افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

پرسپولیس در بین 10 تیم برتر آسیا از نظر فیفا – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 162120
پرسپولیس در بین 10 تیم برتر آسیا از نظر فیفا – پرسپولیس نیوز

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (دوشنبه) 10 تیم برتر آسیا را معرفی کرد. فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اسامی بهترین تیم های باشگاهی آسیا که می توانند در جام باشگاه های جهان شرکت کنند را اعلام کرد که بر این اساس پرسپولیس در رتبه دهم بهترین تیم های آسیا قرار دارد. بر اساس این فهرست، […]

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (دوشنبه) 10 تیم برتر آسیا را معرفی کرد.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اسامی بهترین تیم های باشگاهی آسیا که می توانند در جام باشگاه های جهان شرکت کنند را اعلام کرد که بر این اساس پرسپولیس در رتبه دهم بهترین تیم های آسیا قرار دارد.

بر اساس این فهرست، الهلال با 97 امتیاز بهترین تیم فوتبال آسیا است. چونبوک موتورز کره جنوبی و اولسان هیوندای در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. پرسپولیس با 38 امتیاز در رده دهم این رده بندی قرار دارد که بهترین جایگاه در بین تیم های ایرانی است.

جام جهانی باشگاه ها قرار است از سال 2025 (از 25 ژوئن تا 22 ژوئیه 1404) با فرمت جدیدی برگزار شود که اولین میزبان آن ایالات متحده خواهد بود. بر اساس تصمیم فیفا، 32 تیم در 8 گروه در این مسابقات شرکت خواهند کرد و هر چهار سال یک بار قبل از شروع فصل جدید رقابت های باشگاهی کشور برگزار می شود. یعنی شبیه فرمت زمانی جام های جهانی.

فیفا در ابتدای سال تخصیص این رقابت ها را مشخص کرد که بر این اساس یوفا با 12 مقام بیشترین جایگاه را دارد و پس از آن آمریکای جنوبی با 6 نماینده در رتبه های بعدی قرار دارد. آسیا، آفریقا و کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی) با چهار مقام، آفیانوسیا با یک مقام و کشور میزبان با یک مقام، مقام های جام باشگاه های جهان را تشکیل داده اند.

در این مسابقات چهار تیم از آسیا حضور دارند. سه تیم با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص می شوند. در حال حاضر تیم های الهلال عربستان و اوراوا ردز ژاپن با قهرمانی در دو فصل گذشته جواز حضور در این رقابت ها و قهرمان فصل 2023-2024 را به دست آوردند. در این فصل سومین نماینده آسیا نیز حضور خواهد داشت. با توجه به تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا به زمستان، یک فصل برگزار نشد و نماینده چهارم نیز از طریق رده بندی قاره ای در جام باشگاه های جهان شرکت خواهد کرد. این سهمیه به بهترین تیم قاره تعلق می گیرد و طبیعتا اگر مقام اول به الهلال یا قهرمان امسال برسد به مقام دوم یا سوم آسیا می رسد.

* 10 تیم برتر آسیا از نظر فیفا به شرح زیر است:

1- هلال عربی

2- چونبوک موتورز کره

3- اولسان هیوندای کره

4- کاوازاکی ژاپن

5- پوهانگ استیلرز کره

6- الدیل قطر

7- اوراوادس از ژاپن

8- النصر العربیه

9-پاتوم یونایتد تایلند

10- پرسپولیس ایران

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)