همچنین از اصلاحات سیاستی برای تسهیل سرمایه گذاری خصوصی و توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم حمایت خواهد کرد.

بانک برنامه‌های حمایت اجتماعی را با سرمایه‌گذاری در موارد اجتماعی دیجیتال که برای بهبود کارایی، کاهش موانع اداری و تضمین کمک مستقیم به زنان ضروری است، گسترش خواهد داد.

این بانک همچنین از انتقال نقدی دیجیتال استفاده خواهد کرد و آنها را با آموزش حرفه ای، سرمایه تجاری، مشاوره و دسترسی به بازار برای تجهیز زنان به ابزارهایی برای فرصت های اقتصادی پایدار فراتر از حمایت مالی موقت، مرتبط خواهد کرد.

علاوه بر این، برای تقویت دسترسی به سرمایه برای زنان و مشاغل تحت رهبری زنان، بانک با تنظیم‌کننده‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های فین‌تک، انکوباتورها، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سهام خصوصی برای جلوگیری از تعصب جنسیتی در شیوه‌های وام دهی و تقویت ظرفیت زنان کارآفرین همکاری خواهد کرد. و دسترسی به اعتبار و سهام را بهبود بخشد.

بانک همچنین از نزدیک با مؤسسات مالی توسعه‌ای و سرمایه‌گذاران برای بسیج منابع از طریق اوراق قرضه جنسیتی و سایر ابزارهای مالی همکاری می‌کند و در عین حال دانشی را برای ایجاد پرونده تجاری برای اصلاحات نظارتی لازم ایجاد می‌کند.

پروژه های زیادی در حال حاضر در حال انجام است و می توان تلاش ها را برای کمک به دستیابی به این اهداف افزایش داد.

پروژه ای در 15 کشور آفریقایی به چالش هایی مانند پوشش محدود اینترنت، استفاده کم به دلیل هزینه های بالای داده و دستگاه و مهارت های دیجیتال محدود می پردازد.

در زامبیا، بانک جهانی به دولت کمک می‌کند تا برنامه‌های انتقال نقدی دیجیتال را به نزدیک به چهار میلیون زن گسترش دهد، در حالی که از نزدیک به 60000 زن با آموزش حرفه‌ای، سرمایه تجاری، راهنمایی و حمایت برای ایجاد گروه‌های پس‌انداز حمایت می‌کند.

در اتیوپی، پروژه ای برای حمایت از مشاغل تحت مالکیت زنان با وام، به رشد 30 درصدی سود و اشتغال 50 درصدی در پنج سال آینده کمک می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.