افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

پرده زبرا

  • کد خبر : 15901
پرده زبرا

نور یکی از مهم‌ ترین مسائلی است که همواره در چیدمان دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه‌ ای می ‌شود، بنابراین اگر بتوانید تنظیم نور را به‌ درستی انجام دهید دکوراسیون داخلی منزل شما زیباتر از آن‌ چه که هست به ‌نظر می‌ رسد. پرده های مختلفی وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌ های […]

نور یکی از مهم‌ ترین مسائلی است که همواره در چیدمان دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه‌ ای می ‌شود، بنابراین اگر بتوانید تنظیم نور را به‌ درستی انجام دهید دکوراسیون داخلی منزل شما زیباتر از آن‌ چه که هست به ‌نظر می‌ رسد.

پرده های مختلفی وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌ های خاصی برخوردار هستند و از میان آن ‌ها می‌ توان پرده زبرا را نام برد که به‌ راحتی با استفاده از آن میزان نور ورودی به محیط را کنترل کرد.

پرده‌ های زبرا به‌ راحتی تنظیم می ‌شوند و در عین سادگی زیبایی خاصی را به محیط می‌ بخشند، این موضوعات باعث می‌ شود که پرده‌ های زبرا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشند.

در واقع انواع پرده زبرا یکی از موارد مهمی است که افراد می‌ توانند برای پنجره‌ های اتاق پذیرایی و آشپزخانه به آن توجه داشته باشند. پرده‌ های زبرا دقیقا مانند شبیه خطوط روی بدن گورخر می‌ باشد، چرا که یکی در میان رنگ آن‌ ها متفاوت است.

از طرفی این پرده‌ ها با توجه به این‌ که شباهت زیادی به پرده‌ های کرکره‌ ای دارند ممکن است بیشتر افراد با توجه به ضعفی که پرده های کرکره ای دارند، پرده‌ های زبرا و کرکره ای را باهم مقایسه خواهند کرد، اما باید بگوییم که پرده ‌های زبرا از دوام و انعطاف‌ پذیری بیشتری برخوردار هستند و می ‌توان آن‌ ها را به ‌صورت دستی یا برقی به‌ راحتی تنظیم کرد.

با توجه به این‌ که پرده های والان دار اجازه نمی‌ دهد نور به میزان لازم به محیط بتابد پنجره‌ هایی که برای این مورد استفاده قرار می‌ گیرند را به‌ راحتی می ‌توان با استفاده از این پرده‌ ها پوشش داد.

پرده زبرا آشپزخانه

پرده زبرا آشپزخانه

آشپزخانه به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین بخش ‌های خانه معرفی می‌ شود که به نور طبیعی نیاز بسیار زیادی دارد و با توجه به این ‌که خانوم ها بیشتر زمان خود را در آشپزخانه سپری می‌ کنند باید محیطی را فراهم کنند که کاملا نور گیر باشد و نورگیر بودن بر روی چیدمان فضای آشپزخانه هم تأثیر بسیار زیادی دارد.

یکی از ملزوماتی که می ‌تواند زیبایی آشپزخانه را تکمیل کند پرده‌ هایی می‌ باشد که برای پنجره‌ ها خریداری می‌ کنید. از میان انواع پرده‌ ای که در بازار مشاهده می‌ شود پرده زبرا یکی از شیک ترین پرده هایی می ‌باشد که می ‌توانید برای آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از پرده زبرا آشپزخانه می‌ توانید میزان نور ورودی به این محیط را تغییر دهید با انجام اینکار حریم خصوصی فضای داخلی کاملا حفظ می‌ شود و نور ملایمی را هم به محیط وارد می ‌کند.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که نمی ‌توان پرده‌ های زبرا را کاملا جمع کرد و پنجره‌ آشپزخانه را باز نمود، اما باید بگوییم که با توجه به غلتکی که در کنار پرده‌ های زبرا قرار دارد شما می‌ توانید پرده را به صورت کامل جمع کنید و پنجره‌ آشپزخانه را باز نمایید.

محیط آشپزخانه با توجه به این‌ مه فضای کاملا بازی دارد به‌ راحتی گرد و غبار بر روی پرده ‌های آن جای می‌ گیرد. شما به‌ راحتی می ‌توانید گرد و غبار را از روی پرده‌ های زبرا بردارید و از قابلیت شستشوی راحتی هم برخوردار هستند، همچنین قیمت آن نسبت ‌به پرده‌ های دیگر کاملا مقرون ‌به‌ صرفه می‌ باشد.

