افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

پروتکل SingularityDAO چیست؟ بررسی سنگولاریتی دائو و توکن SDAO

  • کد خبر : 17196
پروتکل SingularityDAO چیست؟  بررسی سنگولاریتی دائو و توکن SDAO

باز هم پای هوش مصنوعی وسط است، این بار کاربران مدیریت دارایی خود را به AI می‌سپارند. در روزهایی به سر می‌بریم که هوش مصنوعی ترند است و کاربران هم با ظهور محصولاتی مانند ChatGpt از آن آگاه هستند. سیگولاریتی دائو نیز یکی از محصولات تولید مصنوعی است که به صورت خودمختار و غیرمتمرکز عمل […]

باز هم پای هوش مصنوعی وسط است، این بار کاربران مدیریت دارایی خود را به AI می‌سپارند. در روزهایی به سر می‌بریم که هوش مصنوعی ترند است و کاربران هم با ظهور محصولاتی مانند ChatGpt از آن آگاه هستند. سیگولاریتی دائو نیز یکی از محصولات تولید مصنوعی است که به صورت خودمختار و غیرمتمرکز عمل می‌کند. این پروتکل سبدهای مخصوصی دارد که کاربران آن را واریز می کنند. سپس برای کسب سود و بر اساس شرایط و استراتژی های مختلف، ترید و تعادل بین دارایی ها انجام می شود. اگر نسبت به این پروژه‌های علاقه‌مند شده‌اید، با میهن بلوکچین همراه باشید تا ببینیم پروتکل SingularityDAO چیست، چگونه کار می کند و چه محصولاتی دارد. همچنین تیم، شرکا، سرمایه‌گذاران این پروتکل و توکن SDAO نیز بررسی می‌شوند.

پروتکل SingularityDAO چیست؟

منبع: singularitydao.ai

سنگولاریتی دائو به زبان ساده پروژه‌هایی است که ترکیب دیفای و مصنوعی را به کاربران ارائه می‌کند. این پروژه یک پروتکل غیرمتمرکز مدیریت پورتفولیو است که با هدف امکان ساختن مدیریت ایمن و آسان دارای رمزنگاری‌ها، برای هرکسی با هر سطح دانش طراحی شده است. این پروتکل با ابزارهای تحلیل و مدیریت توسعه، پشتیبانی می‌شود.

پروتکل SingularityDAO اکوسیستم از مدیران دارای دارایی‌های دیجیتال را شکل می‌دهد که می‌تواند از امکانات این پروژه استفاده کند، برای ارائه خدمات مدیریت دارایی به صورت خودکار استفاده می‌کند. همچنین آن‌ها می‌توانند خدماتشان را به کار ببرند از مخاطبان ارائه‌دهنده. بازگشایی این پروژه، همکاری و نوآوری در فضای مدیریت دارایی‌های رمزنگاری‌شده را می‌کند.

سنگولاریتی دائو یک پروژه جامعه‌محور است و از بازخورد و پیشنهادات کاربران استقبال می‌کند. بهتر است که این پروژه روی حمایت و گسترش حامیان باشد و کاربران حساب باز کرده اند و می توانند به این مسیر ادامه دهند. مواردی که اسم پروژه نشان می دهد، با یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار یا DAO طرف هستیم که با تهیه توکن حاکمیتی پروتکل، می توانم در فرآیند مدیریت و تصمیم گیری های آن مشارکت داشته باشد.

سرویس های سنگولاریتی دائو

سرویس های سنگولاریتی دائو
منبع: singularitydao.ai

وقتی وارد پلتفرم سنگولاریتی دائو شوید، صفحه فوق را مشاهده می کنید. سرویس‌های اصلی این پلتفرم در این تصویر به چشم می خورد که در ادامه هر کدام از توضیحاتی را می‌کنیم.

DynaSets

می‌گفت محصول اصلی پروتکل همین دیناست‌ها هستند. هر دیناست مجموعه‌ای از دارایی‌ها را به صورت پویا مدیریت می‌کند و به نوعی می‌توان آن را سبدی از چند توکن در نظر گرفت. به عنوان مثال یک دیناست متشکل از بیت کوین و USDC‌ را در نظر بگیرید. اگر اندیکاتورهایی که تیم ترید و هوش مصنوعی تنظیم کرده‌اند، نشانه‌هایی از پیشرفت برای BTC را نشان می‌دهد، USDC‌ها به BTC تبدیل می‌شوند. سپس با رشد قیمت بیت کوین، از فروش آن‌ها سود کسب می‌شود.

