افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

پرداخت 90 درصد پول گندمکاران سایر مطالبات قبل از پایان هفته تسویه شده است

  • کد خبر : 407240
پرداخت 90 درصد پول گندمکاران سایر مطالبات قبل از پایان هفته تسویه شده است

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی افزود: تاکنون 186 میلیارد تومان با پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده اند، پرداخت شده است و بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی. سازمان برنامه و بودجه کشور مابقی مطالبات تولیدکنندگان گندم تا پایان هفته جاری پرداخت شده است. […]

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی افزود: تاکنون 186 میلیارد تومان با پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده اند، پرداخت شده است و بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی. سازمان برنامه و بودجه کشور مابقی مطالبات تولیدکنندگان گندم تا پایان هفته جاری پرداخت شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا ساعت 7 صبح روز چهارشنبه (دوم آبان) به 11 میلیون و 993 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه 16 درصد افزایش نشان می دهد. دوره کمپین قبلی

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه بنگاه های دولتی بازرگانی ایران، ارزش این خرید تضمینی گندم بیش از 211.27 میلیارد تومان است.

سهرابی گفت: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه دوره گذشته کشاورزی یک میلیون و 640 هزار تن افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: استان های اصلی خرید تضمینی گندم خوزستان با یک میلیون و 623 هزار تن، کردستان با یک میلیون و 172 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 110 هزار تن، فارس با 918 هزار تن، کرمانشاه با 825 هزار تن، همدان هستند. با 706 هزار تن، آذربایجان غربی با 675 هزار تن، آذربایجان شرقی با 603 هزار تن، لرستان با 540 هزار تن و خراسان رضوی با 528 هزار تن.

سهرابی خاطرنشان کرد: به لطف افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، امسال تمامی نیاز گندم کشاورزان و صنعت کشور توسط تولیدات داخلی تامین می شود و نیازی به واردات گندم نخواهد بود.

وی در خصوص تولید بذر گندم گفت: خرید بذر گندم در رده های زایشی، مادری و گواهی شده از 500 هزار تن گذشت و بیش از 97 درصد برنامه تولید بذر امسال محقق شد.

مجری طرح گندم تصریح کرد: از مردادماه عملیات پاکسازی و ضدعفونی بذر گندم در استان ها آغاز شد و بیش از 40 درصد بذر تولیدی بین کشاورزان توزیع شده است.

به گفته وی، شرایط دمایی، بارندگی مناسب و توزیع مناسب در فصل بهار، تلاش کشاورزان، برنامه ریزی و سازماندهی مدیران، کارشناسان و پژوهشگران در سطح ملی و… از مهمترین دلایل افزایش تولید و تضمین خرید گندم است. سطح استانی مصرف متعادل کودهای شیمیایی با تاکید بر مصرف کودهای فسفاته و پتاس، افزایش مصرف بذر برچسب دار و تنوع بخشی به ارقام از طریق فعالیت پژوهشکده اصلاح و اصلاح بذر و نهال و پژوهشکده و شرکت های خصوصی تولید بذر. مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز از طریق مدیریت سازمان های حفظ نباتات و مدیران حفظ نباتات استان ها و رعایت تناوب برای حفظ تولید.

سهرابی افزود: استفاده از ارقام جدید گندم تر و دیم با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، توسعه کشت مکانیزه با همکاری سازندگان ماشین های خطی و سایر دستگاه های ردیاب و تلاش مرکز برای توسعه از جمله دلایل دیگر تولید گندم در کشور افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.