افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

پرتاب ماهواره های خارجی از ایستگاه های ایرانی تا 2 سال آینده

  • کد خبر : 201397
پرتاب ماهواره های خارجی از ایستگاه های ایرانی تا 2 سال آینده

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه صنعت فضایی کشور به روند پرشتاب خود بازگشته است، گفت: طی دو سال گذشته شاهد پیشرفت‌های بزرگی در حوزه فضایی بوده‌ایم. به این صورت که در این 2 سال، حدود 10 سال پیش، یک رویداد فضایی و پرتاب داشتیم. وزیر […]

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه صنعت فضایی کشور به روند پرشتاب خود بازگشته است، گفت: طی دو سال گذشته شاهد پیشرفت‌های بزرگی در حوزه فضایی بوده‌ایم. به این صورت که در این 2 سال، حدود 10 سال پیش، یک رویداد فضایی و پرتاب داشتیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تلاش می کنیم صنعت فضایی کشورمان را به جایی برسانیم که بتوانیم با اطمینان ماهواره های کشورهای دیگر را از ایستگاه های پرتاب ایران به فضا بفرستیم، گفت: هدف خودمان را قرار داده ایم که ماهواره های کشورهای دیگر را با اطمینان خاطر به فضا بفرستیم. پرتابگرهای ماهواره ایرانی در 2 سال آینده و از پایگاه پرتاب ایران در مدار قرار می گیرند.

وی با اشاره به توانمندی های بالای کشورمان در صنعت فضایی ادامه داد: در زمینه ساخت ماهواره های تصویربرداری و اندازه گیری خودکفا هستیم و برای افزایش دقت ماهواره های ایرانی تلاش می کنیم.

زارع پور اذعان داشت: پرتابگرهای ایرانی توانایی پرتاب ماهواره های 100 تا 200 کیلویی را دارند، همچنین ایستگاه پرتاب ماهواره و ایستگاه های زمینی برای دریافت سیگنال های ماهواره ای داریم. همه اینها نشان می دهد که کاربردهای صنعت فضایی در کشور ما بومی سازی شده است زیرا ما از چرخه کامل صنعت و فناوری فضایی برای ارتقای سطح زندگی مردم عزیزمان در بخش های مختلف استفاده می کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه کشور نیازمند توسعه صنعت فضایی در بخش‌های مختلف است، افزود: به عنوان مثال پرتابگر ایرانی می‌تواند تا ۷۵۰ کیلومتر پرتاب کند و با رصد و تلاش دانشمندان ما به فضل الهی همچنین در طول برنامه پنج ساله به لایه جغرافیایی خواهد رسید.

وی گفت: ما ماهواره‌های زیادی در مرحله پرتاب داریم و با پیشرفت‌های خوبی که اخیرا رخ داده و پرتابگرهای ما تثبیت شده‌اند، انشالله ماهواره‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران را پس از دیگری در مدار قرار خواهیم داد. “

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.