افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

“پره گابالین”، داروی جدیدی که به طور گسترده در بین جوانان به ویژه زنان استفاده می شود. «برخی کافی شاپ ها برای جذب مشتری این قرص را در قهوه خود می گذارند»!

  • کد خبر : 117583
“پره گابالین”، داروی جدیدی که به طور گسترده در بین جوانان به ویژه زنان استفاده می شود.  «برخی کافی شاپ ها برای جذب مشتری این قرص را در قهوه خود می گذارند»!

آفتاب نیوز: بخش‌های مهم این گزارش را در زیر می‌خوانید: اگر در یوتیوب ورق بزنید و نام برخی از قرص های اعتیادآور معروف مانند ریتالین و ترامادول را جستجو کنید، تمام اطلاعات مربوط به استفاده و عوارض جانبی آنها را خواهید یافت. پرگابالین نیز یکی از قرص های اعتیاد آور است که اخیرا در بین […]

آفتاب نیوز:

بخش‌های مهم این گزارش را در زیر می‌خوانید:

اگر در یوتیوب ورق بزنید و نام برخی از قرص های اعتیادآور معروف مانند ریتالین و ترامادول را جستجو کنید، تمام اطلاعات مربوط به استفاده و عوارض جانبی آنها را خواهید یافت. پرگابالین نیز یکی از قرص های اعتیاد آور است که اخیرا در بین جوانان رواج یافته است اما اطلاعات کمی در مورد آن منتشر شده است.

این قرص به عنوان مسکن ضد تشنج استفاده می شود، اما مدتی است که گروه خاصی از جوانان برای ایجاد احساس سرخوشی و خلسه از آن در دوزهای بالا استفاده می کنند.
حتی برخی از کافی شاپ ها مدعی شدند که همکارانشان برای جذب و معتاد کردن مشتریان، این قرص را به قهوه های خود اضافه کرده اند. یک فرد مطلع می گوید: من هم این موضوع را شنیده بودم و از صحت آن خبر نداشتم تا اینکه بنا به دلایلی مجبور شدم آزمایش بدهم، آن آزمایش وجود یک ماده اعتیادآور را در بدن من مشخص کرد، یادم نیست دقیقا اگر ترامادول یا پرگابالین بود ولی هیچکدوم رو مصرف نمیکرد من به کافی شاپی که هر روز قهوه میخرید شک کردم و متاسفانه بله چیزی توی قهوه هایش ریخته بود ازش میپرسم گزارش نداد یا اطلاع نداد پاسخ می دهد: نه، راستش حوصله شکایت نداشتم.

یک مصرف کننده: “قیمت آن بسیار ارزان تر از سایر قرص ها و داروهایی مانند گل است. بیشتر در دسترس من بود و اگر در داروخانه نبود، می توانستم آن را در داروخانه ها پیدا کنم.” دهانش را قورت می دهد و می گوید: چون سنم بالاست و درس خوانده ام، از یک جایی فهمیدم این کار اشتباه است، اما آیا می دانید چند نوجوان و دانش آموز این قرص را مصرف می کنند؟
به طور کلی مصرف داروهای آرام بخش و اعتیادآور به دلیل نداشتن بار روانی معتاد شدن، طرفداران زیادی در بین زنان دارد. در این میان، پره گابالین نیز در میان زنان جوان سر و صدای زیادی به پا کرده است و این افراد که معمولاً اعتیاد خود را انکار می کنند، معتقدند که فقط داروهای آرامبخش مصرف می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.