در مثالی که ذکر شد، از استراتژی خرید (Long) برای کسب سود استفاده شد. دیناست‌های سینگولاریتی دائو می‌توانند از استراتژی‌های بهره‌مندی می‌برند و به دنبال کسب سود هستند. استراتژی اصلی ورژن ابتدایی، توسعه‌سازی (Rebalancing) دارایی‌های پورتفولیو است. در ماه‌های بعد شاهد ظهور توسعه‌های بهینه‌سازی سود، با پروتکل‌های ثالث و غیره هم بوده است. در حال حاضر DynaSet در سنگولاریتی دائو شامل دو زیر مجموعه است:

  • پویا: در دیناست‌های این بخش به کمک کمک‌ها و الگوریتم‌های ساخته شده بر روی هوش مصنوعی، مجموعه‌هایی از دارایی‌ها به صورت پویا و خودکارسازی می‌شوند.
  • DynaLab: این قسمت را می‌توان خانه ویژگی‌های جدید پروتکل نامید، جایی که کاربران می‌توانند در آزمایش بتا آخرین محصولات مشارکت کنند. مطمئناً این محصولات نباید به عنوان محصول نهایی در نظر گرفته شوند و کاربران قبل از مشارکت، باید از قوانین و شرایط اطلاعات کافی کسب کنند.

در نگارش مقاله در قسمت Dynamic دو دیناست DynBTC و DynETH وجود دارند که هر دو فقط از استراتژی‌های خرید (Long-Only) استفاده می‌کنند. در Dynab نیز دیناست DynDYDX در مرحله بتا وجود دارد که در آن سیستم مدیریت دارایی پویا (Dynamic Asset Manager) می‌تواند از DYDX برای هج کردن (پوشش ارائه)، مقدار کوتاه و استفاده از اهرم بهره برد.

طاق ها

این سرویس سنگولاریتی دائو، صندوق‌ها یا Vaults هستند. افراد می‌توانند توکن‌هایشان را در استخر این صندوق‌ها قفل کرده و کسب کنند. پاداش ها برای هر استخر ثابت هستند. بنابراین هر چقدر در آن‌ها قفل بیشتر شود، سهم به ازای هر توکن باعث می‌شود. صندوق‌ها در این پلتفرم دارای سه مدل متفاوت هستند:

  • صندوق‌های دوران: در این سندو ق‌ها دارای یک دوره زمانی خاص یا دوره استیک می‌شوند. حداقل بازه‌های صندوق‌های این دسته از ۶۰ روز ممکن است صندوق‌هایی با دوره‌های طولانی‌تر هم وجود داشته باشند. ۵ روز اول هر دوره به عنوان پنجره واریز یا می‌شود فهمید و پس از عبور از این بازه، دیگر امکان واریز یا برداشت از صندوق وجود ندارد. نکته آخر اینکه هر یک از آدرس ها و هر صندوق، فقط برای توکن وجود دارد.
  • صندوق‌های Unbonded: در این صندوق‌های مورد قبلی وجود ندارد و در هر زمان می‌توان نسبت به واریز توکن به صندوق یا برداشت آن اقدام کرد.
  • صندوق های بازده: این صندوق‌ها در اصل امکان ییلد فارمینگ و کسب سود از تامین نقدینگی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

DEX

سنگولاریتی دائو برای تکمیل سرویس‌هایش یک بخش صرافی غیرمتمرکز یا DEX هم ایجاد کرده است. از این قسمت کاربران می‌توانند برای سواپ توکن‌های اکوسیستم SingularityDAO و همچنین تامین نقدینگی برای این توکن‌ها استفاده کنند. یک قسمت پل هم وجود دارد که با کلیک روی آن کاربر به برنامه مولتی چین هدایت می‌شود.

لانچ پد

در این قسمت سنگولاریتی دائو به عنوان لانچ پد محصولات اکوسیستم پروژه SingularityNET عمل می‌کند. این محصولات همگی در حوزه هوش مصنوعی هستند.

DAO

این قسمت مربوط به حاکمیت پروتکل است. تمام پیشنهادها و بحث‌های مرتبط با آن‌ها در زیرمجموعه‌های این قسمت انجام می‌شود و در نهایت کسانی که توکن SDAO دارند، حق رای و تصمیم‌گیری برای پیشنهادها هستند.

دیناستهای سنگولاریتی دائو چطور کار می کنند؟

در این بخش برای درک بهتر نحوه کار SingularityDAO، قصد داریم تا چرخه یک Dynaset را بررسی کنیم. این چرخه‌هایی است که قراردادهای هوشمند در ورژن اولیه طی می‌شوند و ممکن است در تغییرات بعدی در آن ایجاد شوند.

مرحله اول فاز مشارکت یا مشارکت است. کاربران یک بازه زمانی خاص دارند تا در یک دیناست مشارکت کنند. در این بازه کاربران می‌توانند به واریز توکن‌های موجود در لیست دیناست‌ها به قرارداد هوشمندی به نام Forge اقدام کنند. این کار از طریق برنامه سنگولاریتی دائو می شود. سپس سهم کاربران در دیناست وزن دهی شده و مطابق آن توکن نقدینگی (DynaSet LP) می‌شود. ارزش دارایی هر کاربر دقیقاً در زمان Forging محاسبه می‌ و SingularityDAO مسئولیتی در قبال نوسان ارزش توکن‌ها در طول دوره مشارکت ندارد.