هنگام انتخاب پرده زبرا برای آشپزخانه باید به نوع دکوراسیونی که برای آن محیط انتخاب کرده‌ اید نهایت دقت را داشته باشید، به ‌عنوان مثال با توجه به رنگ و طرح کابینت می ‌توانید رنگ پرده ‌های زبرا را انتخاب کنید و بعد از آن اکسسوری که برای آشپزخانه بکار برده اید می‌ توانند در انتخاب رنگ پرده زبرا تاثیر بسیار زیادی داشته باشند، همچنین اگر سبک آشپزخانه شما مینیمال است می توانید پرده‌ های زبرا با طرح ساده را انتخاب نمایید.

پرده زبرا پذیرایی

پرده زبرا برای پذیرایی

امروزه پرده‌ های زبرا به یکی از مدرن ترین پرده‌ های بازار تبدیل شده‌ اند که بیشتر آن را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌ دهند. با توجه به این‌ که این نوع از پرده ها را بیشتر برای آشپزخانه و اتاق ‌خواب استفاده می‌ کنند بسیاری از افراد ممکن است این سوال را از خود بپرسند که آیا پرده زبرا برای پذیرایی مناسب است؟

با توجه به این‌ که این پرده‌ ها را بیشتر برای سبک مدرن مورد استفاده قرار می دهند شما به‌ راحتی می‌ توانید با راهکارهای مختلف آن را در سالن‌ های پذیرایی هم مورد استفاده قرار دهید.

با توجه به این ‌که پذیرایی به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین بخش‌ هایی از خانه معرفی می‌ شود معمولا بر روی طراحی دکوراسیون آن نظارت بیشتری انجام خواهد شد.

به‌ عنوان مثال می‌ توانید زمانی ‌که پرده زبرا را برای پذیرایی مورد استفاده قرار می ‌دهید در دو طرف پنجره از پرده ‌های پانچ دار هم استفاده کنید یا این ‌که در قسمت بالای آن والان را نصب کنید تا فضای پذیرایی شما را رسمی تر نشان دهد، همچنین استفاده از اکسسوری های دیگر و کتیبه‌ های چوبی می ‌تواند زیبایی خاصی را به پرده‌ های زبرا ببخشد.

اگر بتوانید پرده‌ های زبرای مناسبی را زمان خرید پرده زبرا برای پذیرایی باید مناسب ترین نوع آن را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید در طولانی ‌مدت آن را مورد استفاده قرار دهید.

انواع مختلفی از مدل زبرا در بازار وجود دارد که با توجه به نوع دکوراسیون خود می ‌توانید یکی از آن‌ ها را مورد استفاده قرار دهید، از طرفی پارچه‌ هایی را که برای پرده های پذیرایی مورد استفاده قرار می‌ دهید باید خاص و کاملا شیک باشند.

شستشوی پرده زبرا

پرده‌ زبرا با توجه به ساختاری که دارند و آن ‌ها را با تور و پارچه تولید می ‌کنند حداقل باید هر فصل آن ‌ها را شستشو دهید تا گرد و خاکی که بر روی آن‌ ها انباشته می ‌شود پاک شود و زیبایی خود را بدست آورد.

پرده های زبرا را می‌ توانید به‌ صورت ایستاده کاملا گرد گیری کنید به این صورت که با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار موجود بر روی آن را پاک کرده و در صورت لک برداشتن پرده با استفاده از یک شوینده مناسب و یک تکه پارچه به ‌آرامی لکه‌ هایی روی پرده‌ های زبرا را پاک کنید، همچنین به‌ راحتی می ‌توان با استفاده از شامپو فرش و بخارشو هم کثیفی‌ های پرده‌ های زبرا را رفع کرد.

از طرفی به‌ راحتی می ‌توانید پرده‌ های زبرا را از پایه‌ های نگه ‌دارنده جدا کرده و در محیطی صاف آن را با شوینده‌ های بدون آنزیم و اسفنج نرم شستشو دهید و بعد از آبکشی آن را آویزان کنید تا خشک شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.