افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

پرداخت هزینه پولی شیرکشک مشکل ساز شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 175076
پرداخت هزینه پولی شیرکشک مشکل ساز شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اجرای طرح ثبت کد ملی نوزادان برای دریافت شیرخشک که سازمان غذا و دارو از 29 اسفند 1402 آن را اجرا کرده است; موضوع پرداخت ارز شیرخشک به داروخانه ها در هاله ای از ابهام قرار دارد. پیش از این به دلیل یارانه بودن شیرخشک، امکان خروج از زنجیره […]

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اجرای طرح ثبت کد ملی نوزادان برای دریافت شیرخشک که سازمان غذا و دارو از 29 اسفند 1402 آن را اجرا کرده است; موضوع پرداخت ارز شیرخشک به داروخانه ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پیش از این به دلیل یارانه بودن شیرخشک، امکان خروج از زنجیره وجود داشت و با اجرای این طرح از قاچاق معکوس شیرخشک جلوگیری شد.

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو درباره تهیه شیرخشک با کد ملی گفت: این کار به مدیریت مصرف و جلوگیری از خروج محصول از زنجیره کمک می کند. طبیعتا این کار باید توسط افرادی انجام شود که معتقد به شفافیت زنجیره هستند و این وظیفه قانونی ما بر اساس بند پ ماده 7 قانون تنظیم مقررات دارویی کشور است و اگر داروخانه ای کمکی به اجرای آن نکند. این طرح ، این کار را نمی کند. سهمیه خواهند داشت و اولویت با داروخانه های وابسته است.

در همین حال هادی احمدی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به مشکلات ناشی از توزیع شیرخشک با کد ملی داروخانه ها به خبرنگار مهر گفت: اکنون علاوه بر داروها، شیرخشک نیز به مشکلات اضافه شده است. داروخانه ها

وی با بیان اینکه چرا شیرخشک برای داروخانه ها معضل شده است، گفت: قیمت شیرخشک 40 تا 50 درصد گران شده و باید کاهش یابد. مابی نابرابری بیمه سلامت ارز شیرخشک را به داروخانه ها بسپارد تا افزایش قیمت به گردن مردم نیفتد. دو ماه است که خبری از پرداخت نیست و بیمه درمانی نیز در جریان نیست.

احمدی ادامه داد: این مشکلات باعث شده تا برخی داروخانه ها از توزیع شیرخشک با حاشیه سود 8 درصدی خودداری کنند، زیرا باید ظرف 15 روز پول شیرخشک را نقدا به شرکت های پخش بپردازند.

از طرف دیگر ، مهدی رضئی ، معاون رئیس جمهور بیمه و خدمات بهداشتی سازمان بیمه درمانی ایران ، در پاسخ به بیانیه انجمن داروسازان ایرانی که بیمه درمانی باید سهم ارزی را برای شیر پودر بپردازد ، گفت: پرداخت تقاضای طرفین طرفین به قرارداد بیمه درمانی برای توزیع شیر پودر شده ، مسئولیت آن یک برنامه و نهاد بودجه است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو اسامی 9 هزار و 300 داروخانه را که در تامین شیرخشک به سازمان بیمه سلامت همکاری می کنند، اعلام کرد و ما نیز این لیست را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم و امیدواریم به زودی پرداخت ها به داروخانه ها انجام شود.

رضایی تاکید کرد: این پرداخت از طریق سازمان هدایت یارانه ها انجام می شود و ما معتقد نیستیم که سازمان بیمه سلامت در این زمینه کوتاهی کرده باشد.

در همین حال ، محمد مهدی نشی ، مدیر اجرایی سازمان بیمه درمانی ایران ، گفت: “در گذشته ، ساختار توزیع فرمول در دست شرکت های بیمه نبوده است و این اولین سالی است که در آن پول فرمول است به شرکت های بیمه منتقل می شود.» برای امسال ، به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل ، وزارت بهداشت ساختار قبلی را پیاده سازی می کند. اما در مرحله بعدی ، بسته به سیاست های کلان ، بیمه نیز می تواند وارد شود.

Alireza Rostami ، رئیس بخش بازرسی عمومی سازمان غذا و دارو ، با اشاره به بازرسی های داروخانه ها در توزیع پودر شیر ، گفت: پس از اجرای برنامه برای ساماندهی پودر شیر ، 52 دانشگاه سهم داروخانه های متخلف را از بین بردند ، که 6.5 ٪ از داروخانه های بازدید شده را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با معاونت‌های غذا و دارو، سهمیه شیرخشک داروخانه‌ها بازگردانده می‌شود. در صورت فعالیت خوب، ثبت سامانه و رعایت قوانین الزامی است.

رستمی با اشاره به برنامه متمرکز بر تشدید بازرسی ها در حوزه های مختلف سازمان غذا و دارو، گفت: در مرحله بعدی بازرسی های سراسری، موضوع کشف و رسیدگی به عرفه اجباری در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس در خریدهای نامحسوس، رعایت یا عدم رعایت قیمت ها و الزام داروخانه ها به خرید آزاد ارزیابی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.