ارزش توکنهای نقدینگی وابسته به عملکرد دیناست. هر چقدر عملکرد دیناست بهتر باشد، ارزش کل قفل شده یا TVL آن بیشتر می شود. با توجه به این که توکن‌های نقدینگی می‌شوند و تعدادشان ثابت می‌شود، با افزایش ارزش TVL توکن‌های LP بیشتر می‌شود.

توکن‌های نقدینگی را پس از اتمام مرحله مشارکت، می‌توان از قرارداد هوشمند Forge به کیف پول شخصی انتقال داد. از آن جایی که این یک تراکنش آنچین است، کارمزد شبکه باید توسط کاربر پرداخت شود. احتمالهای امکان Withdraw توکن‌های LP برای دیناست‌های Beta ارائه نیست.

پس از اتمام مرحله مشارکت و رخ دادن Forging، مرحله ترید آغاز می شود. از این جا به بعد از DAM یا سیستم مدیریت دارایی پویا، دارایی‌های موجود در دیناست را بر اساس نظریه‌هایی که می‌کند، سیستم‌سازی یا Rebalance می‌کند. برای این کار و سواپ کردن نیز از تجمیع کننده صرافی‌های غیرمتمرکز انتخاب شده است که فعلا 1 اینچی است، استفاده می‌شود.

وضعیت بازار و شبکه‌های اجتماعی توسط DAM رصد می‌شود و اگر ویژگی‌های مشخص‌شده رخ دهد یا کنترل‌های AI برسند، به صورت پویا از استراتژی‌های مختلف و موقعیت‌های مناسب استفاده می‌شود. یک لایه ترکیبی از قراردادهای شرایط هوشمند صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف، استخرهایینگی، عواملی مانند نقد گاز، اسلیپیج و عمق بازار را می‌توان بررسی کرد و اگر همه شرایط، یک ترید یا مجموعه‌ای از اقدامات کوچک انجام شود، می‌شود.

فقط یک مرحله دیگر باقی مانده است که آن هم Redeem یا بازخرید است. در این مرحله توکن نقدینگی سوزانده شده و دارای معادل آن در دیناست به کاربر پرداخت می‌شود. در هر دیناست یک بازه زمانی به بازخرید اختصاص داده می شود. اگر بخواهد خارج از این بازه اقدام به بازخرید کند، مبلغی از سرمایه یا کسر می‌شود.

معرفی تیم SingularityDAO

تیم توسعه دهنده پروتکل SingularityNET
منبع: singularitynet

اعضای کلیدی همان تیمی که در سال ۲۰۱۷ پروژه SingularityNET را راه اندازی کردند، در آگوست ۲۰ طرح سنگولاریتی دائو را پایه ریزی کردند تا به نوعی اولین پروژه AI-DeFi شکل گرفته باشد. سه بنیان‌گذار اصلی سنگولاریتی نت عبارتند از دکتر بن گورتزل (دکتر بن گورتزل)، دکتر دیوید هانسن (دکتر دیوید هانسون) و سیمونه جاکوملی (Simone Giacomelli). آخرین نفری که یک کارآفرین و سرمایه گذار است، در سال ۲۰۱۹ این پروژه را ترک کرده است.

دکتر بن گورتزل یک چهره شناخته‌شده در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک است و سابقه همکاری با شرکت‌های فناوری پیشرفته مثل Hanson Robotics و بنیاد OpenCog را دارد. دیوید هانسن هم سابقه در صنعت رباتیک دارد و علاوه بر آن برای تاسیس استارت، بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ با دیزنی کار کرده است.

سرمایه‌گذاران و مشارکت‌های پروتکل SingularityDAO

شرکت های بزرگ برای خرید توکن SDAO در مرحله SEED و به نوعی سرمایه گذاری روی سنگولاریتی دائو اقدام کرده اند. بر اساس اطلاعات کرانچ‌بیس تعداد این شرکت‌ها و نام‌های زیر برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • AlphaBit
  • Genesis Block Ventures
  • سرمایه SMO
  • سرمایه QCP
  • AU21
  • جون سرمایه
  • سرمایه مگنوس
  • نهنگ ماه
  • فینیکس وی سی

سنگولاریتی دائو چند مشارکت هم داشته است. یکی از این موارد، همکاری با شرکت SoftServe است که با گوگل، آمازون، مایکروسافت، اپل، IBM و Nvidia را هم داشته است. هوش مصنوعی با داشتن دیتای مناسب است که می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و SoftServe یک شرکت پیشرو در زمینه جریان کارآمد است.

