افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

پرداخت 15 روز در ازای هیچی|شهرک های صنعتی به دلیل قطعی برق یک ماه تابستان تعطیل شدند

  • کد خبر : 374271
پرداخت 15 روز در ازای هیچی|شهرک های صنعتی به دلیل قطعی برق یک ماه تابستان تعطیل شدند

بازار؛ گروه آب و انرژی: روح الله ابراهیمی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران در گفتگو با بازار با بیان اینکه قطعی برق از چند جهت به صنایع کوچک آسیب وارد کرد، اظهار داشت: این قطعی برق از چند جهت به صنایع کوچک آسیب وارد کرده است. به عنوان مثال واحدهای صنعتی […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: روح الله ابراهیمی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران در گفتگو با بازار با بیان اینکه قطعی برق از چند جهت به صنایع کوچک آسیب وارد کرد، اظهار داشت: این قطعی برق از چند جهت به صنایع کوچک آسیب وارد کرده است. به عنوان مثال واحدهای صنعتی به دلیل خاموشی و . در بسیاری از موارد به تعهدات آنها عمل نمی شد. این تعهدات در برخی موارد به بازار داخلی و در برخی موارد به بازارهای صادراتی مربوط می شد.

وی ادامه داد: تولیدکننده لوازم التحریر را در نظر بگیرید که در آستانه بازگشایی مدارس نتوانسته به اندازه کافی تولید و عرضه کند. در واقع این تولیدکننده به دلیل کسری برق بهترین بازار خود را از دست داده و هیچ ارگانی پاسخگوی خسارت آن نیست.

بسیاری از واحدهای صنعتی 2 تا 3 روز در هفته تعطیل می ماندند، بنابراین می توان گفت که واحدهای فعال در شهرهای صنعتی حدود یک ماه تعطیل بودند و هیچ تولیدی نداشتند. این تعطیلی ها در شرایطی اجرا شده است که صنعتگران مجبور به پرداخت حقوق کارمندان و کارگران خود بودند. با احتساب یک میلیون کارگر فعال در شهرهای صنعتی که هر کدام به طور متوسط ​​15 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، 15 میلیون حقوق در صنایع کوچکی که هیچ کار و تولیدی برای آنها انجام نشده است، پرداخت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی 2 یا 3 روز در هفته تعطیل بودند، اظهار داشت: با این ویژگی ها می توان بیان کرد که واحدهای فعال در شهرک های صنعتی حدود یک ماه تعطیل بوده و هیچ تولیدی نداشته اند. این تعطیلی ها در شرایطی اجرا شده است که صنعتگران مجبور به پرداخت حقوق کارمندان و کارگران خود بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: یک محاسبه ساده کتابی نشان می دهد که با احتساب یک میلیون کارگر فعال در شهرهای صنعتی که هر کدام به طور متوسط ​​حدود 15 میلیون تومبا حقوق دریافت می کنند، 15 میلیون حقوق در صنایع کوچک پرداخت شده است تولید برای آن انجام شده است.

وی در خصوص سایر خسارات ناشی از قطعی برق گفت: برخی از صنایعی که تولید آنها مستمر است را نمی توان تعطیل کرد. در این واحدها وقتی 2 روز تعطیل هستند انگار تمام هفته تعطیل هستند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران ادامه داد: اگر همه این موارد را کنار هم بگذاریم با خسارات سرسام آور قطعی برق در صنایع مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر محدودیت های اعمال شده مربوط به صنایع بزرگ و پر انرژی مانند فولاد، سیمان، معدن و پتروشیمی بوده است، گفت: باید توجه داشت که واحدهای صنعتی کوچک نمی توانند در مقابل این انگیزه های اقتصادی مقاومت کنند و از حمایت کمتری در برابر آن برخوردارند. چنین بحرانی و زیان های مالی ناشی از آن. بنابراین برخی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی حتی چرخه تولید را رها کردند.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک و بخش تولیدی اقتصاد گفت: سیاست دولت در خصوص محدودیت های برق باید اندکی تعدیل شود. در هیچ کجای دنیا بار عدم تعادل برق بر دوش بخش تولیدی اقتصاد نیست.

شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در مرداد 1403 برابر با 44.9 محاسبه شد. این شاخص نشان می دهد که سطح فعالیت های اقتصادی در این ماه همچنان روند نزولی خود را ادامه می دهد و همچنین پس از تعدیل فصلی، این شاخص برای مردادماه برابر با 47.4 است که نشان دهنده تداوم رکود برای چهارمین ماه متوالی است، لازم به ذکر است که شاخص مذکور به کمتر از 50 در شاماخ شرایط راکد را نشان می دهد

ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت فعالیت های تجاری در کل اقتصاد رو به تضعیف است، افزود: شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در مرداد ماه سال 1403 برابر با 44.9 محاسبه شد که این شاخص نشان می دهد که سطح فعالیت های اقتصادی در این ماه همچنان رو به کاهش است و علاوه بر آن پس از تعدیل فصلی، این شاخص برای مردادماه برابر با 47.4 است که نشان دهنده تداوم رکود برای چهارمین ماه متوالی است، لازم به ذکر است این شاخص در شرایط راکد نمایشی شامخ کمتر از 50 است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.