افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
6

پرواز اقتصادی به استانبول و اقامت در هتل 5 ستاره

  • کد خبر : 137163
پرواز اقتصادی به استانبول و اقامت در هتل 5 ستاره

برای سفر به استانبول همیشه نیاز به‌ صرف هزینه زیاد نیست. گاهی می‌توان با در نظر گرفتن برخی ملاحظات، سفری اقتصادی به استانبول داشت. یکی از موارد تاثیرگذار در این زمینه، انتخاب زمان سفر است. به‌طور قطع، سفر در فصل‌های خلوت و خرید بلیط از ایرلاین‌های ارزان از طریق فلای تودی، یکی از روش‌های سفر […]

برای سفر به استانبول همیشه نیاز به‌ صرف هزینه زیاد نیست. گاهی می‌توان با در نظر گرفتن برخی ملاحظات، سفری اقتصادی به استانبول داشت. یکی از موارد تاثیرگذار در این زمینه، انتخاب زمان سفر است. به‌طور قطع، سفر در فصل‌های خلوت و خرید بلیط از ایرلاین‌های ارزان از طریق فلای تودی، یکی از روش‌های سفر کم‌هزینه به استانبول است.

انتخاب زمان سفر

اگر می‌خواهید سفری ارزان به استانبول یا هر شهر دیگری داشته باشید، بهتر است در انتخاب زمان سفر دقت کنید. شهر استانبول معمولاً از اردیبهشت ماه تا شهریور مملو از گردشگر است. اگر بخواهید در این مواقع به استانبول بروید، باید هزینه بیشتری صرف کنید. عمده پروازها در این زمان، شلوغ و پرتقاضا هستند و به همین دلیل نمی‌توان در هزینه بلیط صرفه‌جویی کرد.

اگر زمان سفر خود را به پاییز و زمستان انتقال دهید، می‌توانید با پروازی اقتصادی به استانبول بروید. استقبال کم مسافران و گردشگران باعث می‌شود هم قیمت بلیط پرواز کاهش یابد و هم اقامت در هتل‌های پنج ستاره مانند هتل گرند جواهر استانبول با هزینه کمتر میسر باشد. با مقایسه قیمت بلیط و هتل در این فصول در فلای تودی متوجه این امر خواهید شد.

انتخاب شرکت هواپیمایی ارزان

عمده پروازهایی که از ایران به مقصد استانبول صورت می‌گیرند، توسط شرکت‌های هواپیمایی مانند ترکیش، پگاسوس، ایران ایر، ماهان، قشم ایر، آسمان و معراج انجام می‌شوند. یکی از راه‌های تجربه پرواز اقتصادی به استانبول، اجتناب از خرید بلیط از ایرلاین‌های گران‌تر مانند ترکیش است. بهتر است مدتی پیش از رزرو بلیط به وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای تودی بروید و قیمت انواع بلیط را بررسی کنید.

تفریحات ارزان در استانبول

در استانبول هم برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ و هم برای انجام خریدهای سرگرم‌کننده در بازارها، گزینه‌های ارزان زیادی وجود دارد. در واقع، بازدید از بسیاری از جاذبه‌های برتر استانبول کاملاً رایگان است. در ادامه، با برخی از این جاذبه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

ایاصوفیه

بدون شک یکی از بناهای دیدنی استانبول، ایاصوفیه است که به‌عنوان یک کلیسای ارتدکس یونانی تاسیس شد. با فتح قسطنطنیه توسط امپراتوری عثمانی، این بنا تا سال 1935 به یک مسجد تبدیل شد و پس از آن به‌عنوان موزه فعالیت کرد. اما اکنون از ایاصوفیه مجدداً به‌عنوان مسجد استفاده می‌شود و گردشگران نیز می‌توانند از آن بازدید کنند.

پارک گلهانه

این پارک زیبا که زمانی بخشی از باغ‌های کاخ توپکاپی بود، مورد علاقه بازدیدکنندگان و مردم محلی است. استانبول هر سال دارای صدها روز آفتابی است و این پارک، مکان ایده‌آلی برای لذت بردن از آن است. با رفتن به این پارک می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی قدم بزنید یا در فضای زیبای آن پیک نیک کنید و از آب‌و‌هوای عالی نهایت استفاده را ببرید.

