افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

پروژه بلندپروازانه غول های تکنولوژی برای ساخت ربات های خانگی

  • کد خبر : 293396
پروژه بلندپروازانه غول های تکنولوژی برای ساخت ربات های خانگی

پایگاه خبری «The Verge» گزارشی از ربات های خانگی منتشر کرد و امکان استفاده از آن ها در مدیریت خانه را بررسی کرد. به گزارش ایسنا، اپل اخیرا اعلام کرده است که پروژه بزرگ بعدی اش می تواند دشوارتر از ساخت خودرو باشد. ایده بزرگ اپل این است که یک ربات هوشمند بسازد که بتواند […]

پایگاه خبری «The Verge» گزارشی از ربات های خانگی منتشر کرد و امکان استفاده از آن ها در مدیریت خانه را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، اپل اخیرا اعلام کرده است که پروژه بزرگ بعدی اش می تواند دشوارتر از ساخت خودرو باشد. ایده بزرگ اپل این است که یک ربات هوشمند بسازد که بتواند نحوه عبور ایمن در خانه را بیابد. Wes Davis از The Verge گزارش جالبی در مورد ربات های انسان نما دارد که شرکت های بزرگ فناوری ساخته اند یا مفهوم سازی کرده اند. او همچنین پروژه اپل برای ساخت ربات انسان نما را بررسی کرده است.

به گزارش Verge، ربات های انسان نما یکی از رویاهایی هستند که به نظر می رسد به حقیقت می پیوندند. Boston Dynamics ربات Atlas خود را دارد و تسلا نیز به رباتیک اختصاص دارد. اگرچه شرکت هایی مانند مرسدس بنز، آمازون و بی ام و در حال آزمایش یا آزمایش روبات ها برای استفاده صنعتی هستند، اما همه این ربات ها ربات های بسیار گران قیمتی هستند که وظایف خود را در محیط های کنترل شده انجام می دهند. تحقق رویای استفاده از آنها در خانه ممکن است هنوز دور باشد.

حالا به سراغ اپل می رویم. “مارک گورمن” از خبرگزاری “بلومبرگ” (مارک گورمن) گفت که پروژه های روباتیک اپل تحت نظارت “جان جیاناندریا” کارمند سابق گوگل است. جیاناندریا در گوگل مسئول دستیار صوتی سیری و مدتی در اپل مسئولیت پروژه Apple Car را بر عهده داشت. با لغو پروژه خودرو، راه اندازی هدست واقعیت ترکیبی “Vision Pro” و سیستم هوش مصنوعی “Apple Intelligence”، شاید اتفاق بزرگ بعدی، راه اندازی ربات انسان نما باشد.

به گفته Gianandrea، اپل حداقل یک دهه با معرفی ربات های انسان نما فاصله دارد. با این حال، ایده های ساده تر ممکن است نزدیک تر باشند. به عنوان مثال، یک ربات کوچکتر که می تواند کاربر را دنبال کند، یا ایده دیگری که شامل یک صفحه نمایش بزرگ آیپد روی یک بازوی رباتیک است و با تکان دادن سر و مواردی از این قبیل احساسات خود را نشان می دهد.

با وجود این، ساخت ربات متحرک کار دشواری است و سوالاتی در ذهن ما ایجاد می شود. از جمله آنچه اپل برای ربات خانگی که کاربر را دنبال می کند در نظر دارد؟ آیا ربات موسیقی پخش خواهد کرد؟ آیا چرخ خواهد داشت یا راه می رود؟ با توجه به شایعه معامله OpenAI با اپل، آیا انتظار می رود کاربر با چت بات شرکت صحبت کند یا از چت بات دیگری استفاده خواهد شد؟

شکل یک ربات حداقل به اندازه هوش آن مهم است، زیرا خانه‌ها دارای پله‌ها و مبلمانی هستند که گاهی اوقات حرکت می‌کنند، لباس‌هایی که روی زمین می‌افتند، حیوانات خانگی که در مسیر ربات قرار می‌گیرند، و کودکانی که همه جا چیزهای خود را رها می‌کنند.

بر اساس جزئیات کمی که به دست آمده است، به نظر می رسد ایده های رباتیک اپل با روند ایجاد ربات های جدید جالبی که اخیراً شاهد آن بوده ایم، مطابقت دارد.

یک مثال اخیر طرح مفهومی «Bot Handy» سامسونگ است که شبیه یک جاروبرقی روباتیک با چوب و بازوی مفصلی است که برای انجام کارهایی مانند چیدن یا چیدن ظروف طراحی شده است.

ربات خوش دست

نمونه دیگر توپ رباتیکی به نام «باللی» است که سامسونگ در «نمایش فناوری CES» به نمایش گذاشت. آخرین نسخه این ربات کاربران خود را دنبال می کند و دارای یک پروژکتور داخلی است که می توان از آن برای نمایش فیلم، برقراری تماس ویدیویی یا سرگرمی سگ استفاده کرد.

