افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

پرداخت وام های دولتی به مشمولان یارانه ای دهک یک تا هفتم

  • کد خبر : 246726
پرداخت وام های دولتی به مشمولان یارانه ای دهک یک تا هفتم

علی عاشوری با اشاره به فعالیت 34 شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در 31 استان کشور گفت: علاوه بر شعب در دفاتر کمیته امداد یک نفر به عنوان کارگزار صندوق خدمات تسهیل گری، پرداخت و سایر خدمات را به مشتریان ارائه می دهد. وی با بیان اینکه برای وجوه تا سقف 10 میلیون تومان […]

علی عاشوری با اشاره به فعالیت 34 شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در 31 استان کشور گفت: علاوه بر شعب در دفاتر کمیته امداد یک نفر به عنوان کارگزار صندوق خدمات تسهیل گری، پرداخت و سایر خدمات را به مشتریان ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه برای وجوه تا سقف 10 میلیون تومان کارمزد دریافت نمی شود، ادامه داد: برای وجوه بالای 10 میلیون تومان فقط یک بار 3 درصد به عنوان کارمزد دریافت می کنیم. علاوه بر این، جریمه های عدم پرداخت و تأخیر در پرداخت همچنان معتبر است و ما هیچ جریمه ای برای تأخیر در پرداخت دریافت نکردیم.

عاشوری با ارائه آماری از تعداد سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در حال حاضر در مجموع 10 میلیون نفر به عنوان سپرده گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یادآور شد: ما بزرگترین شبکه قرض الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر ارائه خدمات حضوری به جامعه هدف، یکی از سیاست های ما این است که بتوانیم الکترونیک را توسعه دهیم. خدمات و امسال سه سرویس جدید به شعبه دیجیتال صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اضافه می شود.

عاشوری گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، تمامی پیام های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از طریق سرشماری SQEV ارسال می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه عماد الولایت به ارائه عملکرد سال 1402 پرداخت و گفت: در حوزه دریافت وثیقه تسهیلاتی صورت گرفت و سال گذشته درصد معوقات وام به کمتر از یک درصد کاهش یافت.

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه سال 1402 باید 4500 میلیارد تومبا برای تسهیلات پرداخت می کردیم که با تلاش انجام شد، با افزایش منابع تقریبی هزار تریلیون تومبا مواجه شدیم و این عامل باعث شد که بتوانیم بیشتر پرداخت کنیم. از سقف تعهد سال گذشته

وی مجموع کالاهای پرداخت شده در سال گذشته را حدود 5 هزار و 300 میلیارد تومان برای 270 هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداختی کالا با 3 هزار و 756 میلیارد تومان برای 215 هزار و 806 فقره در حوزه افتتاحیه انجام شده است. .

مدیرکل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت 931 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و 591 میلیارد تومان تسهیلات مسکن شامل خرید، ساخت و تعمیر مسکن پرداخت شده است.

عاشوری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته مجموع وجوه پرداختی بالغ بر 20.7 میلیارد تومان یعنی 2 میلیون و 250 هزار فقره است. همچنان بیشترین تعداد تاسیسات پرداختی در بخش افتتاح ساختمان با 13338 میلیارد تومان در مجموع 1806000 فقره است.

وی افزود: در این مدت 4 هزار و 590 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات مسکن و 372 میلیارد تومان تسهیلات فرهنگی پرداخت شده است.

عمداد ولایت، مدیرعامل صندوق کرز الحسنه گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هر ساله به بانک‌ها، موسسات اعتباری و صندوق‌های کرز الحسنه ضامن سپرده‌های مالی در بانک مرکزی، ضمانت‌نامه قانونی پرداخت می‌کند. صندوق کرز الحسنه عماد ولایت در سال 1402 از همین مرجع پرداخت و 5 میلیارد و 900 میلیون تومان دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال 96 تا 1402 بانک مرکزی بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون تومان به صندوق سپرده قانونی قرض الحسنه استان پرداخت کرده است.

پرداخت 106 میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

رئیس شعب صندوق قرض الحسنه عمد استان خراسان جنوبی از پرداخت بیش از 106 میلیارد تومان از محل صندوق قرض الحسنه به صندوق امداد استان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، علیرضا گرامی نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: استان قرض الحسنه امداد استان خراسان جنوبی در سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به مبلغ 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به 501 دارایی به ارزش 17 هزار و 428 تفکیک شده بود. میلیارد تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی و 21 هزار و 827 میلیون تومان مسکن برای هزار و 161 نفر.

مدیر امور شعب قرض الحسنه امداد استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره برای اشتغالزایی به ارزش 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی از جمله تخصیص برای تحصیل دانش آموزی در استان خراسان جنوبی ایجاد شده است. مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: این صندوق با هدف جمع آوری و مدیریت منابع مالی سازمانی و توانمندی های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک سو و رفع نیازهای همشهریان از سوی دیگر در حوزه پولی گام برداشته است. و تامین مالی فعالیت‌های خیریه و غیرانتفاعی و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق، علاوه بر برخورداری از ثواب معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان، به کاهش صف اقشار آسیب‌پذیر برای دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کند.

ارائه 13000 خدمات مشاوره تخصصی به مراجعین در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمات مشاوره تخصصی به مددجویان در استان در سال گذشته خبر داد.

جمشید سرخی گفت: بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات مشاوره ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و ارائه خدمات مشاوره ای با کیفیت به خانواده های تحت حمایت در اولویت برنامه های این سازمان است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور پیمانکاری فرعی ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای به خانواده های تحت حمایت را بر عهده دارند.

سرخی با بیان اینکه عمده مشکلات مراجعان در حوزه مشاوره مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و تحصیلی است، تصریح کرد: در سال گذشته 13 هزار و 426 جلسه مشاوره در قالب مشاوره فردی و گروهی برگزار شد که نتایج مثبت حاصل شد. می توان به ازدواج مجدد 103 زن مطلقه و فوت ولی واجد شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره صحیح و به موقع در کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب های اعتیاد پس از دریافت خدمات مشاوره تخصصی و تشویق آنها به ترک اعتیاد به مراکز مربوطه معرفی شدند و هم اکنون بهبود یافته و ادامه دارند. دریافت خدمات مشاوره ای برای جلوگیری از آسیب بیشتر.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات مشاوره تخصصی روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.