افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

پرداخت وام های 60 و 40 میلیونی به تمامی دهک های یارانه ای

  • کد خبر : 208357
پرداخت وام های 60 و 40 میلیونی به تمامی دهک های یارانه ای

بانک پارسیان طرح تامین مالی به نام «همراهان» را تهیه کرده است که در آن متقاضیان و متقاضیان واجد شرایط تا سقف 40 میلیون تومان وام دریافت می کنند. وام این پروژه یک وام است. بسته به دسته بندی، افرادی که خواهان وام طرح همراه هستند باید دستگاه کارتخوان متصل به بانک پارسیان داشته باشند […]

بانک پارسیان طرح تامین مالی به نام «همراهان» را تهیه کرده است که در آن متقاضیان و متقاضیان واجد شرایط تا سقف 40 میلیون تومان وام دریافت می کنند. وام این پروژه یک وام است.

بسته به دسته بندی، افرادی که خواهان وام طرح همراه هستند باید دستگاه کارتخوان متصل به بانک پارسیان داشته باشند و حداقل چهار ماه با آن دستگاه کار کرده باشند.

ضمناً این افراد باید در یکی از شعب بانک پارسیان سپرده قرض الحسنه داشته و یا افتتاح کنند. وام این طرح بر اساس اعتبار کاری به مشتریان پرداخت می شود. چنین وامی یک وام خوب است و در عرض 24 ماه قابل بازپرداخت است. لازم به ذکر است چنانچه فردی به هر دلیلی نتواند مراحل اخذ وام را طی کند می تواند امتیاز را به بستگان درجه یک خود واگذار کند.

با توجه به شرایط ذکر شده برای این وام، مبلغ هر قسط تنها 1 میلیون و 818 هزار و 182 توکن خواهد بود. سود کل تسهیلات 2 میلیون و 400 هزار تومان است. در مجموع مبلغ وام و سود آن 42 میلیون و 420 هزار تومان خواهد بود.

آغاز فعالیت بانک پارسیان و چشم انداز گروه برای آینده

بانک پارسیان یکی از بانک های خصوصی فعال در کشور است که فعالیت خود را از اسفند ماه سال 1397 آغاز کرد و این مجموعه در قالب سپرده و تسهیلات ریالی، سپرده و خدمات ارزی و کارت های بانکی به مشتریان خود خدمات رسانی می کند.

این بانک قصد دارد با گسترش و به روز رسانی دامنه فعالیت خود، بیشترین سهم را در معاملات بین المللی کشور، مقام اول در گستره خدمات پیشرفته بانکی و رتبه اول سهم در بازار داخلی را به دست آورد./کاماپرس

پرداخت 60 میلیون وام قرض الحسنه به یارانه بگیران آغاز شد

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی 100 میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین می کنند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان می پردازند.

به نقل از تسنیم، سید سعید مقدم زاده; مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته تفاهم نامه های متعددی با بانک ملی داشته که آخرین آن مربوط به سال 1398 است. وام به فرهنگیان اختصاص یافت و این تفاهم نامه تا سال 1401 اعتبار داشت.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تمرکز جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش بر مهر 1401، موفق شدیم تفاهم نامه جدیدی با بانک ملی ایران منعقد کنیم و بر این اساس، 14 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم. سه اعتباری را برای اعطای 12 درصد تسهیلات مرابحه به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داد. در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر 1401 تا امروز 9 میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی 100 میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین می کنند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان می پردازند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه جدید در واقع تمدید همان تفاهم نامه مهر 1401 است و امتیازات جدیدی را در اختیار فرهنگیان قرار می دهد، گفت: در مذاکره با بانک ملی ایران مقرر شد مبلغی که ماهانه در بانک واریز می کنیم. برای پرداخت حقوق معادل 2.5 درصد آن است که باید به ما بدهند تا وام فرهنگیان را پرداخت کنیم.

دریافت وام بدون سپرده و با ضمانت

مقدم زاده ادامه داد: بنابراین 2.5 درصد از مبلغ واریزی حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا بتوانیم وام قرض الحسنه فرهنگیان را با کارمزد 4 درصد بازپرداخت کنیم. این وام نیاز به سپرده گذاری ندارد و نیاز به ضمانت فرهنگی دارد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان ها ارسال و بر اساس عملکرد واریز حقوق در استان ها تخصیص می یابد.

