افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

پروژه بودجه 1404 منتشر شد. خبر خوب برای پزشکان، خبر بد برای پرستاران

  • کد خبر : 406495
پروژه بودجه 1404 منتشر شد. خبر خوب برای پزشکان، خبر بد برای پرستاران

به گزارش خبرآنلاین، لایحه بودجه 1404 منتشر شده است اما مشکل اینجاست که در حوزه سلامت به جز مطالبات پرستاران به همه مسائل رسیدگی شده است. تجارت نیوز دی خبری نوشت: این لایحه حتی افزایش حقوق و تبدیل فعالیت دستیاران به شغل را نیز پیش بینی کرده است، اما با همه اعتراضاتی که پرستاران در […]

به گزارش خبرآنلاین، لایحه بودجه 1404 منتشر شده است اما مشکل اینجاست که در حوزه سلامت به جز مطالبات پرستاران به همه مسائل رسیدگی شده است.

تجارت نیوز دی خبری نوشت: این لایحه حتی افزایش حقوق و تبدیل فعالیت دستیاران به شغل را نیز پیش بینی کرده است، اما با همه اعتراضاتی که پرستاران در ماه های اخیر داشتند و علیرغم وعده های مسئولان وزارت بهداشت و دولت، همچنان وجود دارد. بدون اعتبار هدف آن پرداخت مطالبات پرستاران نیست. از سوی دیگر در روزهای اخیر مسئولان بهداشت و درمان آب پاکی را به دست پرستاران ریخته و اعلام کردند که جز پرداخت دستمزدهای معوقه تغییر دیگری در وضعیت آنها ایجاد نخواهد شد.

تبصره 16 لایحه بودجه سلامت

بر اساس تبصره 16 لایحه بودجه سلامت، دستیاران پزشکی در دوران تحصیل و بدون تعهد استخدامی برای دولت از نظر بیمه سلامت، عمر و بازنشستگی مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

از سوی دیگر، سازمان برنامه و بودجه کشور می تواند با دریافت فاکتورهای تایید شده از خزانه از سازمان های بیمه گر پایه و از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات درمانی، اعتباری برای خرید دارو اعطا کند. یا مسیر پشتیبان با بانک های مورد تایید سازمان. همچنین در همین لایحه مقرر شده است کلیه سازمان های بیمه گر، دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی موظفند پرداخت های مربوطه را در دفاتر حسابداری ثبت و مبالغ دریافتی را از مجموع مطالبات خود کسر کنند.

6 ماه نگهداری دارو

در بخشی دیگر از پروژه بودجه، تامین دارو به مدت 6 ماه برجسته شده است. در این بند مقرر شده است، مطابق با اجرای بند الف باقیمانده 71 قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان غذا و دارو موظف است به مدت 6 ماه ذخیره دارویی و ملزومات پزشکی ضروری را ایجاد کند. در فهرست مورد تایید وزارت بهداشت و محیط زیست در سطح شرکت های تولید کننده، واردکننده و توزیع کننده. انعقاد قرارداد را با افزودن بهای و منفعت مفاهیم فوق الذکر اصلاح کنید تا زیان ناشی از فقدان پوشش داده شود. گردش منابع مالی در بازه های زمانی مشخص جبران می شود.

به این ترتیب وقتی در سبد اقلامی کمبودی وجود داشته باشد، شرکت طرف قرارداد ضامن جبران حقوق مصرف کننده خواهد بود. در واقع به این ترتیب شرکت هایی که برای تامین داروی مشخص شده با سازمان غذا و دارو قرارداد منعقد می کنند، در صورت کسری در تامین دارویی که به آن تعهد کرده اند و کمبودی رخ می دهد، باید ضرر را جبران کند

اخذ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای مضر

در این بخش بر اساس سیاست های کلی بهداشتی ابلاغی مقام معظم رهبری، محصولات مضر موضوع ماده 48 قانون الحاق از قبیل غذاهای آماده، نوشیدنی های فرآوری شده، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهایی که ممکن است عوارض داشته باشند، اشاره شده است. حداقل 2% و حداکثر 10% دریافت خواهید کرد. 70 درصد این عوارض به وزارت بهداشت و درمان، 20 درصد به آموزش و پرورش و 10 درصد به وزارت ورزش و جوانان داده شود.

بی توجهی به لایحه بودجه نسبت به مسائل مهم پزشکی.

نکته مهم این است که در لایحه بودجه 1404 بودجه ای برای تجهیز بیمارستان های دولتی، درمان رایگان بیماران فقیر یا مستضعف و از همه مهمتر افزایش پرسنل درمان و جبران کمبودها در این زمینه پیش بینی نشده است. مشکل اینجاست که عموماً مسئولان مدعی هستند عوارض وصول کالاهای مضر برای این بخش‌ها در نظر گرفته می‌شود، در حالی که در تمام این سال‌ها نه تنها بهبودی در وضعیت پرستاران و بیماران در بیمارستان‌های دولتی صورت نگرفته است، بلکه حتی وعده‌هایی هم داده شده است. توسط مقامات در این زمینه هرگز اجرا نشده است.

۲۳۳۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.