افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

پرداخت ماهانه حدود 37 میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران

  • کد خبر : 199928
پرداخت ماهانه حدود 37 میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران

به گزارش بازار، محمدرضا رخشانی مقدم به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به تشریح عملکرد سازمان تامین اجتماعی در زمینه تعهدات و دستاوردهای بلندمدت در این حوزه در دولت سیزدهم افزود: طبق آمار رسمی تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد پرونده های مستمری بگیران فعال سازمان […]

به گزارش بازار، محمدرضا رخشانی مقدم به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به تشریح عملکرد سازمان تامین اجتماعی در زمینه تعهدات و دستاوردهای بلندمدت در این حوزه در دولت سیزدهم افزود: طبق آمار رسمی تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد پرونده های مستمری بگیران فعال سازمان تامین اجتماعی بالغ بر 4 میلیون و 69 هزار و 609 مورد است که در حال حاضر مجموع پرداختی ماهانه این افراد است. مردم حدود 37 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: از کل پرونده های مستمری بگیران جاری سازمان تامین اجتماعی 2 میلیون و 770 هزار و 97 پرونده مربوط به بازنشستگان، 146 هزار و 868 پرونده از کارافتادگی و یک میلیون و 152 هزار و 644 پرونده بازماندگان است. مستمری بگیران فوق به همراه افراد تحت تکفل خود که بالغ بر 8 میلیون و 160 هزار و 51 نفر می باشند از خدمات درمانی نیز بهره مند می شوند.

وی با تشریح دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در حوزه مستمری بگیران، اجرای طرح تعدیل بازنشستگی در این سازمان را برجسته کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با مشارکت و همفکری بازنشستگان، طرح تعدیل مستمری را در دو مرحله اجرا می کند. مراکز سراسر کشور و بر اساس میزان بودجه اختصاص یافته به این موضوع، اگرچه با رعایت اصول محاسبه بیمه، بر اساس دو شاخص مدت پرداخت حق بیمه و میزان حقوق مشمول کسر حق بیمه اجرا شد.

مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: در دوره فعالیت دولت سیزدهم مردمی یکی از مهمترین دستاوردها در زمینه مستمری این است که اگرچه با اجرای تناسب مستمری ها و افزایش 57.4 درصدی در حداقل مستمری و همچنین افزایش 38 درصدی علاوه بر 515 هزار تومانی در سایر سطوح، 1401 با حداقل افزایش 27 درصدی و افزایش 21 درصدی به اضافه 250 هزار تومان برای سایر سطوح در سال 1402؛ پرداخت ماهانه به بازنشستگان به بیش از 37 میلیارد تومب در هر ماه افزایش یافته است. اما با تدابیر اتخاذ شده و حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی; پرداخت به موقع مستمری ها ادامه یافته و امسال نیز منابع لازم برای پرداخت مستمری ماهانه بدون نیاز به وام از سیستم بانکی تامین شده است.

از رفع محدودیت پرداخت نفقه تا 3 فرزند در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان خبر داد و گفت: تا پایان سال 1401 نفقه فرزند تا سقف حداکثر قابل پرداخت به مستمری بگیران تامین اجتماعی بود. از 3 فرزند که در اجرای ماده (73) قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب شورای اسلامی، محدودیت پرداخت کمک هزینه فرزند حداکثر به 3 فرزند در دستورالعمل ها و دستورات اداری مربوط به مزایای متعلق به بازنشستگان از ابتدای سال جاری حذف شدند.

وی ادامه داد: کمک عائله مندی قابل پرداخت به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1401 بالغ بر چهار میلیون و 73 هزار و 895 ریال بوده که در سال جاری با رشد 125 درصدی به 9 میلیون و 174 هزار و 720 ریال افزایش یافت. میزان حقوق کودک در سال گذشته یک میلیون و 56 هزار و 195 ریال بود و امسال با رشد 300 درصدی به 4 میلیون و 225 هزار و 200 ریال رسید.

وی تصریح کرد: همچنین مبلغ مربوط به مستمری بازنشستگان در سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار ریال بوده که امسال با 21 درصد افزایش به 2 میلیون و 660 هزار ریال رسیده است. علاوه بر مبالغ ذکر شده، کمک هزینه مسکن مستمری بگیران با افزایش 21 درصدی از یک میلیون و 650 هزار ریال در سال 1401 به 2 میلیون ریال در سال 1402 رسید.

مدیر کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی مشارکت در پرداخت بخشی از هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان، اعزام بازنشستگان و مستمری بگیران به سفرهای سیاحتی و زیارتی و همچنین پرداخت وام قرض الحسنه به بالا را معرفی کرد. به بیست میلیون تومان از جمله اقدامات رفاهی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران افزود: به منظور تسهیل در امور مربوط به بازنشستگان و مستمری بگیران، بسیاری از اقدامات و خدمات مرتبط با این عزیزان و فرآیندهای مرتبط با آنها انجام می شود. از طریق سامانه خدمات آفلاین صندوق تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir، لذا مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی ضروری نیست.

وی ادامه داد: از جمله این خدمات می توان به برقراری مستمری بازنشستگی عادی به نحوی اشاره کرد که بیمه شده در صورت رعایت کلیات قانون تامین اجتماعی می تواند; درخواست بازنشستگی عادی خود را در این سامانه ثبت کنید و تمامی مراحل تا پرداخت مستمری به صورت غیر حضوری انجام می شود.

وی افزود: برقراری مستمری از کارافتادگی غیابی از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی است به گونه ای که امکان ارائه درخواست، اخذ نظر کمیسیون پزشکی و احراز ازکارافتادگی جزئی و کلی وجود دارد. مستمری در سامانه مذکور و همچنین امکان برقراری در صورت عدم وجود مستمری بازماندگان (شامل مستمری بازماندگان مربوط به فوت فرد بازنشسته، فوت ناشی از ازکارافتادگی کلی یا فوت بیمه شده) نیز در سیستم مذکور

وی افزود: موضوع دیگر اعلام حضوری شماره شبای بانکی از سوی مستمری بگیران است که به این ترتیب مستمری بگیران با استفاده از این سرویس می توانند پس از برقراری مستمری، شماره حسابی را که متقاضی آن هستند به شعب اعلام کنند. برای پرداخت ماهانه مبلغ بازنشستگی یا شماره حساب قبلی.

رخشانی مقدم افزود: استعلام وضعیت دریافتی های بازنشستگی که یکی از مکاتبات مکرر مراجع بیرونی از جمله صندوق های بازنشستگی و دستگاه های اجرایی پشتیبان با شعب، ادارات کل و ستادهای سازمان تامین اجتماعی است، در سال جاری انجام می شود. شخص با استعلام وضعیت فیش بازنشستگی و تعیین رمز می توان خدمات خارج از دفتر را به کلیه سازمان های خارجی ارائه داد.

وی افزود: همچنین از آنجایی که چندین دختر برای تکمیل و ارائه سوگند نامه مبنی بر نداشتن شغل و همسر و تثبیت شرایط دریافت مستمری بازماندگان و سایر موارد مرتبط باید به صورت دوره‌ای به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند. برای امضا و ارائه سوگندنامه فرزندان و زنان نیز می توانند به صورت غیابی این کار را انجام دهند.

به گفته مدیر کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی، امکان ثبت نام یا انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران و افراد تحت تکفل از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان و همچنین امکان ثبت نام و ارائه غیرحضوری استخدامی فراهم شود. گواهی تحصیلات دانشگاهی فرزندان ذکور در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان، از برنامه های دائمی این اداره کل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.