پروژه بلندپروازانه غول های تکنولوژی برای ساخت ربات های خانگی

ربات بالی در سال 2020 (چپ) و 2024 (راست)

ربات خانگی 1600 دلاری آمازون به نام Astro که مجهز به تبلتی برای تشخیص چهره است، در حال حاضر فقط با دعوتنامه در دسترس است. ایده جالبی به نظر می رسد، اما مشخص نیست که می تواند از نظر عملکردی مفیدتر از چند دوربین ارزان قیمت و یک بلندگوی Echo Dot باشد.

پروژه بلندپروازانه غول های تکنولوژی برای ساخت ربات های خانگی

ربات نجومی

ال‌جی می‌گوید ربات Q9 AI Agent یک کنترل‌کننده خانه هوشمند است که می‌تواند خلق و خوی کاربر را حدس بزند و براساس درک خود از احساس کاربر، موسیقی پخش کند.

پروژه بلندپروازانه غول های تکنولوژی برای ساخت ربات های خانگی

ربات عامل هوش مصنوعی

وس دیویس گزارش خود را ادامه داد: “من هنوز یک آینده علمی تخیلی پر از دستیارهای خانگی روباتیک می خواهم که ما را از کارهای پیش پا افتاده ای که ما را از انجام کارهای سرگرم کننده ای که می خواهیم انجام دهیم، نجات دهد، اما همه ما در وضعیتی بکر و منظم هستیم. ما آنطور که در ویدیوهای ربات بالی سامسونگ یا ویدیوهای اپل نشان داده شده است زندگی نمی کنیم و فضاهای شخصی برای ربات داریم. بسیاری از خانه‌های معمولی مکان‌های آشفته‌ای هستند که شرکت‌های فناوری هنگام طراحی ربات‌ها آن‌ها را در نظر نمی‌گیرند.

مسیرهای دیگری نیز وجود دارد که باید دنبال کرد. دوربین Ring Always Home Cam شرکت آمازون را در نظر بگیرید، یک دوربین رباتیک که در ویدئوهای نمایشی به شدت مورد قضاوت قرار می گیرد، اما می تواند مفید و خوب باشد. با کنار گذاشتن مفاهیم نه چندان مهم حریم خصوصی برای لحظه ای، فکر می کنم امیدوارکننده تر است زیرا موبایل است و به سادگی به عنوان یک دوربین امنیتی گشت طراحی شده است.

در ویدئوی زیر نحوه عملکرد ربات Ring Always Home Cam را مشاهده می کنید.

این نوع عملکرد متمرکز به این معنی است که ربات قابل پیش بینی است، به همین دلیل است که سیستم های تک منظوره کارآمد هستند. پس از چندین آزمایش، بلندگوهای هوشمند من می توانند به طور مداوم صدای من را بشنوند و کارایی بیشتری دارند. می‌توانم جاروبرقی‌های ربات خود را در اتاق‌هایی قرار دهم که می‌دانم به اندازه‌ای تمیز هستند که ربات به دام نیفتد یا چیزی را نشکند.

جاروبرقی های رباتیک من Eufy’s Robovac L35 و iRobot’s Roomba j7 هستند و خوب کار می کنند، اما گاهی اوقات وقتی اسباب بازی های گربه ام را پیدا می کنند یا یک گیره کاغذ می خورند، مجبور می شوم آنها را کنار بگذارم.

هنوز مشخص نیست که آیا هوش مصنوعی می تواند این مشکلات را حل کند یا خیر. مقاله‌ای که اخیرا در نیویورک تایمز منتشر شد، اشاره کرد که علی‌رغم همه‌ی تبلیغات در مورد این فناوری در یک سال و نیم گذشته، هوش مصنوعی مولد هنوز توانایی خود را در تولید متن، تصویر و موسیقی نشان نداده است. بهتر از سطح متوسط ​​خواهد بود. ربات جاروبرقی که کار قابل قبولی انجام می دهد.

علیرغم افزایش هوش مصنوعی مولد و شایعاتی مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی هوم پاد با صفحه نمایشی است که می تواند رو به روی کاربر بچرخد، این طرح هنوز مبهم به نظر می رسد. حرکت در خانه و تعامل با اشیا مشکل پیچیده تری برای یک ربات است، اما شرکت هایی مانند گوگل و تویوتا از روش های آموزش هوش مصنوعی مولد برای روبات هایی استفاده می کنند که یاد می گیرند کارهایی مانند درست کردن صبحانه یا کنار گذاشتن سریع چیزها را بدون برنامه ریزی واضح انجام دهند. ، موفقیت را تجربه کرده اند.

سال‌ها یا شاید حتی دهه‌ها می‌گذرد تا اپل یا هر شرکت فناوری دیگری بتواند چیزی بیشتر از ربات‌های نیمه‌کارکردی فعلی که اشتباه می‌کنند، عجیب و غریب و خسته‌کننده به نظر می‌رسند یا در خانه‌های ما خراب می‌شوند، برای ما به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.