افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

پرداخت کرایه تاکسی الکترونیکی می شود!

  • کد خبر : 215191
پرداخت کرایه تاکسی الکترونیکی می شود!

به گزارش مانیبان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در سال آینده خبر داد و گفت: سازوکارهای کمکی را برای افرادی که به هر دلیلی قادر به پرداخت کرایه نیستند در نظر گرفته است. شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی […]


به گزارش مانیبان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در سال آینده خبر داد و گفت: سازوکارهای کمکی را برای افرادی که به هر دلیلی قادر به پرداخت کرایه نیستند در نظر گرفته است.

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره آخرین وضعیت پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی می گوید: در حال حاضر بحث ساماندهی پرداخت کرایه و نحوه ساخت تاکسی ها را دنبال می کنیم «هوشمندتر باشید، همچنین برنامه ریزی شده تا تعرفه شناور را به شورای شهر تهران ارائه کنید، پس از رفع این موضوع جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

ملکی در ادامه افزود: در خصوص توافق بر سر نحوه پرداخت کرایه یکی از مشکلاتی که در بحث تاکسی داریم، درگیری های ناشی از پرداخت کرایه به دلیل کمبود نقدینگی و پول خرد است. با توجه به اینکه بیشتر تراکنش‌های مالی از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود و دستگاه POS در تاکسی‌ها نداریم، اکنون به سمت پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد QR نصب شده بر روی پنجره تاکسی می‌رویم.

در خصوص مکانیسم این روش پرداخت نیز آمده است: نحوه کار به این صورت است که مسافران با اسکن این کد QR از گیت «شهرزاد» وارد شده و کرایه خود را از این طریق پرداخت می کنند. مکانیسم عملکرد اپلیکیشن شهرزاد به این صورت است که « به محض پرداخت کرایه می توان از طریق منوی تراکنش اپلیکیشن به مسافر اطلاع داد و همچنین پیامک واریزی نیز برای راننده ارسال می شود که احساس امنیت را برای مسافر و راننده ایجاد می کند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: ماه گذشته با هدف تشویق رانندگان تاکسی به استفاده از این روش پرداخت، طرح اهدای لاستیک رایگان را راه اندازی کردیم که طی آن 400 راننده تاکسی بیشترین تعداد مالی را انجام دادند. تراکنش ها در حوزه پرداخت الکترونیکی داشتند، لاستیک در نیمه مبارکه شعبان اهدا می شود، امیدواریم مسافران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، زیرا این طرح به صورت فصلی انجام می شود که این نیز « طرح حمایتی از رانندگان تاکسی برای تهیه برخی از اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک از این طریق و تحویل بسته ها برای این عزیزان دلگرمی است.»

مالکی از برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن کرایه تاکسی در سال آینده خبر داد و گفت: موضوع سازمان پرداخت و پرداخت الکترونیکی را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم، اما هستند شهروندانی که به دلایل مختلف نمی توانند از طریق اپلیکیشن هزینه را پرداخت کنند به صورت الکترونیکی نداشته باشید.» در این موضوع سازوکارهای کمکی نیز در نظر گرفته شده است، اما هدف ما این است که به سمت ۱۴۰۳ برویم که پرداخت کرایه تاکسی کاملاً الکترونیکی شود.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.