افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر 50 برابر شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 374427
پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر 50 برابر شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی، بعدازظهر سه شنبه در آغاز اجرای دو طرح تکثیر و مهد کودک ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان گفت: شیلات استان بوشهر برنامه های عمده ای برای افزایش تولید در صنعت پرورش ماهی در قفس نوپا در استان دارد. وی گفت: پرورش ماهی از سال 1395 با ظرفیت 250 تن […]

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی، بعدازظهر سه شنبه در آغاز اجرای دو طرح تکثیر و مهد کودک ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان گفت: شیلات استان بوشهر برنامه های عمده ای برای افزایش تولید در صنعت پرورش ماهی در قفس نوپا در استان دارد.

وی گفت: پرورش ماهی از سال 1395 با ظرفیت 250 تن در آب های استان بوشهر آغاز شد و امروز پس از هفت سال این ظرفیت به 12 هزار و 750 تن رسیده و در حال حاضر 89 قفس در دریا نصب شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اعلام کرد: به زودی با افتتاح فاز دیگری از مگاپروژه پرورش ماهی در قفس استان که با همت اوقاف اجرا شده است ظرفیت هزار تنی دارد و این رقم به 13 هزار و 750 تن می رسد.

توسعه اشتغال در حوزه ورزش های آبی.

امینی در خصوص ظرفیت اشتغال ایجاد شده در بخش پرورش ماهی در قفس گفت: تا امروز 425 نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند. زایش بوده است

امینی کمبود بچه ماهی را یکی از مهم ترین چالش های این صنعت عنوان کرد و افزود: کمبود بچه ماهی باعث شده قفس های پرورش ماهی نتوانند با تمام ظرفیت تولید کنند.

وی ادامه داد: به همین ترتیب در سال گذشته دو برابر شد مهد کودک ماهی های دریایی جمع آوری شده و خوشبختانه از امروز دو طرح دیگر آغاز شده است.

توسعه زنجیره تولید

امینی در خصوص ظرفیت تولید این 2 طرح گفت: یکی از این 2 طرح امروز 10 میلیون قطعه بچه ماهی دریایی و دیگری 5 میلیون قطعه ظرفیت دارد که با افتتاح این 2 طرح 15 میلیون قطعه تولید خواهد شد که در سال های آینده به ظرفیت تولید استان اضافه خواهد شد.

امینی در پایان همچنین از آغاز اجرای پروژه دیگری در شهر دیلم خبر داد و گفت: به زودی و در این ماه پروژه دیگری در راستای ضرب و شتم انجام می شود. مهد کودک ماهی های دریایی در شهرستان دیلم جمع آوری می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.