بازار بزرگ

استانبول به بازارهایش شهرت دارد. بازار بزرگ استانبول یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران به حساب می‌آید. در غرفه‌های مختلف این بازار می‌توانید محصولات متنوعی مانند صنایع‌دستی زیبای این منطقه را مشاهده کنید. معماری زیبا و قدیمی این بازار، بسیاری از گردشگران را مسحور خود می‌کند.

مکان‌های ارزان برای غذا خوردن در استانبول

غذاهای خیابانی استانبول یکی از بهترین‌ها در جهان هستند و استفاده از آن‌ها بهترین راه برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ این کشور محسوب می‌شود. صرف یک کباب یا پیتزای ترکی معمولاً بسیار ارزان است، بنابراین هنگام خرید غذا نیازی به هزینه گزافی نخواهید داشت. اگر می‌خواهید غذای خود را در یک رستوران میل کنید، استانبول گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد که با چند مورد از به‌صرفه‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

سلطان احمد کوفتسیسی

کوفته یا کوفته گوشت گاو یکی از اصلی‌ترین غذاهای ترکی است و آن‌ را در منوی رستوران‌های ترکیه‌ای در سراسر جهان خواهید یافت. بااین‌حال، اگر می‌خواهید برخی از باکیفیت‌ترین کوفته‌ها در استانبول امتحان کنید، بهتر است به رستوران سلطان احمد در مرکز شهر بروید. یک وعده غذای مناسب هزینه زیادی ندارد و می‌توانید آن را با سالاد لوبیا، سوپ یا دسر کلاسیک ترکی میل کنید.

اگر اقامت شما در هتل گرند جواهر باشد، فاصله زیادی تا این رستوران نخواهید داشت. فراموش نکنید که هم بلیط پرواز و هم هتل خود را می‌توانید از طریق وبسایت و اپلیکیشن فلای تودی رزرو کنید.

کارادنیز پیده

این کباب‌فروشی که در بازار بشیکتاش قرار دارد، به‌خاطر غذاهای خوشمزه و خدمات فوق‌العاده معروف است. گوشت لذیذ کبابی با گوجه‌فرنگی و سیر پیچیده شده در نان پیتا فقط حدود سه دلار برای شما هزینه خواهد داشت. از انبوه مردم محلی که به این مکان رفت‌وآمد می‌کنند، متوجه خواهید شد که این مکان به‌اندازه کباب فروشی‌های مشهور استانبول معتبر است.

نکاتی درمورد سفر اقتصادی به استانبول

نکاتی درمورد سفر اقتصادی به استانبول

رعایت برخی نکات می‌تواند به کاهش هزینه‌های سفر شما به استانبول کمک کند، این نکات عبارت‌اند از:

اقامت در هتل‌هایی با موقعیت مکانی مناسب : در استانبول انواع گوناگونی از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و هاستل‌ها فعالیت می‌کنند. هرکس می‌تواند با توجه به بودجه خود یک گزینه را انتخاب کند. توصیه می‌کنیم هتلی را انتخاب کنید که به سیستم حمل‌ونقل عمومی دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هزینه کمتری برای جابه‌جایی در شهر پرداخت خواهید کرد. به‌عنوان مثال، با انتخاب هتل گرند جواهر در منطقه شیشلی به تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی خواهید داشت.

از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید : استانبول دارای شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای از جمله اتوبوس، تراموا و کشتی است. استفاده از حمل‌ونقل عمومی، بسیار ارزان‌تر از تاکسی یا تورهای خصوصی است.

بازدید از موزه‌ها و دیگر اماکن در روزهای رایگان : بازدید از بسیاری از موزه‌ها و جاذبه‌های استانبول در روزهای خاصی از هفته رایگان است. شما می‌توانید گشت‌و‌گذارهای خود را در این روزها انجام دهید.

جمع‌بندی

برای انجام یک پرواز اقتصادی به استانبول باید سفر خود را به فصول خلوت موکول کنید و بلیط را از ایرلاین‌های ارزان‌تر تهیه فرمایید. شما می‌توانید نرخ بلیط را در وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای تودی بررسی و بهترین گزینه را انتخاب کنید. از طریق این سامانه می‌توانید به اغلب هتل‌های شهر استانبول نیز دسترسی داشته باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.