افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

پروبیوتیک ها چه نقشی در زیبایی پوست شما دارند؟

  • کد خبر : 232827
پروبیوتیک ها چه نقشی در زیبایی پوست شما دارند؟

به نظر شما مصرف یک فنجان ماست در روز از مشکلات روده ای جلوگیری می کند؟ بنابراین مطمئناً خوشحال خواهید شد که بدانید این باور حتی دنیای مراقبت از پوست را نیز متحول کرده است. محصولات مراقبت از پوست که به طور انحصاری بر میکروبیوم پوست تمرکز دارند در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا […]

به نظر شما مصرف یک فنجان ماست در روز از مشکلات روده ای جلوگیری می کند؟ بنابراین مطمئناً خوشحال خواهید شد که بدانید این باور حتی دنیای مراقبت از پوست را نیز متحول کرده است.

محصولات مراقبت از پوست که به طور انحصاری بر میکروبیوم پوست تمرکز دارند در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. حتی نام‌های بزرگی مانند دیور و لانکوم نیز خط تولید محصولات مراقبت از پوست میکروبیومی دارند.

خروس ( ریچارد گالو ) استاد برجسته و رئیس موسس دپارتمان پوست در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو است. تحقیقات او بر روی میکروبیوم پوست متمرکز است. ریچارد گالو می گوید:>

عناوین مقاله را ببینید

نگاهی به میکروبیوم از دیدگاه پزشکان و محققان

هر ناحیه از بدن شما میکروبیوم منحصر به فرد خود را دارد، از جمله ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها (بیشتر خوب).

ماریا مارگاریتا کوبرماریا مارگاریتا کوبر) متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در دنور، کلرادو، توضیح می دهد که میکروبیوم پوست توانایی تنظیم التهاب را دارد و به عنوان یک مانع در برابر عوامل بیماری زا عمل می کند.

برخی از میکروب های پوست بی ضرر یا مفید هستند. تحقیقات گالو نشان داد که باکتری های خوب روی پوست به کشتن باکتری های بیماری زا مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به آنتی بیوتیک کمک می کنند.

دبرا جلیمان (دبرا جلیمانمتخصص پوست نیویورک و نویسنده کتاب «قوانین پوست: اسرار تجاری از نیویورکی‌های برتر» می‌گوید باکتری‌ها می‌توانند با جلوگیری از جدی‌تر شدن عفونت‌ها نقش مهمی در ارتقای سلامت پوست داشته باشند.

  • میکروب ها می توانند اثرات خوب و بد داشته باشند. به گفته گالو، برای مثال، کوتی باکتریوم آکنه می تواند برای پوست شما مفید باشد.
  • بر اساس بررسی سال 2021 از یک منبع تحقیقاتی معتبر، کوتی باکتریوم می تواند باعث آکنه شود.
  • گالو و جالیمن معتقدند که التهاب مزمن، استرس، تغییر در سطح pH پوست و رژیم غذایی، از جمله عوامل دیگر، می تواند باعث عدم تعادل در میکروب ها شود.
  • هنگامی که اکوسیستم این میکروب ها نامتعادل می شود، می تواند منجر به عفونت یا بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما و روزاسه شود.
  • تحقیقات بیشتر و بیشتر نشان می دهد که محصولات مراقبت از پوست حاوی پری بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و پست بیوتیک ها به تعادل میکروب های سالم کمک می کنند.
  • یک میکروبیوم متعادل می تواند به کاهش اگزما، آکنه، پوست خشک و حتی چین و چروک و خطر سرطان پوست مرتبط با آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

نقش پروبیوتیک ها در بهبود پوست

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که از باکتری های سالم در بدن شما حمایت می کنند. همه ما می دانیم که برخی از باکتری ها برای ما مفید هستند و وقتی آنها را به بیماران معرفی می کنیم، می بینیم که باکتری های بد از بین می روند.

به گفته دکتر کوبر، شواهد روزافزونی نشان می دهد که پروبیوتیک های موضعی و قرصی می توانند به پیشگیری و درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه، خشکی پوست و آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک کنند.

