افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

پروازهای ایران و ترکمنستان به زودی افزایش می یابد

  • کد خبر : 129943
پروازهای ایران و ترکمنستان به زودی افزایش می یابد

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش امروز در نمایشگاه ایران پروژه گفت: امروز همزمان با هفدهمین اجلاس اقتصادی ایران و ترکمنستان، نمایشگاه ایران پروژه افتتاح شد. وی ادامه داد: تلاش مسئولان ترکمنستان برای برپایی چنین نمایشگاهی نشان از اهمیت آن برای این کشور دارد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سفرای سایر کشورها و اعضای دولت ترکمنستان […]

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش امروز در نمایشگاه ایران پروژه گفت: امروز همزمان با هفدهمین اجلاس اقتصادی ایران و ترکمنستان، نمایشگاه ایران پروژه افتتاح شد.

وی ادامه داد: تلاش مسئولان ترکمنستان برای برپایی چنین نمایشگاهی نشان از اهمیت آن برای این کشور دارد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سفرای سایر کشورها و اعضای دولت ترکمنستان حضور داشتند. در ادامه رئیس جمهور ترکمنستان به برگزاری این نمایشگاه توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه 94 شرکت ایرانی و 300 بازرگان و فعال اقتصادی در نمایشگاه پروژه ایران حضور دارند، گفت: این تعداد شرکت کننده نشان دهنده این است که ایران توانمندی های زیادی دارد که می توان از آنها در توسعه سایر کشورها استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم مبادلات تجاری بین ما و ترکمنستان حدود 500 میلیون دلار است، افزود: در جلساتی که با مسئولان ترکمنستان از جمله رئیس جمهور داشتیم، هدف گذاری شد که تا حد امکان افزایش یابد. حجم تجارت ایران و ترکمنستان به یک میلیارد دلار می رسد.

بذرپاش گفت: همچنین هدف گذاری کرده ایم که به رقم 20 میلیون تن در سال برسیم. برای این منظور توسعه زیرساخت ها ضروری است که شرکت های ایرانی قرار است برای این کار بزرگراهی به طول 260 کیلومتر در ترکمنستان بسازند.

وی از کمک به تسهیل در جابجایی بار، کاهش تاخیر در پایانه های مرزی و کاهش نرخ حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: این امر منجر به رسیدن به نقطه مطلوب افزایش ترافیک می شود.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه تردد ایران در 7 ماه گذشته با توجه به مذاکرات دولت سیزدهم با کشورهای همسایه 25 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: اصرار دولت بر حذف مقررات راهنمایی و رانندگی تردد غیرضروری با کشورهای دیگر منجر به رشد ترافیک شده است.

بذرپاش تصریح کرد: در پروژه کریدور شمال – جنوب و در قالب ایران، توسعه زیرساخت ها از جمله افزایش خطوط ریلی و جاده ای شرط لازم است اما شرط کافی برای تحقق آن برگزاری کمیسیون های مشترک با کشورهای همسایه است. . کشورها.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر کم بودن تعداد پروازهای ایران و ترکمنستان گفت: یکی از الزامات اساسی حضور سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی در ترکمنستان افزایش پروازهای بین دو کشور است. پروازها انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.