افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
0

پرداخت 3 میلیون تومان معوقه بازنشستگان تامین اجتماعی

  • کد خبر : 384742

به گزارش ایوانا (ivnanews.ir)تناسب حقوق بازنشسته دولت با سرعت بیشتری نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی پیش می رود و هنوز جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت معوقه های معوقه به بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نشده است. مابه التفاوت یک میلیون تومانی تعدیل حقوق ماه ششم به حساب مستمری بگیران دولت واریز شد اما مستمری بگیران […]

به گزارش ایوانا (ivnanews.ir)تناسب حقوق بازنشسته دولت با سرعت بیشتری نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی پیش می رود و هنوز جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت معوقه های معوقه به بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نشده است.

مابه التفاوت یک میلیون تومانی تعدیل حقوق ماه ششم به حساب مستمری بگیران دولت واریز شد اما مستمری بگیران تامین اجتماعی با دریافت سه میلیون تومان در سه ماهه نخست سال مبلغ دیگری دریافت نکردند.

آخرین وضعیت سفارشی سازی

پس از واریز 3 میلیون تومان برای تعدیل حقوق بازنشستگان در سه ماهه اول سال از طریق دولت سیزدهم، قرار بود تصمیمات نهایی بازنشستگان گرفته شود. اما با تغییر دولت نه تنها حکم قطعی صادر نشد، بلکه پرداخت مبلغ بدهی به مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز متوقف شد.

در هفته های اخیر با دو واریز یک میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری، مجموع درآمد آنها طی تناسب 6 ماهه به 6 میلیون تومان رسید. این در حالی است که بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار دریافت معوقات خود هستند.

چرا تعدیل تامین اجتماعی اجرا نشد؟

تبعیض در اجرای تناسب حقوق بازنشستگان و بلاتکلیفی مستمری بگیران تامین اجتماعی مربوط به محل تامین منابع لازم برای تناسب است.

طبق قانون منابع مالی لازم برای تعدیل حقوق بازنشستگان در صندوق های دولتی از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود. اما برای تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دولت باید 130 میلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

تبعیض ناعادلانه بین بازنشستگان

صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه ای کشور است و با وجود بدهی های دولت به فعالیت خود ادامه می دهد. این در حالی است که اعتبارات دولتی به ویژه صندوق بازنشستگی کشوری وابستگی زیادی به منابع دولتی دارد.

کمبود کارگران تامین اجتماعی با حداقل دستمزد

علاوه بر مشکل تناسب، مشمولان حداقل تامین اجتماعی با مشکلات معیشتی زیادی نیز مواجه هستند. در جلسه اخیر هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، پیگیری تصویب لایحه یک فوریتی برای احتساب حداقل حقوق بگیران به تناسب درخواست شد.

دستور جدید برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

نایب رئیس مجلس وظیفه تامین جدی حقوق بازنشستگان و کارگران را به رئیس کمیسیون اجتماعی واگذار کرد.

منابع:

  • خبرگزاری آنلاین
  • شهروندی آنلاین

این خبر گزارش اختصاصی ایونانیوز (ivnanews.ir) است. کپی برداری از آن به هر نحوی، با اعتبار یا بدون اعتبار، بدون مجوز رسمی غیرقانونی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.