وی اضافه می کند: افراد مبتلا به اگزما سطح سرامید کمتری در پوست خود دارند، بنابراین جایگزینی آن می تواند بسیار مهم باشد. مطالعات نشان می دهد که استفاده از محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر پروبیوتیک می تواند احتمال بروز آکنه را کاهش دهد درمان خشکی پوست و اگزما

  • مطالعات نشان داده‌اند که برخی از پروبیوتیک‌ها تولید سرامیدها یا لیپیدها (چربی‌ها) را افزایش می‌دهند که رطوبت را در پوست حفظ کرده و سطح باکتری‌های مولد آکنه را کنترل می‌کنند.
  • یک بررسی در سال 2016 نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند به حفظ pH پوست، کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش اثرات آسیب اشعه ماوراء بنفش، بهبود سد رطوبتی پوست و افزایش کیفیت مو کمک کنند.
  • بررسی دیگری در سال 2019 نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است به کاهش خطر سرطان پوست نیز کمک کنند.
  • PH پوست با افزایش سن افزایش می یابد و با افزایش سن پوست خشک تر می شود. تغییر در میزان رطوبت می تواند عدم تعادل باکتریایی را تسهیل کند.
  • آسیب اشعه ماوراء بنفش از خورشید باعث تولید رادیکال های آزاد مضر می شود که ممکن است محصولات جانبی طبیعی فرآیندهای متابولیک بدن باشد که به سلول ها آسیب می رساند.
  • تحقیقات نشان می دهد که برخی از پروبیوتیک ها باکتری های سالم را تغذیه می کنند تا pH پوست را متعادل کرده و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند.

نقش پری بیوتیک ها در بهبود پوست

پری بیوتیک ها ترکیبات غیرقابل هضمی هستند که باکتری های سالم را تغذیه و حمایت می کنند و باکتری های بد را کنترل می کنند. آنها معمولا در کربوهیدرات های پیچیده در غذاها یافت می شوند. پری بیوتیک ها اساساً هر چیزی هستند که به شکل دادن به محیط کمک می کنند. [میکروبی] و از تغییر آن به نحوی استفاده می شود که سلامتی را بهبود بخشد.

بیماری های پوستی مانند روزاسه و درماتیت آتوپیک می توانند عملکرد مانع پوست را ضعیف یا مختل کنند. برخی از پری بیوتیک ها می توانند به تعادل pH پوست کمک کنند یا از عملکرد مانع پوست حمایت کنند، که باکتری های سالم را تقویت می کند.

به طور کلی، تحقیقات علمی کمتری در مورد محصولات پروبیوتیک موضعی نسبت به مراقبت از پوست پروبیوتیک انجام شده است. گالو می‌گوید: «من فکر می‌کنم در دنیای مراقبت از پوست کارهای زیادی انجام شده است، نه در دنیای داروسازی.

او همچنین ادامه می دهد که هر محصول مراقبت از پوستی که پوست را بهبود می بخشد احتمالا حاوی پری بیوتیک است. به عنوان مثال، طبق یک مقاله تحقیقاتی در سال 2019، لیپیدهای روی موجود در مرطوب‌کننده‌ها نشان می‌دهند که این محصولات از عملکرد مانع پوست حمایت می‌کنند و می‌توانند رشد باکتری‌های سالم پوست را تقویت کنند.

زمانی که از یک لوسیون مرطوب کننده شما به طور منظم از آن استفاده می کنید و پوست شما کمتر خشک یا قرمز می شود. در واقع، میکروبیوم شما در حال بهبود است. گالو می گوید. شما نمی توانید به پوست کمک کنید و به میکروبیوم کمک نکنید. این دو کاملاً به هم مرتبط هستند.»

او اضافه می کند که بسیاری از شرکت های مراقبت از پوست در حال تکمیل مواد تشکیل دهنده خود برای استفاده از پروبیوتیک ها و موارد دیگر برای به حداکثر رساندن مزایای باکتری های سالم و مفید هستند.

نقش پری بیوتیک ها در بهبود پوست

نقش پست بیوتیک ها در بهبود پوست

  • پست بیوتیک ها محصولات جانبی تخمیر هستند که توسط باکتری های مفید برای سلامتی تولید می شوند.
  • به عنوان مثال، پپتیدهای ضد میکروبی یا اسیدهای آمینه با زنجیره کوتاه هستند که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند و ایمنی پوست را افزایش می دهند.
  • اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه میکروب های خوب را تغذیه می کنند و جذب آب، سدیم و الکترولیت ها را افزایش می دهند.

