افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

پرهیز از هرگونه نگاه جزیره ای به توسعه مترو در کشور پروژه ها باید در اولویت قرار گیرند

  • کد خبر : 147337
پرهیز از هرگونه نگاه جزیره ای به توسعه مترو در کشور پروژه ها باید در اولویت قرار گیرند

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در سفر پیگیری خود به شهرستان اسلامشهر و بازدید از سه پروژه در دست احداث کمربندی شمالی، اتصال اسلامشهر به مترو تهران و احداث بیمارستان 407 تختخوابی اسلامشهر. وی در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور استاندار محترم موفقیت آمیز بود. تهران و چند تن از نمایندگان وارد اسلامشهر می […]

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در سفر پیگیری خود به شهرستان اسلامشهر و بازدید از سه پروژه در دست احداث کمربندی شمالی، اتصال اسلامشهر به مترو تهران و احداث بیمارستان 407 تختخوابی اسلامشهر. وی در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور استاندار محترم موفقیت آمیز بود. تهران و چند تن از نمایندگان وارد اسلامشهر می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به بازدید از سه پروژه عمرانی در شهر اسلامشهر تاکید کرد: کنارگذر شمال شهر در دو دستگاه دولتی مشکلات اجرایی و موانع مالکیتی داشت و رئیس جمهور دستور داده بود اما با توجه به به بحث هایی که امروز مطرح شد، قطعاً موانع این پروژه برطرف می شود و در آینده نزدیک پروژه افتتاح خواهد شد.

قالیباف با اشاره به پروژه اتصال اسلامشهر به مترو تهران گفت: قسمت حفاری مترو به اتمام رسیده و حفاری باقیمانده ادامه خواهد داشت و البته تکمیل مترو تا نصب ریل و تاسیسات کمی زمان می برد. “. و واگن ها

وی با بیان اینکه امیدواریم در این گفت وگوها رویکردها تغییر کند، ادامه داد: اگر رویکردها را تغییر دهیم و از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه هایی مانند حمل و نقل به ویژه خطوط ریلی تهران و حومه تهران که پرجمعیت هستند، بخواهیم. و ارزش اقتصادی زیادی برای بخش خصوصی دارد که اگر از آن استفاده کنیم، تکمیل این پروژه سریعتر خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به بازدید از بیمارستان 407 تختخوابی در حال ساخت اسلامشهر گفت: ساخت این بیمارستان از مدت ها قبل برنامه ریزی شده است و با تلاش دوستان در مرحله 85 هستیم. درصد تکمیل این بیمارستان و تجهیزات این بیمارستان آماده است و می تواند به سرعت شروع شود.

وی پس از بیان اینکه وام این بیمارستان برنامه ریزی شده است، ادامه داد: تاکید ما این است که مسئولان بتوانند تا پایان امسال این بیمارستان را به صورت آزمایشی به بهره برداری برسانند.

قالیباف با اشاره به جذب و تربیت نیروی متخصص به ویژه در حوزه سلامت تاکید کرد: این موضوع یکی از چالش های فعلی ما و یکی از موضوعات مطرح شده در این اداره کل است. پذیرش پرستاری در این بیمارستان چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد. یکی از دلایل و مشکلات مربوط به مسائل حقوقی است. در عین حال معتقدیم برای ایجاد حقوق های نجومی نباید دستمزدهای غیرمنطقی پرداخت شود، بلکه باید ارزش کار و کاری که انجام می شود در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به توجه مجلس ایالتی به این موضوع در برنامه هفتم توسعه گفت: برخی از این نکات در برنامه هفتم تصویب شد و امیدواریم راه شورای نگهبان را نیز طی کند. مشوق ها، حق کارشناسان و بحث محدودیت مالیاتی مواردی است که قطعا می تواند دوام و انگیزه جاذبه را افزایش دهد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پیشرفت در حوزه 3 پروژه بازدید شده قابل توجه است، تصریح کرد: انشالله پیشرفت در این پروژه ها سریعتر خواهد بود.

قالیباف با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس و تقدیم بودجه 1403 به مجلس گفت: در آن جلسه اشاره کردم که ما در شرایطی نیستیم که لزوماً تمام پروژه های نیمه تمام – 10 تا 30 درصد – را تمام کنیم. پروژه ها. ما باید در این بخش اولویت بندی کنیم و بین پروژه هایی که 70 تا 80 درصد پیشرفت دارند و 15 درصد ظرفیت ها را مشخص کنیم. بنابراین دیدیم که این ارکان برنامه هفتم باید در اولویت به عنوان پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

قالیباف درباره پرهیز از هرگونه نگاه جزیره ای به توسعه مترو در کشور گفت: در واقع مترو یک شبکه است و وقتی مترو شبکه باشد دیگر دید جزیره ای معنا ندارد.

وی با اشاره به مشکلات تهران در این بخش و تجربیات گذشته گفت: در کلان شهر تهران و حومه تهران شبکه حمل و نقل شهری داریم. اگر از یک منظر به شهرسازی نگاه کنیم، استان تهران را باید یک مجموعه شهری و یک شبکه دید و اینطور نیست که متروی مستقلی مثل اسلامشهر داشته باشیم. مردم حتما باید از آن استفاده کنند و باید آنها را با هم ببینیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.