افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

پرداخت ۷۵ درصد وام سلامت توسط دولت

  • کد خبر : 174844
پرداخت ۷۵ درصد وام سلامت توسط دولت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت از حداکثر ظرفیت خود برای تخصیص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان استفاده کرده است و دغدغه دولت در حوزه بهداشت و درمان کمتر از مجلس. به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت از حداکثر ظرفیت خود برای تخصیص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان استفاده کرده است و دغدغه دولت در حوزه بهداشت و درمان کمتر از مجلس.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، داود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه در جلسه امروز سه شنبه بهمن ماه شورای اسلامی شهر برگزار شد. در 28 دی پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان. مجلس در خصوص ارزیابی اثربخشی سیاست ها و اقدامات عملیاتی نهادهای مسئول ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور گفت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی یکی از مسائل مهم زندگی مردم در این زمینه باید به چند نکته توجه کرد: اولاً باید امید را در بین مردم ترویج کرد. ایجاد امید در میان مردم وظیفه دولت و مجلس است. هنگام توصیف موقعیت، آن را پیچیده نکنید یا زیاده روی نکنید، بلکه رویکردی سازنده داشته باشید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: از نمایندگان منتقدی که از حوزه پزشکی انتقاد کردند می خواهم به زحمات وزارت بهداشت نگاه کنند و زیر سوال نبرند. در حال حاضر وضعیت پزشکی به وضعیتی رسیده است که قابل مقایسه با دو سال گذشته نیست.

منظور گفت: در این مدت حدود هفت هزار تخت بیمارستانی تامین و حدود پنج هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد. حدود 1000 اقامتگاه بهداشتی به بهره برداری رسیده و برای 25000 پرستار و 1800 معلم مجوز استخدام صادر کرده ایم. پیش بینی می شود سال آینده 1200 معلم استخدام کند.

و افزود: از نظر تخصیص اعتبار امسال 295 پروژه تعیین تکلیف شده است. بنابراین 75 درصد از اعتبارات حوزه بهداشت و درمان توسط دولت تخصیص و پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: بنابراین دغدغه دولت در حوزه بهداشت و درمان کمتر از مجلس نیست و در تلاش هستیم تا موارد باقی مانده را با جدیت پیگیری و رفع کنیم. در حال حاضر مابه التفاوت 4200 تا 28000 تومان را پرداخت کرده ایم و هنوز مواردی برای بررسی و پرداخت دقیق وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ماده 46 الحاقی که مربوط به بیماران ترمینال است اجرا نمی شود. در بودجه امسال 7 اقدام در این خصوص پیش بینی شده که تاکنون 70 درصد آن پرداخت شده است.

منظور با بیان اینکه اکنون به سمت سامانه الکترونیکی اطلاعات درمان حرکت می کنیم، تصریح کرد: تقریبا تمام نسخه های پزشکی در حال الکترونیک شدن است. پیگیری به خوبی انجام می شود و صورتحساب شفاف است.

وی در خصوص تخصیص ارز به حوزه درمان گفت: یکی از جاهایی که امسال بیشترین اعتبار را به آن اختصاص داده ایم به حوزه درمان است و حدود چهار هزار و 273 میلیون دلار تخصیص داده ایم. سه و نیم میلیارد دلار آن تنها معادل 28500 تومب است که سه هزار و 382 میلیون دلار آن کمک شده است. بنابراین موضوع منابع مورد نیاز حوزه درمان را چه در قالب تخصیص ارز و چه به صورت ریالی به طور جدی دنبال می کنیم و قانون در این بخش به طور کامل اجرا شده است. دیوان محاسبات بررسی خواهد کرد که کدام بخش از قانون اعمال نشده است.

گزارش دیگری حاکی از آن است که پیشنهاد دولت برای افزایش، احیای حقوق مستمری بگیران و ارتقای سطح معیشت بازنشستگان در کمیسیون تلفیق در سال 1403 تصویب شد.

برای اجرای تناسب حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در بند (س) تبصره (6) طرح بودجه سال 1403، منابع لازم از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت پیش بینی و ارسال شده است. برای تصویب به شورای اسلامی. کمیسیون تلفیق بودجه نیز برای سال 1403 تصویب شد که منابع حاصل از این بند در سال 1403 معادل حداقل 50 فقره حمت است که برای تعدیل حقوق بازنشستگان به کارگران مساوی استفاده می شود.

این تعدیل ها به افزایش ضریب حقوق یا مستمری سالانه بازنشستگان اضافه می شود. یعنی در سال 1403 علاوه بر میانگین رشد 18 درصدی، حقوق مستمری بگیران مشمول پرداخت ترمیمی بند (ق) تبصره (6) لایحه بودجه 1403 می شود.
با این اقدامات در مجموع نرخ رشد حقوق بازنشستگان به نرخ تورم برآوردی در سال آینده نزدیک می شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اعلام کرد: دولت در طول اجرای برنامه هفتم توسعه و در قالب بودجه سالانه، سالانه بخشی از بدهی حسابرسی شده خود را از محل سهام قابل واگذاری دولت به سازمان تامین اجتماعی واریز می کند. قانون سیاست کلی تطبیق اصل 44 قانون اساسی، دارایی‌های مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی، پرداخت نقدی در بودجه سالانه، ضمانت‌های قانونی و امتیازات توافقی تصفیه می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان و کارکنان سازمان تامین اجتماعی برای کاهش اثرات تورم بر زندگی آنها و حفظ قدرت خرید آنها یکی از سیاست های دولت سیزدهم در تعامل با شورای اسلامی که منجر به تصویب بند الحاقی (2) ماده (29) برنامه هفتم توسعه شده است.

بر اساس بند الحاقی (2) ماده (29) برنامه هفتم توسعه، «دولت موظف است بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی را در اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی سهام پرداخت کند. دارایی های قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست های کلی، اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، تحویل اموال مازاد بر نیاز دستگاه های اجرایی، پرداخت نقدی در بودجه سنواتی، ضمانت های قانونی و توافقی. امتیازات

در تبصره این بند آمده است: در اجرای حکم این بند هر سال حداقل 10 درصد از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه می شود. تامین اجتماعی نیز با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجبور به تعدیل مستمری بازنشستگان خود از محل منابع مذکور شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.