همکاری با AUTOFARM دیگر مشارکت سینگولاریتی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از قابلیت استیک مجدد خودکار استفاده‌ها و کسب سود مرکب بهره ببرند. همچنین SingularityDAO مشارکت‌های دیگری با اوشن پروتکل، InsurAce و NuNet هم داشته است.

بررسی ارز دیجیتال SDAO

توکنومیکس SDAO
منبع: morioh.com

ارز دیجیتال SDAO توکن حاکمیتی سنگولاریتی دائو است. عرضه کل این توکن یک میلیون واحد در نظر گرفته شده است. نحوه توزیع این توکن مشابه عکس فوق و به شرح زیر است:

  • ۱۵.۰۵ درصد برای اعضای تیم و مشاوران
  • ۳۵ درصد برای فارمینگ
  • ۲۵ درصد فروش در مراحل مختلف
  • 5 درصد برای بنیاد SingularityNET
  • ۵ درصد ایردراپ به هولدرهای توکن AGI
  • ۱۴.۹۵ درصد برای جامعه و اکوسیستم

توکن‌های SDAO دارای دوره وستینگ هستند و سه سال بعد از پروژه لانچ‌ها، همه توکن‌ها وارد چرخه خواهند شد.

قیمت توکن SDAO در زمان نگارش مقاله 0.61 دلار و تعداد توکن‌های موجود در حدود 74.469.202 واحد است. بالاترین قیمت این رمزارز ۶.۶۲ دلار در ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده و کمترین قیمت آن ۰.۱۵ دلار مربوط به ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

توکن SDAO را از کجا بخریم و کیف پول مناسب آن چیست؟

رمزارز SDAO در انواع صرافی‌ها و غیرمتمرکز لیست شده است. در میان صرافی‌های می‌توان به کوکوین، گیت، هیوبی، پولونیکس، کوینکس، MEXC و BingX اشاره کرد. همچنین خرید و فروش ارز دیجیتال SingularityDAO در دکسهای یونی سواپ و پنکیک سواپ نیز امکان پذیر است.

سیستمی که گفتیم SDAO با استانداردهای ERC20‌ و BEP20 ایجاد شده است. بنابراین برای نگهداری آن می‌توان به بهترین کیف پول های اتریوم و BNB Chain رفت. کیف پول‌هایی مثل متامسک و تراست والت و همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر گزینه‌های مناسبی هستند.

پرسش و پاسخ (سوالات متداول)

پرسش و پاسخ میهن بلوکچین
  • پروتکل SingularityDAO چیست؟
    سنگولاریتی دائو یک پروتکل غیرمتمرکز مدیریت پرتفولیو است که به کمک قراردهای هوشمند پیچیده و مخرب های هوش مصنوعی، نسبت به ترید کردن و تولید کردن دارایی های سبد اقدام می کند.
  • ارز دیجیتال SDAO چیست؟
    رمزارز SDAO توکن حاکمیتی پروتکل سینگولاریتی دائو است. که این توکن را داشته باشند، می‌توانند در فرآیندهای حاکمیتی و تصمیم‌گیری‌های این پروتکل مشارکت کنند.

جمع بندی

قرار گرفتن هوش مصنوعی در کنار دیفای به عنوان یکی از کاربردهای اصلی بلوکچین و کریپتو، سینگولاریتی دائو را به پروژه‌های جذابی تبدیل کرده است. دین‌ها محصول اصلی این پروتکل هستند که کاربران را بر اساس شرایط مختلف و بررسی‌های مصنوعی، ساخته و دارایی را Rebalance می‌کنند. برای قضاوت در مورد این پروتکل بهتر است منتظر بمانیم و عملکرد دیناست‌ها در شرایط مختلف بازار را بسنجیم. در این مقاله در مورد این که پروتکل SingularityDAO چیست، محصولات و نحوه عملکرد آن توضیحات ارائه شده است. همچنین توکن SDAO، تیم، شرکا و سرمایه گذاران پروتکل نیز مورد بررسی قرار گرفت. نظر شما در مورد این پروژه چیست؟ آیا آینده ترید و مدیریت سرمایه را متحول می کند؟

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”پروتکل SingularityDAO چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”سینگولاریتی دائو یک پروتکل غیرمتمرکز مدیریت پرتفولیو است که به کمک قراردهای هوشمند پیچیده و سیگنال‌های هوش مصنوعی،‌ نسبت به ترید کردن و متعادل‌سازی دارایی‌های سبد اقدام می‌کند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”ارز دیجیتال SDAO چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”رمزارز SDAO توکن حاکمیتی پروتکل سینگولاریتی دائو است. افرادی که این توکن‌ را داشته باشند می‌توانند در فرایندهای حاکمیتی و تصمیم‌گیری‌های این پروتکل مشارکت کنند.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-27 22:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.