افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

پرده ای دیگر از نمایش ضدایرانی آمریکا / پهپادهای بیشتر برای روسیه علیه اوکراین

  • کد خبر : 35614
پرده ای دیگر از نمایش ضدایرانی آمریکا / پهپادهای بیشتر برای روسیه علیه اوکراین

مقامات اطلاعاتی در دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی هشدار دادند که به ادعای پهپادهای خود علیه ایران ادامه دهند: روسیه در حال ساخت یک مرکز تولید است. وزوز در این کشور با کمک ایران است که می تواند تاثیر قابل توجهی بر جنگ اوکراین پس از پایان آن داشته باشد. به […]

مقامات اطلاعاتی در دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی هشدار دادند که به ادعای پهپادهای خود علیه ایران ادامه دهند: روسیه در حال ساخت یک مرکز تولید است. وزوز در این کشور با کمک ایران است که می تواند تاثیر قابل توجهی بر جنگ اوکراین پس از پایان آن داشته باشد.

به گزارش سی ان ان، تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در جریان یک جلسه توجیهی روز جمعه به گروه کوچکی از خبرنگاران گفتند که انتظار می رود تاسیسات در حال ساخت تولید پهپاد منبع جدیدی از پهپادها را در اختیار روسیه قرار دهد که «بسیار توانمندتر» از آنچه تاکنون از ایران ارائه کرده است.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که پهپادهای جدید می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی بر جنگ در اوکراین داشته باشند، پس از اتمام نصب، احتمالاً اوایل سال آینده.

تحلیلگران افزودند که ایران به طور مرتب تجهیزاتی را برای کمک به ساخت این تاسیسات به روسیه منتقل می کند.

سی ان ان به نقل از این تحلیلگران نوشت که ایران تا به امروز بیش از 400 پهپاد شهید 131، 136 و مهاجر در اختیار روسیه قرار داده است و روسیه تقریباً از همه آنها استفاده کرده است.

یک مقام ارشد آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعی شده است که روسیه در درجه اول از پهپادها برای حمله به زیرساخت های حیاتی در اوکراین استفاده می کند.

سی‌ان‌ان مدعی شده است که ایران از دریای خزر برای انتقال پهپادها، گلوله‌ها و گلوله‌های خمپاره به روسیه استفاده می‌کند و اغلب از کشتی‌هایی استفاده می‌کند که «چراغ‌هایشان» خاموش است یا ردیاب‌هایشان خاموش است تا حرکات خود را پنهان کنند.

این رسانه آمریکایی به نقل از تحلیلگران نوشت که ایران از ارائه تجهیزات نظامی به روسیه سود می برد، زیرا می تواند تسلیحات خود را در معرض دید خریداران بین المللی قرار دهد و در مقابل، از روسیه برای برنامه های موشکی و فضایی خود پول و حمایت دریافت می کند.

سی ان ان به نقل از همین تحلیلگران اعلام کرد: نمایش موشک بالستیک نشان دهنده تشدید حمایت ایران از جنگ روسیه است و مشخص نیست که تهران در این مرحله از درگیری در اوکراین حاضر به پذیرش این خطر باشد.

به گزارش ایرنا، «نبیلا مصرعلی» سخنگوی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا روز 12 مردادماه در نشست خبری در بروکسل بدون ارائه هیچ مدرکی مبنی بر تسلیحات تهران به مسکو گفت: اروپا از ایران می خواهد که از ارائه سلاح به روسیه خودداری کند. اتحادیه اروپا به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

وی همچنین به ادعای غیرمستند قبلی اتحادیه اروپا مبنی بر «تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده از آنها در جنگ با اوکراین» اشاره کرد که از سوی اتحادیه اروپا محکوم شد.

مصرعلی چنین ادعایی را که دیپلماسی ایران در گذشته بارها آن را رد کرده است، نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل دانست و افزود: 27 عضو اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه افراد و نهادهای ایرانی مرتبط با ساخت و تحویل این پهپادها اعمال کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.