افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

پرسپولیس در مورد اورونوف حق داشت: 500 هزار دلار اضافه شد، نه بیشتر! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 360459
پرسپولیس در مورد اورونوف حق داشت: 500 هزار دلار اضافه شد، نه بیشتر! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور قنبرزاده امروز در نشست خبری خود درباره تعیین بودجه جدید قرارداد باشگاه های لیگ برتری اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان به فدراسیون توصیه کردند حالا که شرایط فعلی فوتبال باقی است سخت گیری نکند. به مواردی که ممکن است نادیده گرفته شوند، مانند پاداش های آسیایی و غیره، با انعطاف […]

به گزارش خبرنگار مهر، منصور قنبرزاده امروز در نشست خبری خود درباره تعیین بودجه جدید قرارداد باشگاه های لیگ برتری اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان به فدراسیون توصیه کردند حالا که شرایط فعلی فوتبال باقی است سخت گیری نکند. به مواردی که ممکن است نادیده گرفته شوند، مانند پاداش های آسیایی و غیره، با انعطاف بیشتری نگاه کنید. این موضوع در کارگروه مخالفانی داشت و در کمیته‌های مختلف هم همین‌طور بود و توصیه‌هایی که کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران که از طیف‌های مختلف بودند بررسی شد و به‌طور خلاصه در یکی دو روز گذشته نهایی و تصمیم‌گیری شد. . که بحث پاداش آسیایی تا یک میلیون و 300 هزار دلار در بحث تیم های آسیایی به اجماع هیئت مدیره. البته مبلغ 800 هزار قطعی شده بود و تنها در چند روز گذشته مبلغ 500 هزار به آن اضافه شد.

وی در ادامه افزود: جا دارد توضیحی بدهم که بارها تکرار شده است. عنوان دقیق تر محدودیت بودجه، سطح مالی باشگاه ها است. در AFC هم صحبت از آن عنوان یا یک بازی منصفانه مالی است. استانداردهای صدور مجوز حرفه ای در سال های اخیر گسترش یافته است. حدود سه چهار سال پیش در برخی موارد نادیده گرفته شد. مثلاً در آن زمان برخی موارد مربوط به ضوابط درجه ب و ج اجباری نبود، اما الان به معیار الف تبدیل شده و اجباری است.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر باشگاهی تیم بانوان نداشته باشد از سال آینده مجوز حرفه ای دریافت نمی کند و یا اگر باشگاهی نتواند سه فصل متوالی مجوز ملی بگیرد. باید لیگ برتر را کنار بگذاریم این مسائل همان چیزی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است تا آنها را به استانداردها نزدیک کند. شرایطی پیش نیاید که لیگ برتر ایران از حالت حرفه ای خارج شود و نتوانیم در لیگ الیت و لیگ قهرمانان تیم داشته باشیم. به همین دلیل از سال گذشته مصوب شد که ترتیب مالی باشگاه ها یعنی تعیین دخل و خرج باشگاه ها در نظر گرفته شود. در سال اول کمبودهایی وجود داشت، اما آنچه خود باشگاه ها در سایت AFC آپلود کردند هزینه ها و درآمدها بود. یکی از معیارهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای که از امسال اعمال می‌شود این است که هر سه ماه یک بار خود باشگاه‌ها باید مدل مالی را زیر نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای آپلود کنند.

رئیس کارگروه ناظر بر قانون سقف بودجه قراردادها تصریح کرد: ما باشگاهی داشتیم که سال گذشته تعهداتی را انجام داد اما به نوعی بر اساس مذاکراتی که با بازیکنانش داشت، قراردادش را کاهش داد و توانست به شرایط برای گرفتن یک امتیاز نزدیک شود. مجوز حرفه ای

قنبرزاده در ادامه صحبت های خود در خصوص تغییرات سقف بودجه یادآور شد: از چند سال آینده اگر باشگاهی تیم بانوان نداشته باشد مجوز حرفه ای نمی گیرد و یا اگر باشگاهی نتواند برای 3 نفر مجوز ملی بگیرد. شرایط متوالی . ، باید لیگ برتر را ترک کند. اینها مواردی است که AFC برای نزدیک شدن به استانداردها اعلام کرده است. شرایطی پیش نیاید که لیگ برتر ایران از حالت حرفه ای خارج شود و نتوانیم در لیگ الیت و لیگ قهرمانان تیم داشته باشیم. به همین دلیل از سال گذشته مصوب شد که نظم اقتصادی باشگاه ها در نظر گرفته شود و به نظم اقتصادی اشاره می کنیم. یعنی باید دخل و خرج باشگاه ها مشخص شود. در سال اول کمبودهایی وجود داشت، اما آنچه خود باشگاه ها در سایت AFC آپلود کردند هزینه ها و درآمدها بود.

وی در خصوص درخواست باشگاه پرسپولیس برای قرار دادن آستون آرونوف در لیست زیر 25 سال این تیم، گفت: در صحبت هایی که با آنها داشتیم متوجه شدیم که حق با آنهاست چرا که گفتند سهمیه زیر 25 سال را نداریم. فصل قبل که صحیح است. به همین دلیل سال گذشته او را در فرم بزرگسالان قرار دادیم. به نظر من به عنوان رئیس کارگروه نظارت بر سقف بودجه قابل تعدیل است و سعی می کنم روز شنبه این موضوع را نهایی کنم. البته این تنها آرزوی پرسپولیس نیست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال سپس درباره افزایش بودجه باشگاه های لیگ الیت و لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: پاداش آنها به حدی بود که 800 هزار دلار به سقف آنها برای حضور در مرحله گروهی لیگ برتر اضافه شد. کسب این مبلغ با حضور در مرحله گروهی قطعی است و این بحث را از ابتدا در نظر گرفتیم. سپاهان و تراکتور که در لیگ قهرمانان هستند مطمئنا 300 هزار دلار می برند. مکاتبات امور بین الملل بعد از تدوین دستورالعمل انجام می شد و قبل از تدوین دستورالعمل، این میزان برای ما مشخص نبود.

قنبرزاده ادامه داد: در دستورالعمل ها آمده است که پاداش های آسیایی سال های 2023 و 2024 به میزان خالص پرداختی تا سقف بودجه افزایش می یابد. 800 هزار دلار تعیین شد و در نهایت تیم های لیگ برتر با توجه به تعداد بازی های رفت و برگشت رقمی دریافت خواهند کرد. یعنی در مجموع سقف بودجه باشگاه های لیگ برتر با افزایش 500 هزار دلاری به یک میلیون و 300 هزار دلار رسید. این مبلغ نیز به گونه ای است که چون مرحله بعدی مشخص نشده بود، بحث محاسبه مبلغ یک میلیون و 300 هزار دلار مطرح شد.

وی با اشاره به سوختن سهمیه خارجی پرسپولیس به دلیل استفاده از نبیل باهویی گفت: به هر حال قوانین جاری بود و برای همه تیم ها در نظر گرفته شد. ضمناً باید بگویم روز شنبه در مورد احتمال افزایش سهمیه خارجی دیگر تصمیم گیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.