افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

پرونده حقوقی 1401 دانش آموز و معلم به کجا ختم شد؟

  • کد خبر : 398655
پرونده حقوقی 1401 دانش آموز و معلم به کجا ختم شد؟

گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم–زینب امیدی: به وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هم گفته ام که تمام معلمانی که دانشگاه قراردادشان را لغو یا اخراج کرده است را بررسی کنند و دانشجویان را برگردانند، دانشجو نمی تواند آدم بدی باشد، دانشجو کسی است که آینده ماست. این سخنان رئیس جمهور در روز هشتم شهریور […]

گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیمزینب امیدی: به وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هم گفته ام که تمام معلمانی که دانشگاه قراردادشان را لغو یا اخراج کرده است را بررسی کنند و دانشجویان را برگردانند، دانشجو نمی تواند آدم بدی باشد، دانشجو کسی است که آینده ماست. این سخنان رئیس جمهور در روز هشتم شهریور و در مراسم تجلیل و معارفه وزیران علوم قبلی و فعلی است که پس از آن به طور جدی خود را وارد عمل کرد بازگشت دانش آموزان با احکام انضباطی و معلمان اخراجی از دولت چهاردهم در دستور کار قرار گرفت و رئیس جمهور دستور رسیدگی به پرونده دانش آموزان و معلمان دارای مشکل را صادر کرد.

در پی سخنان رئیس جمهور، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در نشست روسای دانشگاه ها بار دیگر بر لزوم بازگشت معلمان و دانشجویان اخراجی و سپس به سازمان امور دانشجویان در راستای اجرای دستور رئیس جمهور تاکید کرد. بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیق شده به دانشگاه و دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر بررسی و بازنگری در تصمیمات اخراج و تعلیق دانشجویان، کارگروه های متعددی زیر نظر شورای مرکزی انضباطی سازمان امور دانشجویان تشکیل و اجرا شد. کار بررسی مجدد پرونده ها

همچنین آیین نامه انضباطی دانشجویان بازنگری شد و آیین نامه انضباطی جدیدی از اول مهرماه سال جاری به دانشگاه ها ابلاغ شد. با این سیاست و بازنگری جدید احکام، برخی از دانشجویان مشمول و مشمول تعلیق به تحصیل بازگشتند.

برخی از معلمان و دانش آموزان با پرونده های حقوقی در سال 1401 مورد عفو مدیریت قرار گرفتند

اما پس از این اقدامات، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفته جاری خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد قوه قضائیه در خصوص بازگشت برخی از دانشجویان و اساتید به دانشگاه ها با دستور رئیس جمهور و وزیر، در این باره صحبت کرد. علم مرتکب جرایم در سال 1401 گفت: دانشجویان و اقدامات انجام شده توسط آنها در خصوص اغتشاشات سال 1401 عمدتاً مربوط به پرونده های انتظامی بوده که در صلاحیت دانشگاه ها است و بحث اخراج و بازگشت آنها به وظایف سازمان مربوط می شود. وزارت علوم که قوه قضائیه هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد، هیچ دخالتی در آن نداشته است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در خصوص اقدامات مجرمانه برخی دانش آموزان و معلمان و پرونده های تشکیل شده در دادگاه باید اشاره کنم که اکثر این افراد در سال 1401 با رویکرد اسلامی نظام عفو شدند و پرونده آنها مختومه شد.

وی یادآور شد: اگر فردی پس از مختومه شدن پرونده خود مرتکب جرمی شده و آن را گزارش و به وزارت عامه اعلام کرده باشد، ممکن است پرونده جدیدی تشکیل و رسیدگی به آن آغاز شود. از این نظر پرونده های مربوط به شورای انضباطی مربوط به دانشگاه هاست.

به دلیل حوادث سال 1401 هیچ حکم قضایی در مورد دانش آموزان نداریم/ همه دانشجویان مشمول دستورات انضباطی به کلاس های خود بازگشتند.

پس از این اظهارات؛ سیمای صراف وزیر علوم امروز نیز در صحن دولت گفت که آیا آماری از تعداد دانشجویان دارای حکم انضباطی که به کلاس های خود بازگشته اند را دارد یا خیر؟ مواردی که داشتیم همه احکام انضباطی بود که یک به یک بررسی شد و در بخشنامه ای آن را اعلام کردیم و همه دانش آموزان به کلاس های خود بازگشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.