دکتر گالو می گوید: به نظر می رسد این میکروب ها برای پوست بسیار مهم هستند و بدن نمی تواند آنها را تولید کند. اگر باکتری های پوست به اندازه کافی اسیدهای چرب یا پپتید تولید نکنند، یک محصول موضعی با اسیدهای چرب می تواند آنها را افزایش دهد.

چگونه میکروبیوم پوست خود را متعادل کنیم؟

پری بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و پست بیوتیک ها را می توان به صورت خوراکی (به صورت قرص) یا موضعی (به عنوان کرم) مصرف کرد.

کوبر و جلیمان می گویند آنچه در روده اتفاق می افتد روی پوست و بالعکس تأثیر می گذارد، بنابراین مصرف خوراکی پروبیوتیک ها التهاب سیستمیک را کاهش می دهد و برای پوست مفید است.

برخی از مطالعات بررسی شده نشان می دهد که غذاهای پری بیوتیک ممکن است خطر ابتلا به بیماری های پوستی آلرژیک مانند اگزما را کاهش داده و عملکرد مانع پوست را بهبود بخشد.

جلیمان می گوید: استفاده از پروبیوتیک یا پری بیوتیک روی پوست مستقیم ترین و موثرترین راه برای تأثیرگذاری بر میکروبیوم پوست است.

غذاهایی که حاوی پروبیوتیک هستند

ترکیب پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها یک معجزه است

دکتر جلیمان می گوید پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها زمانی که با هم ترکیب شوند موثرترین عملکرد را دارند.

  • بیفیدوباکتریوم می تواند حساسیت پوست را کاهش دهد.
  • لاکتوباسیلوس می تواند التهاب پوست را کاهش دهد و عملکرد پوست را بهبود بخشد. حتی می تواند آکنه و قرمزی را کاهش دهد.
  • ویترئوسیلا عملکرد مانع پوست را بهبود می بخشد.

سایر پروبیوتیک‌ها که اغلب روی برچسب‌های مراقبت از پوست دیده نمی‌شوند اما مؤثر هستند عبارتند از:

  • Bacillus coagulans: پاک کننده های رادیکال های آزاد برای مبارزه با پیری پوست.
  • به نظر می رسد استافیلوکوکوس هومینیس و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس رشد نوعی باکتری را که می تواند باعث علائم اگزما و خشکی پوست شود، سرکوب می کنند.
  • استرپتوکوک ترموفیلوس می تواند تولید سرامید را در افراد مبتلا به اگزما یا پوست خشک و حساس افزایش دهد.

بسیاری از محصولات شامل پری بیوتیک در لیست مواد تشکیل دهنده نیستند. اما ترکیبات زیر دارای اثرات پری بیوتیکی هستند که باعث تسکین پوست و تغذیه باکتری های خوب می شوند:

  • منبع مطمئن قندهای گیاهی، مانند فروکتولیگوساکاریدها و گالاکتولیگوساکاریدها.
  • آمینو اسید
  • کلسیم
  • منیزیم
  • گوگرد

چگونه از میکروبیوم پوست محافظت کنیم؟

  • شستن پوست با پاک کننده های خشن یا ساینده می تواند به سد پوست آسیب برساند و باکتری های خوب را از بین ببرد، بنابراین یک پاک کننده ملایم را انتخاب کنید.
  • شستن صورت دو بار در روز و استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب هر روز به حفظ میکروبیوم پوستی سالم کمک می کند.
  • مرطوب کننده هایی با PH 5 تا 7 و پاک کننده هایی با PH 4.5 تا 7 بهترین گزینه های pH برای پوست شما هستند.

نتیجه

پوست شما مملو از باکتری های خوب است که از عملکردهای ایمنی و مانع پوست حمایت می کنند. عوامل زیادی می توانند سطح این باکتری ها را کاهش دهند و خطر آکنه، روزاسه، اگزما و چین و چروک را افزایش دهند.

علم نشان می دهد که استفاده از یک محصول مراقبت از پوست غنی شده با پری بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و پست بیوتیک ها می تواند به تقویت میکروبیوم پوست برای پوست سالم تر و روشن تر کمک کند.

ترجمه از: healthline.com

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.