افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
1

پرداخت وام یارانه ای 150 میلیون تومانی

  • کد خبر : 391285
پرداخت وام یارانه ای 150 میلیون تومانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر مهمی در خصوص دریافت وام یارانه ای ارائه کرده است. وام یارانه ای خدماتی است که توسط دولت ارائه می شود. برای دریافت وام یارانه ای شرایط خاصی لازم است. به برخی افراد وام یارانه ای داده می شود. در زیر جزئیات جدید دریافت وام یارانه ای را […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر مهمی در خصوص دریافت وام یارانه ای ارائه کرده است.

وام یارانه ای خدماتی است که توسط دولت ارائه می شود. برای دریافت وام یارانه ای شرایط خاصی لازم است. به برخی افراد وام یارانه ای داده می شود. در زیر جزئیات جدید دریافت وام یارانه ای را می خوانید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از اعطای وام بانک قرض الحسنه به کارفرمایان و واحدهای تولیدی و صنعتی که مشمولان تحت پوشش این نهاد را به کار می گیرند، خبر داد.

مرتضی موصلی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: یکی از محورهای اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مشمولان و جامعه هدف و ایجاد درآمد پایدار برای آنان است.

وی افزود: همواره توانمندسازی مشتریان را در حوزه اقتصادی با تمرکز بر اشتغال و کسب و کارهای کوچک برای ایجاد و افزایش ارزش افزوده قرار داده ایم.

سال گذشته 7 هزار خانوار کمیته امداد فارس با اعطای طرح های اشتغال زایی از زیر پوشش این نهاد خارج شدند: امسال نیز برنامه های متعددی در این راستا اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته همیاری امام خمینی (ره) استان فارس همچنین از اعطای تسهیلات به کارفرمایان و واحدهای تولیدی و صنعتی که مشمولان و جامعه هدف این نهاد را به کار می بندند خبر داد و گفت: کارفرمایان بنگاه های اقتصادی، هر کدام را به کار گیرند. به عنوان مشمولان 150 میلیون تومان از وام قرض الحسنه بهره مند می شوند.

مدیر کل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این نشست بر گسترش همکاری ها برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد در واحدهای صنعتی و تولیدی تاکید کرد و گفت: در این زمینه از همه ظرفیت ها برای تحقق این امر استفاده می کنیم. یک واقعیت را صادر کند

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی از جذب و به کارگیری نیروهای ماهر استقبال می کنند، بر برنامه ریزی برای ارائه آموزش به افراد جویای کار تاکید کرد و گفت: در این زمینه توانمندی های مرکز آموزش ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای در شهرک بزرگ صنعتی شیراز است. نیز قابل استفاده است.

وی در ادامه، حمایت از رویدادهای استارتاپی را از دیگر همکاری‌های مشترک برشمرد و افزود: در گذشته برنامه‌های مشترکی برای برگزاری رویدادهای استارتاپی با محوریت بهره‌برداری از بهترین ایده‌های مشتریان تحت حمایت کمیته توسعه انجام شده است این رویدادها در آینده توسط این شرکت پشتیبانی خواهد شد.

بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی و با تصویب نمایندگان شورای اسلامی در بهمن ماه سال گذشته، در جریان بررسی بند هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، حساب یارانه و سرمایه سهام برای پرداخت تسهیلات بانکی تضمین شد.

این طرح که سال گذشته تصویب شده بود به دلیل نبود ضمانت اجرایی کافی به درستی اجرا نشد. قرار دادن کارت یارانه به عنوان وثیقه بدلیل پوشش کم آن مخالفان زیادی دارد، زیرا اکثر وام ها مانند وام ازدواج و … اقساط بیشتری نسبت به یارانه مصوب دارند، بنابراین نمی توان تنها با مبالغ بالا یارانه را تضمین کرد حساب یارانه یا سهام سرمایه این کار را انجام داد.

بر اساس اطلاعیه جدید بانک ها برای پرداخت این نوع وام باید از متقاضی ضمانت نامه رسمی درخواست کنند.

شرایط وام 300 میلیونی

یک حساب وام باز کنید

قابلیت اطمینان

سپرده مدت دار

ضامن رسمی

بانک های ملی، سپه و رسالت به عنوان بانک های عملیاتی برای پرداخت این وام معرفی شده اند و هر کدام از این بانک ها شرایط خاصی را برای متقاضیان در نظر می گیرند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دریافت این تسهیلات حداقل سه تا شش ماه پروسه خواهد داشت.

موضوع وام با کارت یارانه ای از سال 1395 با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد و در همان زمان بانک ها اعلام کردند که منابع لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان و البته بانک مرکزی را ندارند. هیچ مسئولیتی بر عهده شبکه بانکی قرار نداده است. اما برای متقاضیان یک میلیون تومان وام در نظر گرفته شد و اقساط آنها از حساب یارانه پرداخت شد. همچنین در اواخر دهه 90 بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک کشور با دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را برای کشاورزان با کارت اعتباری یارا در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند. آنها می توانستند تا سقف 50 میلیون ریال از این کارت برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند و پشتوانه این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.