افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
6

پرسپولیس در آزادی جشن قهرمانی خواهد گرفت؟

  • کد خبر : 20124

اگر نتایج هفته بیست و نهم به گونه ای باشد که پرسپولیس یک هفته زودتر عنوان قهرمانی را کسب کند، مراسم اهدای جام در هفته پایانی در قائم شهر برگزار می شود. لیگ برتر فوتبال ایران وارد هفته بیست و نهم خود شد و رقابت های بالا و پایین جدول در بالاترین سطح خود در […]

اگر نتایج هفته بیست و نهم به گونه ای باشد که پرسپولیس یک هفته زودتر عنوان قهرمانی را کسب کند، مراسم اهدای جام در هفته پایانی در قائم شهر برگزار می شود.

لیگ برتر فوتبال ایران وارد هفته بیست و نهم خود شد و رقابت های بالا و پایین جدول در بالاترین سطح خود در حال برگزاری است. در حال حاضر چندین معادله برای روشن شدن کار لیگ برتر وجود دارد، اما هدف ما در این گزارش معادله ای است که قهرمان فصل 02-1401 را در این هفته 29 مشخص می کند.

معادله شیرین برای پرسپولیسی ها

در حال حاضر تیم های پرسپولیس، سپاهان و استقلال بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ برتر دارند. این سه تیم در هفته بیست و نهم به ترتیب میزبان گلگهر، پیکان و مس رفسنجان خواهند بود که در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل گل گهر، سپاهان مقابل پیکان شکست می خورد و بدون توجه به نتیجه استقلال و مس رفسنجان، پرسپولیس یک هفته زودتر قهرمان می شود. تنها راه مشخص شدن قهرمان یک هفته مانده به پایان لیگ برتر است.

حال سوالی که مطرح می شود این است که اگر در هفته 29 چنین نتایجی داده شود جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می شود یا خیر؟

سازمان لیگ فوتبال پیش از شروع هفته بیست و هفتم دستور تولید سه جام قهرمانی را صادر کرده بود که کمبودی نداریم. با این حال حتی در صورت قهرمانی پرسپولیس در هفته 29، جشن قهرمانی برگزار نمی شود و جام در هفته پایانی پس از بازی با نساجی در ورزشگاه شهید وطنی به سرخ پوشان واگذار می شود.

پیش از این، روال این بود که در آخرین دیداری که تیم برنده میزبانی می کرد، جام قهرمانی اهدا می شد، اما این به شرطی بود که قهرمانی آن تیم در هفته یا هفته های قبل قطعی شود. مشکلی که در سناریوی بالا رخ نمی دهد. البته در برخی کشورها اگر در هفته های منتهی به فینال شانس برد در بازی خانگی تیمی وجود داشته باشد، جام را به ورزشگاه می آورند اما در ایران چنین رویه ای وجود ندارد.

اگر معادله هفته بیست و نهم به آرزوی پرسپولیس نرسد و سپاهان در بازی با پیکان پیروز یا مساوی شود، سرنوشت قهرمانی به هفته پایانی موکول می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.