افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

پرورش ماهی در قفس در حال گسترش است

  • کد خبر : 358155
پرورش ماهی در قفس در حال گسترش است

به گزارش بازار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات در جلسه بررسی اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال که با حضور معاونین و مدیران شیلات برگزار شد، گفت: برنامه های مربوط به توسعه دریایی و سایر برنامه های شیلات در دولت چهاردهم مانند دولت های گذشته با قوت ادامه خواهد داشت. تاکنون 167 […]

به گزارش بازار، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات در جلسه بررسی اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال که با حضور معاونین و مدیران شیلات برگزار شد، گفت: برنامه های مربوط به توسعه دریایی و سایر برنامه های شیلات در دولت چهاردهم مانند دولت های گذشته با قوت ادامه خواهد داشت.

تاکنون 167 هزار هکتار از اراضی ساحلی مکران برای فعالیت های صیادی تثبیت شده است و ادامه داد: تاکنون بیش از 32 میلیارد تومان در امر صیادی سرمایه گذاری شده است و باید برای کاهش ریسک سرمایه گذاری توجه ویژه شود. اقدامات عملیاتی باید انجام شود.

حسینی افزود: با توجه به لزوم افزایش نسبت پروتئین های آبزیان در جدول، ماهیگیری باید به یک صنعت ضروری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شیلات از ماهیگیری که بگذریم، تمامی فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آب متعلق به صنعت پر پتانسیل صیادی است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام اینکه رسالت حوزه شیلات تکلیف محور است و برای تحقق آن پیشرفت قوی خواهیم داشت، تصریح کرد: باید از توانمندی مردم برای تحقق شعار سال استفاده کرد. و باید موانع برداشته شود و مشکلات توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس)، پرورش میگو، آبزی پروری، آبزی پروری تلفیقی و ماهیگیری به سرعت بررسی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به جوان بودن و جدید بودن پرورش ماهی دریایی (قفس)، لازم است اقداماتی برای توسعه و گسترش سریع و مجدانه آن انجام شود.

وی ادامه داد: بر تامین بچه های انگشتی و خوراک 395 حلقه قفس دریایی موجود، جذب سرمایه گذار و سرمایه در گردش و تولید قراردادی تاکید شده است.

حسینی افزود: صنعت تولید و پرورش میگو با توجه به بازارپسندی این محصول نیاز به تحول در این بخش را با روش های فشرده و استفاده از دانش روز نشان می دهد.

وی تاکید کرد: استفاده از شناورهای مجهز به فناوری لانگ لاین ضروری است و برای تحقق شعار سال با توانمندی های جهادی پیش خواهیم رفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.