پرداخت 60 میلیون وام قرض الحسنه به یارانه بگیران آغاز شد

وی ادامه داد: سقف بازپرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن 36 ماهه است و در 4 استان (اصفهان، قزوین، شهر تهران و شهرستان های استان تهران) نیز به صورت حضوری وام دریافت شده است. به طوری که فرم الکترونیکی پس از تایید آموزش و پرورش به بانک ارائه می شود و در صورت تکمیل مدارک پس از گذشت تقریباً 10 روز کاری مبلغ وام به حساب متقاضی تسهیلات واریز می شود. .

وی درباره راهکاری برای پرداخت کمک های اجتماعی به فرهنگیان گفت: در راستای توسعه در حوزه رفاه و معیشت فرهنگیان تمام تلاش وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش است. منابع با هدف پیگیری ایجاد سازمان رفاه معلمان با تجمیع منابع و تمرکز بیشتر در این زمینه قابل رسیدگی است.

مقدم زاده در ادامه در پاسخ به این سوال که معلمان از مدارس طرح اسکان نوروزی و وضعیت نامناسب آنها گلایه دارند، گفت: امسال علیرغم کاستی هایی که وجود دارد تلاش می کنیم به سمتی برویم که کلاس های «ج» که از امکانات کمتری برخوردار هستند حذف شود. . لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش عضو اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور است و می توان گفت ظرفیت اسکان وزارت آموزش و پرورش تا حد کمی به پشتوانه تبدیل شده است و اگر مدارس را خارج کنیم. چرخه. از نظر خدمات گردشگری، به نظر می رسد گردشگری کشور دچار مشکل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش کمبود فضای اقامتی در کشور را جبران می کند، بر عهده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان هماهنگی سازمان مسافرت کشور است که این امر را جبران کرده و کیفیت خدمات را ارتقا داده و کرامت را حفظ کنند. آموزش و پرورش از طریق تخصیص منابع و امکانات جدید به ویژه برای وزارت آموزش و پرورش مفید خواهد بود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استقبال از طرح اسکان موقت فرهنگیان در بهار و تابستان زیاد است، ادامه داد: همچنین از اختصاص مدارس به اسکان موقت راضی نیستیم و مدرسه نمی خواهیم. برای تبدیل شدن به مراکز اقامتی، اما در برخی شهرها و مناطق، کارکنان سایر مؤسسات و شهروندان عادی به ناچار از مدارس طرح شهرک استفاده می کنند.

مقدم زاده درباره کارت اعتباری توانا برای فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان ماه سال 1401 راه اندازی شده و فرهنگیان آن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و می توانند به صورت اقساطی خرید کنند.

وی افزود: توانا کارت با در نظر گرفتن وضعیت حقوقی فرهنگیان اعتباری را برای خرید سهمیه اختصاص می دهد که تا سقف 24 سهمیه تخفیف داده می شود. این طرح هم اکنون در اکثر استان ها اجرا شده است و اجرای آن در همه استان ها بستگی به تقاضای فرهنگیان دارد و تا امروز 76 میلیارد تومان خریداری شده است که بیشتر خریدها مربوط به کالاهای دیجیتال (62 درصد)، پوشاک است. و هدایا، غذا، خانه و آشپزخانه و غیره.

مقدم زاده گفت: به دنبال ارائه خدمات سفر اقساطی به دانشگاهیان هستیم، یعنی به سفر بروند و سپس هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طریق بسترهایی مانند تووانا کارت و اتما به این موضوع رسیدگی می کنیم.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا صندوق ذخیره معلمان وظیفه ارائه خدمات به معلمان در دوران اشتغال را ندارد، اظهار داشت: علت ایجاد صندوق ذخیره معلمان. برای معلمان در دهه 1970 هدف ایجاد بستری برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی برای مربیان بود، خدماتی که گاهی از طریق توانمندی های دولتی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد فراز و نشیب هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده ایم و امیدواریم با تغییرات بیشتر مدیریتی و اصلاح روش ها، تغییر نگرش و تعامل سازنده صندوق با مجموعه های درون سازمانی ایجاد شود. وزارت آموزش و پرورش به عنوان اداره کل رفاه و پشتیبانی، ارتقای رفاه و معیشت را به عهده دارد.» و در آخر شاهد کرامت فرهنگیان باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.